Citat:
Ursprungligen postat av
Avgiftningen
Vet inte hur din familj skullle reagera om du berttade hur det lg till. Det finns ett talestt. Vi r inte sjukare n vra hemligheter
Jag tycker du ska bertta. Lev inte en lgn och missbruka i hemlighet. Jag har varit dr och det har ftt mig att m jttedligt. Ingen att prata med, att ljuga fr sin familj.
Nej jag tycker du ska prata med dom och sga att du mste f hjlp med det hr.
Kan sga av egen erfarenhet att nr jag r rlig fr jag ofta vldigt bra respons. Dom flesta frstr och vill hjlpa.
Att vara rlig r jtteviktigt i ett tillfrisknande. Men det r inte alltid ltt. Man vill undvika konflikter eller oro hos familj och vnner.
Men s lnge du har viljan att lgga ned har du kommit en lng jvla bit p vgen till ett hlsosammare liv.
Det finns mycket hjlp att f.testa ska runt lite och se om du hittar ngot som skulle passa dig.
Lycka till!
Och du r alltid vlkommen att skicka ett meddelande till mig om du undrar ngot.
Har mnga rs substansbruk och olika behandlingar i bagaget.
Mvh
Dom vet om allt nu eftersom jag kte in p ett LVM och dom tog det faktiskt ganska bra. Dom var lite ledsna och besvikna och jag skmdes ganska extremt, men jag har vrldens finaste familj och dom str fortfarande kvar dr vid min sida och r redo fr att fortstta kmpa tillsammans med mig igen.
Jag har lovat dom att jag ska vara rlig i fortsttningen och dom sa att dom aldrig kommer dma mig. Det var en otrolig lttnad.
Nu slpps mitt LVM om 2 mnader och jag kommer vara s redo att brja om p nytt igen! Inga mer lgner och inga mer urskter, det r jag skyldig dom.