Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-06-20, 19:01
Medlem
krommees avatar
Ligger det något i att man kan lura kroppen innan den lurar en själv ? Vad jag menar är att jag legat runt 1100-1300 kalorier och stått still flera dagar, vet att de dyker ner efter ett tag men kan det stanna av om kroppen är i svält mode ? Ska man trycka i sig lite en dag och sen fortsätta ? Eller är det en myt ?
Citera
2024-06-20, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krommee
Ligger det något i att man kan lura kroppen innan den lurar en själv ? Vad jag menar är att jag legat runt 1100-1300 kalorier och stått still flera dagar, vet att de dyker ner efter ett tag men kan det stanna av om kroppen är i svält mode ? Ska man trycka i sig lite en dag och sen fortsätta ? Eller är det en myt ?

Metabolisk hastighet är variabel och anpassas automatiskt efter energiintag. Om ditt mål är att gå ned i vikt är underskottet för stort, och viktigare är vad du äter.

Rek: ketogen diet utan kaloribegränsning.
Citera
2024-06-20, 19:16
Medlem
MarcusDahlmans avatar
Det är cellerna du behöver ändra för de är en del av det centrala nervsystemet? Hjärnan är bara slutstationen. Lura är alltså fel ordval eftersom det är informationen som hjärnan mottar ifrån cellerna du behöver ändra på.
Citera
2024-06-21, 13:34
Medlem
Hur väl räknar du dina kalorier? Är du säker på att du ligger på den nivå du skriver?

Hur länge har du legat på detta underskott? Är det bara ett par dagar så behöver det inte märkas så tidigt. Om du "svälter" dig själv så låter det inte så hållbart. Försök äta mer grönsaker. Engagera dig i matlagning och försök finna ett intresse för att göra god mat som är nyttig och kalorisnål så kommer du nog kunna vara konsekvent med dieten långsiktigt.
Citera
2024-06-24, 15:55
Moderator
Amirons avatar
Funkar inte riktigt här så vi försöker med Träning, kost och kosttillskott

Dieter och specialkost -->> Träning, kost och kosttillskott

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto