Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-06-25, 14:06
Medlem
RegalskeppetVASAs avatar
Sist jag framkallade en filmrulle var för ca 5 år sedan hos Japan Photo. Hämtade ut mina bilder och såg att jag hade fått någon annans bilder. Sånt händer ju förstås men det känns ju så tråkigt att behöva punga ut med en hel del kosing och sedan riskera att bli besviken.

Har ni några tips på vem som är pålitlig att framkalla bilder? OdenLab är bra men de är tyvärr för dyra för min plånbok. Det rör sig alltså om en en rulle med 36 bilder som jag vill ha framkallade. Det råkar inte finnas någon i västra Värmland som ägnar sig åt detta?
Citera
2024-06-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RegalskeppetVASA
Sist jag framkallade en filmrulle var för ca 5 år sedan hos Japan Photo. Hämtade ut mina bilder och såg att jag hade fått någon annans bilder. Sånt händer ju förstås men det känns ju så tråkigt att behöva punga ut med en hel del kosing och sedan riskera att bli besviken.

Har ni några tips på vem som är pålitlig att framkalla bilder? OdenLab är bra men de är tyvärr för dyra för min plånbok. Det rör sig alltså om en en rulle med 36 bilder som jag vill ha framkallade. Det råkar inte finnas någon i västra Värmland som ägnar sig åt detta?
Hur mycket kan du tänka dig betala? I karlstad finns en fotoaffär som jag tror sysslar med fotoframkallning, https://kiwafoto.se/. Vet dock inte priset.
Annars kan du alltid skicka iväg rullen till ett företag som gör det åt dig https://www.gotaplatsensfoto.se/?gad...xoCVb0QAvD_BwE. Denna är rätt bra och inte alltför dyr, men såklart beroende på hur mycket du kan tänka dig betala!
Citera
2024-06-26, 17:32
Moderator
Falukropps avatar
TV-, bild- och mediautrustning --> Foto, filmproduktion och grafisk design
/Moderator
Citera
2024-06-27, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RegalskeppetVASA

Då jag inte anlitat Odenlab, har jag skickat mina rullar till Crimson i Stockholm.

BGA finns också, och är billigare, men så var också deras fotopapper samt resultatet av framkallningen…
Citera
2024-08-27, 23:59
Medlem
Finns ett nytt fotolabb i Göteborg som heter Bildskanning. Drivs av en ung kille som framkallar och skannar allt hemifrån. Otroligt mycket billigare än de andra fotobutikerna men blir sjukt bra!

www.bildskanning.com
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in