2024-06-26, 14:38
Medlem
Älskar personligen thch. Men det är ju också den enda jag testat så det säger ju inte så mycket egentligen. Jag har prövat thcjd genom joints och bong men vid dessa tillfällena var jag inte helt nykter när jag prövade, så det är svårt att säga exakt hur thcjd känns. Sen vet jag inte heller om jag gjorde rätt, jag har ingen rökvana och thch får man lättast tag på i vape-form.

Jag är lite sugen på att köpa hem lite av varje för att pröva. Thcjd, thcv, thca, thcb… det vanligaste man kan hitta i dessa affärer. Jag har hört många som sagt att thch är den som är mest likt det riktiga, och som sagt är jag ju väldigt nöjd med det. Men nyfikenheten växer ju…

Tänkte väl egentligen bara fråga om någon här har prövat åtminstone två olika cannabinioder, och isåfall kunde jämföra och berätta lite kort hur dem kändes? Finns det någon av dessa noider du hade en riktigt dålig erfarenhet med?

Narkotikaklassade noider exkluderat.
Citera
2024-06-26, 17:07
Medlem
Får jag fråga vad du menar med bäst?
Vill du att din cannabinoid ska göra dig så bäng som möjligt?
Efterlikna riktig THC från cannabis eller kanske vara så mycket ångestdämpande eller sederande som
möjligt?
Citera
2024-06-26, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av passaterik93
Får jag fråga vad du menar med bäst?
Vill du att din cannabinoid ska göra dig så bäng som möjligt?
Efterlikna riktig THC från cannabis eller kanske vara så mycket ångestdämpande eller sederande som
möjligt?

Frågar väl egentligen vilken folk gillar mest. Tyckte det kunde vara intressant att verkligen diskutera skillnaden mellan de olika.

Men i mitt fall vill jag bli så bäng som möjligt

Alternativt det som är mest lik riktig thc men jag har fått höra att thch är den som är mest lik och den använder jag ju. Thca skulle tydligen bli riktig thc när den värms upp, så det läser jag om mycket och skulle uppskatta om någon hade erfarenhet av just thca.

Däremot är jag intresserad av att höra om alla noider egentligen
Citera
2024-07-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelda888
Frågar väl egentligen vilken folk gillar mest. Tyckte det kunde vara intressant att verkligen diskutera skillnaden mellan de olika.

Men i mitt fall vill jag bli så bäng som möjligt

Alternativt det som är mest lik riktig thc men jag har fått höra att thch är den som är mest lik och den använder jag ju. Thca skulle tydligen bli riktig thc när den värms upp, så det läser jag om mycket och skulle uppskatta om någon hade erfarenhet av just thca.

Däremot är jag intresserad av att höra om alla noider egentligen

THCa är ju den bästa isåfall. Om du nån gång testat cannabis så har du provat THCa då det blir helt vanlig THC vid rökning/bakning/vaping
All cannabis har mestadels THCa i sig och väldigt lite THC innan man röker det.
Hur det kan vara lagligt är rätt otroligt men fysatan va nice.
Dock så är all laglig thca weed du ser online "besprutade" cbd buds och inte "the real real deal" därav att dom ser ut som cannabis som fått kokain sprinklat över sig(typ exakt som southpark avsnittet om randys christmas special)

Thca dom besprutar med är utvunnet naturligt från riktig cannabis förmodligen från usa eller liknande länder.

Kort sagt är det thca kristaller då det är stabilare och tar längre tid att konvertera till thc i rumstemperatur dessutom får man inte odla plantor med mer än 0.3 thc.

Så den säkraste noiden du kan röka är thca vilket då blir den underbara thc:n.
Citera
2024-07-04, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pappana
THCa är ju den bästa isåfall. Om du nån gång testat cannabis så har du provat THCa då det blir helt vanlig THC vid rökning/bakning/vaping
All cannabis har mestadels THCa i sig och väldigt lite THC innan man röker det.
Hur det kan vara lagligt är rätt otroligt men fysatan va nice.
Dock så är all laglig thca weed du ser online "besprutade" cbd buds och inte "the real real deal" därav att dom ser ut som cannabis som fått kokain sprinklat över sig(typ exakt som southpark avsnittet om randys christmas special)

Thca dom besprutar med är utvunnet naturligt från riktig cannabis förmodligen från usa eller liknande länder.

Kort sagt är det thca kristaller då det är stabilare och tar längre tid att konvertera till thc i rumstemperatur dessutom får man inte odla plantor med mer än 0.3 thc.

Så den säkraste noiden du kan röka är thca vilket då blir den underbara thc:n.

Är den då i teorin bättre att röka än att vejpa? Dvs högre temp.
Citera
2024-07-05, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-stand
Är den då i teorin bättre att röka än att vejpa? Dvs högre temp.

Nej tvärtom rökning ger 30-50% konvertering av thc medans vaping ger 50-70% konvertering(finns en formel man använder för att räkna ut konverteringen)

Sweetspot för optimal konvertering av THCa till THC är runt 170C men jag kör på 200c då det är den optimala tempenför cbd. CBN och CBG har runt 220 grader tror jag.

Med rökning försvinner massor av terpener och cannabinoider då tempen är så hög att det mesta bokstavligen brinner upp. Jag tror en glöd ligger på runt 1700-3200C vilket är på tok för högt och bränner upp mycket av alla nyttiga noider innan du får i dig dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in