Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Jag kan ganska lite om cykling, men jag antar att det blir lättare att hålla på längre desto lägre % kroppsfett du ligger på. Din nuvarande vikt, givet din längd, känns ganska rimlig givet ditt mål.
Det låter bra det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
I normala fall hade jag nog annars hävdat att du är på gränsen till undervikt.
Det är lite på gränsen kanske. Eller var. Det kändes som revbenen och lite annat kändes på tok för tydligt i vintras, men det är bättre nu tror jag. Brukar inte direkt titta hur det ser ut, men känner ju.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Det är inte heller stora muskler du är ute efter när ditt mål är att kunna hålla igång en längre tid, utan uthålliga muskler, och dessa tränar du nog bäst genom att helt enkelt cykla vidare.
Nej, är inte ute efter att bli "biffig". Fast jag är ganska grov i grunden och ser inte ut som Tour de France-cyklisterna direkt. Vilka, för övrigt, dom pratade om som dom bästa 💯
atleterna💯 i världen, alla kategorier i P1 häromdagen. All hail Tour de France, Giro d'Italia + Vätternrundan (har en Vätternrundan
2007-medalj
.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Andel kalorier du behöver borde nog ligga runt 3,000 om dagen, men det varierar kraftigt när man håller på med något som är så dynamiskt som cykling (terräng, lutning på vägarna, väder, hastighet osv.)..
Det låter vettigt. Dricker minst en liter choklad om dagen. Oftast O'boy.
Citat:
Ursprungligen postat av
Teu
Lyssna på din kropp, typ, så borde det bli bra.
Ja, jag är ganska bra på det. Igen. Efter att ha tagit mig ur internet-blipp-jobbhets-träsket som bedövar en extremt mycket. Jag bor ute i skogen och "chillar" ganska mycket. Mediterar mycket osv. Man känner rätt mycket. Nu säger ryggen att jag cyklat alldeles för mycket med för tung väska. Får vila lite.