• 5
  • 6
2024-06-23, 14:38
Medlem
Drogtester r bra, fler och fler fretag drogtestar sin personal. Dock fr sllan tror jag eftersom det mest handlar om 1 gng per r eller vart tredje r eller vid nyanstllning.

Men kan frst det r inte s ltt f till en ordentlig drogtestning verallt.

Det jag inte kan frst r att man inte drogtestar de folkvalda regelbundet. Hr borde en drogtestrutin vara p plats och de ska drogtestas regelbundet och ven oanmlda drogtester. Man ska givetvis underska toaletter och andra utrymmen ifall dr finns spr efter droger. Speciellt de som bara personal och folkvalda har tillgng till.

Droger ska inte frekomma verhuvudtaget bland folk som br tungt ansvar fr samhllets vl och ve utan de ska kickas ut.
Citera
2024-06-23, 23:13
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det intressanta r att precis alla jag talat med som argumenterat att den den rker bara ibland och han skter jobb, han har familj, han r framgngsrik etc etc.

Jag kontrar alltid d att om hen inte slutar s kommer det med tiden att skita sig. Svar brukar d bli... n, det kommer g bra fr honom.

Det gr 1.. 2 r och s har det skitit sig fr alla dessa. Jag ppekar d att jag hade rtt. Detta har upprepat sig flera gnger fr mig i olika bekantskaper.

Det du sger fungerar inte i lngden.

Av ngon anledning s fungerar det att mnniskor tar en starkl till maten p lrdagen och vissa helger s bjuder man ver en god vn p en whiskey. Dessa mnniskor kan vara fullt fungerande under ett helt liv och leva p det hr viset utan ngon negativ effekt.

Slutsats: Knarket mste bort.

Du r medveten om att frekvensen "problematiska brukare" nr det gller cannabis r typ 5 procent va...?

Jag tror rligt talat att du har blandat ihop cannabis med ngon helt annan drog. Alkohol r en av dom mest problematiska drogerna som finns. Uppe dr i toppen tillsammans med heroin och crack. Cannabis hittar du p helt andra nden av "farlighetsskalan".

Och det r ju skitsamma. Det finns ingen anledning att se ngon form av drogbruk som kriminellt. Ingen.
Citera
2024-06-25, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
Varfr skall vanliga knegare drogtestas slumpmssigt, medans politiker inte slumpmssigt testas? Motiveringen r enkel, skall politiker skta sitt jobb drogpverkade? Samt, blir de inte en skerhetsrisk nr deras missbruk kan ppna upp dem till utpressning?

Varfr inte bara legalisera och sluta behandla det som att det r s farligt?
Citera
2024-06-25, 07:14
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
P en skala mellan 1 och 10, hur trkigt r ditt liv egentligen. Hur orkar du ens fortstta, rligt talat. Du r vrdels.

N det r ju du som r en oerhrt fjantig liten hypokondriker. Ganska vrdels eller hur! Mste vara trkigt liv att springa till hlsocentralen verallt hela tiden. Fr jolliga ynkliga saker.
Citera
2024-06-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Varfr inte bara legalisera och sluta behandla det som att det r s farligt?
En sak som skulle frmja en legalisering r om politiker och eliten brjar bli rutinmssigt drogtestade.
S fort de inser att de kommer bli tagna p test och ka dit s kommer de ha en annan syn p det.
Citera
2024-06-25, 12:27
Medlem
inkognytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goralux
En sak som skulle frmja en legalisering r om politiker och eliten brjar bli rutinmssigt drogtestade.
S fort de inser att de kommer bli tagna p test och ka dit s kommer de ha en annan syn p det.

Om den narkotikapolitik vi har i nulget ska vara trovrdig borde politiker i maktposition vara fredmen och tillta att drogtesta sig slumpmssigt. Att drogtesta eliten r svrare att genomfra. Elit r ett diffust begrepp som r upp till betraktaren.
De som dremot br testas regelbundet r poliser i tjnst oavsett grad och vad de sysslar med. Lgg till ett grundligt drogtest varje gng de blir freml fr utredning.
Polisfackets tidning publicerade 2020 en artikel om drogtest vid antagningsprov med fakta som frmodligen gller fortfarande. https://polistidningen.se/2020/04/in...gens-drogtest/
Citera
2024-07-19, 02:57
Avstngd
Mindecembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Producenter, importrer, distributrer och konsumenter. Frgan r ju vem som egentligen r problemet i ekvationen? Med nuvarande politik kommer rttsvsendet i huvudsak t en del distributrer och konsumenter. Kanske r det dags att sl till mot Latinamerika? Trump vill vl invadera Mexiko? Kanske hade det varit en bra lsning fr att komma t roten av ondskan.
Att trump invaderar mexiko pverkar inte situationen i sverige alls.
Citera
2024-07-20, 14:09
Medlem
Bubba00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindecember
Att trump invaderar mexiko pverkar inte situationen i sverige alls.

Kanske - kanske inte. Det kan vara vrt att prova i alla fall.
Citera
2024-08-13, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jo jag mr toppen, jag knarkar inte.

Nr man fr stopp p knarkandet s kommer det hr bara vara en struntsumma jmfrt med det man sparar in p all sjukvrd, polis, rttsvsende samt mnskligt lidande.

Givetvis s mste fler tgrder till. Det kommer kosta stora pengar och jag r beredd att bekosta det ur min egna ficka via skatten. Lt oss lgga en rejl plan och starta krig mot knarket. Lgg planen p tio r och lt oss d hja skatten med fem procentenheter under dessa tio ren. Dessa extra pengar plus de som redan gr till kriget mot knarket skulle nog rcka en lng vg.

Jag r beredd att tillsammans med alla andra lgga dessa pengar fr att ge alla en chans att m s psykiskt bra som jag gr.

Problemet r att man aldrig kommer lyckas f stopp p knarkandet. Inte ens inne p vra fngelseanstalter har man lyckats med detta s r bara nsketnk att tro att det skulle g att gra ute i hela samhllet. Sverige har en allt fr lng kuststrcka med massor av smhamnar fr att man ska kunna stoppa infrseln utan att slsa fullstndigt enorma mngder skattemedel. Detta i kombination med att mnniskor vill knarka oavsett vad hjrntvttade politiker/medborgare tycker om det r inga goda frutsttningar fr att f stopp p knarkandet helt enkelt. Isf tycker jag vi borde ha en ny ruta man kan kryssa i p deklarationen nt i stil med "ja jag vill betala extra skatt fr att finansera det sedan lnge frlorade drogkriget" s kan ni som vill slsa era pengar gra det bst ni vill och lta bli att slsa andras stlar p dumheter.
Citera
2024-08-13, 11:33
Medlem
Svrt att se sanningen i vitgat.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem