• 2
  • 3
2024-07-11, 18:39
Medlem
Carl Serungs avatar
Jag tror att det hela handlar om ett konstprojekt. Om några månader kan vi läsa i blaskan:
"Så trollade Josefin oss andra att tro att hon bröt på tyska"
- Det var helt surrealistiskt, säger Josefin som numera identifierar sig som en giraff.
- Jag vaknade en morgon och insåg att jag är en giraff. Så nu går jag runt och nafsar på folks örsnibbar istället.
Citera
2024-07-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quid pro quo
Man hör ju att detta inte är hennes naturliga accent utan att hon får anstränga sig för att forma uttalet med den konstlade "tyska" brytningen.
Fejk helt och hållet.

I Sydsvenskan säger hon att hon inte bryter på tyska längre, utan en blandning av sydnorska och dalmål.
Vilket hon anser vara lite åt Skellefteå-dialekt, hur hon får ihop det geografiskt kan jag inte svara på.
Citera
2024-07-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Antagligen tics, känner sig tvingad att prata på det här viset, mental störning.

Tveklöst något som är udda med denna kvinna, ett behov av att synas grundat i psykisk ohälsa. En tidningsanka av Aftonbladet, eller så är de fullt medvetna men utnyttjar psykiskt sjuka för att sälja klick.
Citera
2024-07-11, 21:43
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Det påminner om Michael Boatwright, förutom att Boatwright faktiskt var äkta: Mystiska historien om "Mannen utan minne"
Citera
2024-08-04, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Lite konstigt att det idag i Expressen stod "tysk brytning". Inget nämns om norska och dalmål...

Även statliga SVT låter Josefin komma till tals om sin dialekt, som hon nu påstår vara "dalmålsliknande".

Skånska Josefin Swan, 42, förlorade talförmågan – nu pratar hon ny dialekt

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/he...tar-hon-dalmal

Josefine Swan, 42, från Ängelholm tappade talförmågan för snart ett år sedan. När hon efter hårt arbete lyckats få tillbaka rösten var hennes skånska borta. Istället pratade hon med en tysk brytning, som nu har gått över i något hon beskriver som en dalmålsliknande dialekt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in