Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2024-06-28, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Är man inte man nog att stå upp för dig själv och rättvisa så är man svag. Man är en kärring

Folk som använder ordet "kärring" för att beteckna en klen man är utdaterade fossiler.

Kamma dig.
Citera
2024-06-28, 20:20
Medlem
En riktig man sätter inte sina kollegor eller för den delen patienter i skiten.
En riktigt man tar ansvar för sitt, den dagen man inte vill göra det så går man vidare till något annat, att bli en påfrestning för andra låter inte speciellt manligt.

TS själv låter som en jävla sladdertacka, "jonte", säkert transa.
Citera
2024-06-28, 20:36
Medlem
Citat:
På kvinnliga arbetsplatser så är det ett vanligt problem. Kvinnor som går till chefen för att skvallra, sanning som osanning. Oftast är syftet att hamna i högre rang och trycka ned andra. Det ligger lite i kvinnans DNA.

När jag under 80 och 90-talet jobbade med män så fanns det en kamratlig jargong på arbetsplatsen. En för alla, alla för en.
Att springa till chefen med skvaller var det absolut fulaste du kunde göra.
Blev du påkommen med detta så var du per automatik utesluten ur gemenskapen- för alltid!!

Pratade med några manliga ambulanssjuksköterskor. De saknar tiden då det var mest män i ambulansen. Det var aldrig några konflikter. Sen kom kvinnorna. Nu är det rent hönshus om allting.
De män som jobbar i ambulansen idag är också som kärringar.
Finns det något mer omanligt än män som skvallrar?

Ja, det är omanligt att skvallra. Vad vill du diskutera.

Varför det är på det här sättet?

Det är något märkligt med kvinnor. De påstår så ofta att de står på de svagas sida men så fort ett svart får utkristalliseras är det öppen jakt säsong. Tror det beror främst på två saker. Dels är kvinnor mer flockdjur än män så kvinnor lever sitt liv för att hamna så nära flockens kärna som möjligt. Ett sätt att göra det är att att kicka ut andra.

Dels har kvinnor sämre självkänsla än män, de jämför sig ständigt med andra och mår bra när de känner sig bättre än de runt omkring dem. Om de inte är bättre så hittar de på något som gör att de kan känna sig bättre.
Senast redigerad av Keus 2024-06-28 kl. 20:38.
Citera
2024-06-28, 21:54
Medlem
Ja, att skapa trådar om saken på Flashback.
Citera
2024-06-28, 22:01
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
På kvinnliga arbetsplatser så är det ett vanligt problem. Kvinnor som går till chefen för att skvallra, sanning som osanning. Oftast är syftet att hamna i högre rang och trycka ned andra. Det ligger lite i kvinnans DNA.

När jag under 80 och 90-talet jobbade med män så fanns det en kamratlig jargong på arbetsplatsen. En för alla, alla för en.
Att springa till chefen med skvaller var det absolut fulaste du kunde göra.
Blev du påkommen med detta så var du per automatik utesluten ur gemenskapen- för alltid!!

Pratade med några manliga ambulanssjuksköterskor. De saknar tiden då det var mest män i ambulansen. Det var aldrig några konflikter. Sen kom kvinnorna. Nu är det rent hönshus om allting.
De män som jobbar i ambulansen idag är också som kärringar.
Finns det något mer omanligt än män som skvallrar?

Om det inte ligger i mannens DNA varför skvallrar han då?
Citera
2024-06-28, 23:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om det inte ligger i mannens DNA varför skvallrar han då?
Det ju betydligt vanligare att kvinnor gör det. Men det finns avarter
Citera
2024-06-29, 02:51
Medlem
Pungpuckels avatar
Citat:
Precis, en människa som skvallrar om oväsentliga saker för sin egen vinnings skulle förlorar all min respekt- för alltid. Helt korrekt gjort av dig.

Svin.

Jag tänker dock att det är små arma flugor, ja i samma kategori som de man smäcker mot soffan.
Men de fyller en roll för all del!
Hade flugor varit totalt meningslösa, så hade de väl aldrig funnits?
Evolutionen är väl för helvete smartare än mina banala tankar?

Men folk skvallrar för att vilja skapa band med andra
(på andras bekostnad, men det skiter dom i
just då)

Folk som oss, som har en liten räknebok inplanterad tänker kanske.. Du pissade på mig för 5 år sedan, senaste gången för 6 mån sedan... och nu idag!!!
Nu smäller det!

Men jag hoppas att du förstår att det inte är normalt att snöa in på det sättet.
När du släpper, så släpper alla andra. Prova
Citera
2024-06-29, 07:23
Medlem
Vad gör man om man får in en riktig klåpare då, som är en fara för patienternas liv? Ska man mobba ut personen så att han säger upp sig själv? Eller ska man få chefen att göra det? Det verkar enligt TS omanligt hur man än gör...
Citera
2024-06-29, 09:42
Moderator
vhes avatar
Fascinerande att tråden är närmare 70 inlägg lång och TS ännu inte lyckats klämma ur sig ett enda konkret exempel på vilken typ av "skvaller" han pratar om. Jag vet inte riktigt vad jag förväntar mig av en person som oironiskt använder ordet "golare", men utan en definition är ju tråden helt meningslös.
Men jag antar att det är omanligt att berätta vad man menar.
Citera
2024-06-29, 19:03
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Fascinerande att tråden är närmare 70 inlägg lång och TS ännu inte lyckats klämma ur sig ett enda konkret exempel på vilken typ av "skvaller" han pratar om.

Svårt att förhålla sig till det. Har frågat Ts tidigare, det gav dock inte frukt.
Finns ett stort spann på vad som är rimligt och helt klart rätt att avge rapport till överordnad om och vad som är småaktigt.
Citera
2024-06-29, 21:07
Medlem
fluff995s avatar
Är väl helt rimligt agerande? Har man ett problem med en anställd som inte gör sitt jobb, lämpa över det på chefen så får chefen ta hand om det. Istället för att sitta och snacka skit med kollegorna bakom den anställdes rygg.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in