Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-10-08, 11:11
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Du fokuserar i fel nde.

Missbruket r ett symptom p det vervldigande mrker du br inom dig. S lnge du inte mter detta kommer du terfalla gng p gng p gng. Du har onekligen mycket trauma och undertryckta negativa knslor och om jag vore dig skulle jag satsa allt p att mta detta och slppa det. Terapi r att fredra och att verkligen mta allt p djupet.

Gr du det kommer resten flja med och du kommer inte ens vilja ta droger.

Absolut, det stmmer. Och det r faktiskt det jag hller p att jobba med just nu, det underliggande. Kommer fortstta att prata med en psykolog nr jag kommer ut, bearbeta det jag frskt glmma och ignorera. Jag har vetat att det r det som r det strsta problemet lnge men jag har bara inte vgat eller knt mig redo att ta tag i det. Men det knns annorlunda nu.

Det hnde en otroligt traumatisk hndelse i somras som gjorde att missbruket sprade ur totalt och det r det jag fokuserar mest p just nu. Jag har mycket mer att jobba p men jag tar en jobbig sak i taget.
Citera
2024-10-08, 11:14
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgiftningen
Hller med skribenten ovan mig.
Vad r det du frsker dva med berusningsmedel?
Rekommenderar Dr. Gabor Mat. Han finns p youtube och pratar om beroende och trauma.
nskar dig all lycka och framgng.
En dag i taget!

Ska absolut kolla p det, tack!
Och tack fr dom snlla orden
Citera
2024-10-08, 11:28
Medlem
emmuuts avatar
Jag hade info mte med ett behandlingshem jag faktiskt bott p en gng tidigare igr och jag var vlkommen tillbaka!

Chefen sa att hon trodde p mig och ville grna ge mig en chans till. Hon trodde p mig redan frsta gngen men jag sktte mig tyvrr inte s bra d nd. Hade ingen motivation verhuvudtaget och jag gav aldrig behandlingen en rlig chans, vilket jag verkligen ngrar och det sa hon att hon visste och sg.

Upplgget dr var bra i alla fall, bde gruppterapi och enskilda insatser. Och det var lagom mycket frihet. Bra personal och en allmnt trevlig milj.

Det var aldrig ngot fel p stllet, det var bara jag som inte ville eller vgade. Jag var absolut inte redo. Hoppas nu mest p att dom andra p hemmet r vettiga och motiverade men det sa hon att dom var, s det knns tryggt.

Invntar mitt mte med soc som r nu den 14e och d fr jag frmodligen reda p nr jag ska flytta dit, s det gr vldigt mycket framt!

Jag ska gra denna behandling p bsta mjliga stt, ta tag i mina problem och mta mina rdslor. Denna gng ska jag lyckas.
Citera
2024-10-16, 03:45
Medlem
Vet inte hur din familj skullle reagera om du berttade hur det lg till. Det finns ett talestt. Vi r inte sjukare n vra hemligheter
Jag tycker du ska bertta. Lev inte en lgn och missbruka i hemlighet. Jag har varit dr och det har ftt mig att m jttedligt. Ingen att prata med, att ljuga fr sin familj.
Nej jag tycker du ska prata med dom och sga att du mste f hjlp med det hr.

Kan sga av egen erfarenhet att nr jag r rlig fr jag ofta vldigt bra respons. Dom flesta frstr och vill hjlpa.
Att vara rlig r jtteviktigt i ett tillfrisknande. Men det r inte alltid ltt. Man vill undvika konflikter eller oro hos familj och vnner.
Men s lnge du har viljan att lgga ned har du kommit en lng jvla bit p vgen till ett hlsosammare liv.

Det finns mycket hjlp att f.testa ska runt lite och se om du hittar ngot som skulle passa dig.

Lycka till!

Och du r alltid vlkommen att skicka ett meddelande till mig om du undrar ngot.
Har mnga rs substansbruk och olika behandlingar i bagaget.

Mvh
Citera
2024-11-27, 13:05
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avgiftningen
Vet inte hur din familj skullle reagera om du berttade hur det lg till. Det finns ett talestt. Vi r inte sjukare n vra hemligheter
Jag tycker du ska bertta. Lev inte en lgn och missbruka i hemlighet. Jag har varit dr och det har ftt mig att m jttedligt. Ingen att prata med, att ljuga fr sin familj.
Nej jag tycker du ska prata med dom och sga att du mste f hjlp med det hr.

Kan sga av egen erfarenhet att nr jag r rlig fr jag ofta vldigt bra respons. Dom flesta frstr och vill hjlpa.
Att vara rlig r jtteviktigt i ett tillfrisknande. Men det r inte alltid ltt. Man vill undvika konflikter eller oro hos familj och vnner.
Men s lnge du har viljan att lgga ned har du kommit en lng jvla bit p vgen till ett hlsosammare liv.

Det finns mycket hjlp att f.testa ska runt lite och se om du hittar ngot som skulle passa dig.

Lycka till!

Och du r alltid vlkommen att skicka ett meddelande till mig om du undrar ngot.
Har mnga rs substansbruk och olika behandlingar i bagaget.

Mvh

Dom vet om allt nu eftersom jag kte in p ett LVM och dom tog det faktiskt ganska bra. Dom var lite ledsna och besvikna och jag skmdes ganska extremt, men jag har vrldens finaste familj och dom str fortfarande kvar dr vid min sida och r redo fr att fortstta kmpa tillsammans med mig igen.

Jag har lovat dom att jag ska vara rlig i fortsttningen och dom sa att dom aldrig kommer dma mig. Det var en otrolig lttnad.

Nu slpps mitt LVM om 2 mnader och jag kommer vara s redo att brja om p nytt igen! Inga mer lgner och inga mer urskter, det r jag skyldig dom.
Citera
2024-12-09, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Dom vet om allt nu eftersom jag kte in p ett LVM och dom tog det faktiskt ganska bra. Dom var lite ledsna och besvikna och jag skmdes ganska extremt, men jag har vrldens finaste familj och dom str fortfarande kvar dr vid min sida och r redo fr att fortstta kmpa tillsammans med mig igen.

Jag har lovat dom att jag ska vara rlig i fortsttningen och dom sa att dom aldrig kommer dma mig. Det var en otrolig lttnad.

Nu slpps mitt LVM om 2 mnader och jag kommer vara s redo att brja om p nytt igen! Inga mer lgner och inga mer urskter, det r jag skyldig dom.
Lter gtt, familjens std r viktigt! Hoppas allt ordnar sig fr dig
Citera
2024-12-10, 18:43
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solimann
Lter gtt, familjens std r viktigt! Hoppas allt ordnar sig fr dig

Tack snlla!
Citera
2024-12-10, 18:54
Medlem
Du r en fin mnniska innerst inne, det mrks p ditt stt att skriva. Det r bara djvulen (drogerna) som vill ta ver dig.

Sg till dig sjlv varje dag, jag r starkare n dig, och tro p det nr du sger det. Sg det med bestmdhet.
r helt vertygad om att du kommer lyckas.
Speciellt om du deltar p behandlingen och tar in s mycket du bara kan. Dom har andra verktyg och tankestt att jobba med.

S lnge du verkligen vill detta, s r det en enkel match fr dig. Tro p digsjlv bara. Knark r bajs!

Lycka till kompis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in