Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-25, 21:05
  #181
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Instämmer, så kan det vara. I ditt fall däremot räcker det med att de är vänner, och du och din vän är FB vänner så känner han ju igen din profilbild.

Jag har ingen profilbild på mig själv.
Citera
2024-06-25, 21:59
  #182
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slappetasken
Det är ju även så att X får förslag att lägga till TS.

Ja, befinner man sig på samma ort, ofta på samma arbetsplats, gillar samma hockeyklubb, handlar i samma affärer, har lite indirekta vänner, osv, så chansar facebook på att det kan vara någon du känner till, helt oavsett om man besökt varandras facebooksidor. Hur skulle TS kunna avgöra att det beror på något annat än dessa normala kriterier?
Citera
2024-06-26, 00:20
  #183
Medlem
JackBlacks avatar
Så har det varit i några år. Minst.
Citera
2024-06-26, 00:31
  #184
Medlem
Om jag googlar på en svensk kändis får jag ofta upp denna som ”personer du kanske känner”. Jag får upp människor jag har sökt efter på Facebook.

Sen får jag upp ett gäng okända människor utan några gemensamma vänner samt ett gäng som jag har gemensamma vänner med. Så jag tror det är en otrolig mish-mash av olika algoritmer.
Citera
2024-06-26, 00:39
  #185
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
Om jag googlar på en svensk kändis får jag ofta upp denna som ”personer du kanske känner”. Jag får upp människor jag har sökt efter på Facebook.

Sen får jag upp ett gäng okända människor utan några gemensamma vänner samt ett gäng som jag har gemensamma vänner med. Så jag tror det är en otrolig mish-mash av olika algoritmer.

Jag har skrivit det också. Allt som klickas studsar tillbaka både till den uttittade och tittaren
Citera
2024-06-26, 01:24
  #186
Medlem
brukstjacks avatar
I princip alla algoritmer viktar engangemang högst (att du interagerat med det som du ska rankas mot på nåt sätt). Varför? För att det konverterar bäst av många dåliga alternativ.
Citera
2024-08-19, 00:01
  #187
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capcom.
Den här tråden ska ligga enskilt, för det är värt uppståndelsen....

En ny arbetskollega till mig, på mitt spridans nya jobb, har föreslagits som vän. Han är 30 år äldre och har ingen koppling till mig. Han frågade vad jag heter i efternamn när vi träffades.



Se upp! Jag kan bevisa det nu. Vad säger ni om detta? Diskutera.


Läskigt
Citera
Igår, 18:52
  #188
Medlem
Hittade inte direkt en annan tråd men denna är rätt passande. Idag fick jag en bild på en reklam skickad till mig i messenger. Nästa gång jag går in på Facebook dyker reklamen upp.

Använder meta Bildigenkänning för algoritmerna nu?
Citera
Idag, 00:07
  #189
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoodur
Hittade inte direkt en annan tråd men denna är rätt passande. Idag fick jag en bild på en reklam skickad till mig i messenger. Nästa gång jag går in på Facebook dyker reklamen upp.

Använder meta Bildigenkänning för algoritmerna nu?

Vem var avsändaren till bilden?
Bilden var alltså på reklamen, eller var reklamen en bild? Lite knepigt där men viktigt att särskilja.
Citera
Idag, 07:19
  #190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Vem var avsändaren till bilden?
Bilden var alltså på reklamen, eller var reklamen en bild? Lite knepigt där men viktigt att särskilja.

Det var en printscreen på reklamen (som var Meta-annons med bild och text i bild) från dennes Facebook-feed.
Citera
Idag, 11:28
  #191
Medlem
immenhusens avatar
Så har det ju alltid varit med vänförslag, eller har jag missat något?

/AI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in