Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-06-26, 11:02
Medlem
Dalulvens avatar
Spider-Man verkar rätt trött efter att ha svingat sig runt stan flera varv, blivit utskälld av Jonah Jameson, mosad av Juggernaut och plockad som en gås av Doc Ock.

Plus alla kärleksbekymmer och stöddiga jocks.

P.S. Sover Batman upp och ner?

Lider Kingpin av apne?
Citera
2024-06-26, 11:22
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Törnrosa sov 100 år i sträck.
Men hon är kanske inte en riktig seriefigur även om Disney gjorde en film på 50-talet...

Fast Törnrosa vaknade ju, så hon torde snarare va den mest utvilade?
Citera
2024-06-26, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Peppermint Patty / Peppiga Pia brukar hela tiden somna i sin skolbänk. Det är säkert det myckna sovandet i skolan som gör henne till en så duktig idrottstjej, en baddare på baseball och konståkning.

https://www.gocomics.com/peanuts/1978/03/02

Kalifen Haroun El Poussah / Harun al Sindar avbildas för det mesta liggande i sin säng. Hans onde storvisir Iznogoud suckade en gång: Comment renverser un homme qui est toujours couché ?, alltså Hur ska man störta en man, som hela tiden ligger?
Hoppas länkarna fungerar.

https://books.google.fi/books?id=I9d...page&q&f=false
https://books.google.fi/books?id=I9d...page&q&f=false

Det var inte igår som jag hörde namnet Harun al Sindar senast. Får ta och läsa om de gamla Iznogoud-albumen. Han var alltid en stor serie-favorit.

En annan riktigt sömnig seriefigur var Pablo Mañana som Kalle Anka träffade i "Kalle Anke i Vulkandalen". Han gjorde inte mycket annat än att sova. Fast han lyckades en gång med bedriften att bli nationalhjälte i sitt hemland när han kom på att om den dagliga siestan förlängdes från en timme till två timmar så skulle de korta ner den tråkiga arbetstiden med en hel timma.

Och på samma tema så är ju Speedy Gonzalez kompis Slowpoke Rodriguez "den långsammaste musen i hela Mexiko" också ganska trött av sig.
Citera
2024-06-26, 12:23
Medlem
Är inte sköldpaddan Elvis riktigt trött och seg?
Citera
2024-06-26, 12:24
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
Skalman sover väl väldigt ofta? Troligtvis inte 23 timmar om dygnet dock eftersom han också är Bamse-världens Mulle Meck också.
Skalman uppfann väl grejer som uppfann grejer åt honom, så han fick sova?
Citera
2024-06-26, 12:38
Medlem
Forzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akutaccent
En härledning man kan göra är att varannat klockslag på Skalmans mat och sovklocka är en kudde så utöver den nattliga sömnen torde han sova minst 6 timmar av ordinarie vaken tid.

Enligt boken "Bamse åker till månen" så sover Skalman inte alls på nätterna, det är då han uppfinner. Därför måste han komma ihåg att sova på dagen istället.
Citera
2024-06-26, 13:28
Medlem
J0RDGUBBEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James.Fjong
Jag nominerar Kronblom.
Han ligger väldigt ofta på sofflocket.

Tänkte osökt på den gode Kronblom även jag. Men om jag inte missminner mig kunde han bitvis vara rejält flitig. Särskilt hög var väl ambitionsnivån vid alla företag som gällde att få ut svärmors-kärringen ur huset?
Citera
2024-06-26, 13:30
Avstängd
Katten Gustaf och uppfinnarJocke .
Citera
2024-06-26, 14:37
Avstängd
Gaston

Sover på arbetstid
Citera
2024-06-26, 14:37
Medlem
James.Fjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J0RDGUBBE
Tänkte osökt på den gode Kronblom även jag. Men om jag inte missminner mig kunde han bitvis vara rejält flitig. Särskilt hög var väl ambitionsnivån vid alla företag som gällde att få ut svärmors-kärringen ur huset?
Haha, ja och det var ju för att kärringen tyckte att han var så jäkla lat och jämt skulle sätta honom i jobb.
Citera
2024-06-26, 18:33
Medlem
akutaccents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Skalman uppfann väl grejer som uppfann grejer åt honom, så han fick sova?

Bamse-världens AI!

Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Enligt boken "Bamse åker till månen" så sover Skalman inte alls på nätterna, det är då han uppfinner. Därför måste han komma ihåg att sova på dagen istället.

Jaså? I stand corrected.
Citera
2024-06-27, 11:08
Medlem
Den hemska katten Gustav sover 12-16 timmar per dag. Ganska rimligt för en katt ändo!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in