Citat:
Ursprungligen postat av
kalkryggar
Det intressanta r att precis alla jag talat med som argumenterat att den den rker bara ibland och han skter jobb, han har familj, han r framgngsrik etc etc.
Jag kontrar alltid d att om hen inte slutar s kommer det med tiden att skita sig. Svar brukar d bli... n, det kommer g bra fr honom.
Det gr 1.. 2 r och s har det skitit sig fr alla dessa. Jag ppekar d att jag hade rtt. Detta har upprepat sig flera gnger fr mig i olika bekantskaper.
Det du sger fungerar inte i lngden.
Av ngon anledning s fungerar det att mnniskor tar en starkl till maten p lrdagen och vissa helger s bjuder man ver en god vn p en whiskey. Dessa mnniskor kan vara fullt fungerande under ett helt liv och leva p det hr viset utan ngon negativ effekt.
Slutsats: Knarket mste bort.
Du r medveten om att frekvensen "problematiska brukare" nr det gller cannabis r typ 5 procent va...?
Jag tror rligt talat att du har blandat ihop cannabis med ngon helt annan drog. Alkohol r en av dom mest problematiska drogerna som finns. Uppe dr i toppen tillsammans med heroin och crack. Cannabis hittar du p helt andra nden av "farlighetsskalan".
Och det r ju skitsamma. Det finns ingen anledning att se ngon form av drogbruk som kriminellt. Ingen.