Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-01, 10:39
  #1
Medlem
Är det andra som stör sig på manliga märkesnamn på klockan?

Exempel frederique Constant som är mitt favoritmärke men känns smått bögigt att ha en annan mans namn på handleden. Andra exempel är pateke Philippe, Cartier, Breitling etx

Exempel på namn som känns som ett företagsbrand och inte ett parfymerat bög-namn från Monaco.

Rolex, Casio, citizen, Orient, Tudor omega etc
__________________
Senast redigerad av SamDumpty 2024-07-01 kl. 10:56.
Citera
2024-07-01, 10:45
  #2
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Är det andra som stör sig på manliga brandnamn på klockan?

Exempel frederique Constant som är mitt favoritmärke men känns smått bögigt att ha en annan mans namn på handleden. Andra exempel är pateke Philippe, Cartier, Breitling etx

Exempel på namn som känns som ett företagsbrand och inte ett parfymerat bög-namn från Monaco.

Rolex, Casio, citizen, Orient, Tudor omega etc

Av samma anledning vägrar jag sätta mig i en Volvo som är manligt kodoad och märkt med symbolen för man. Det blir ju som att vara i en annan man , hur skulle det se ut. Nej. Det är bara att välja bort produkter som går att associera med en man.
Citera
2024-07-01, 10:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Av samma anledning vägrar jag sätta mig i en Volvo som är manligt kodoad och märkt med symbolen för man. Det blir ju som att vara i en annan man , hur skulle det se ut. Nej. Det är bara att välja bort produkter som går att associera med en man.

Volvo betyder att rulla. Också skillnad på att använda något och att ha något som man kanske kollar på 40 gånger om dagen.

Jo du har rätt, jag får välja bort dem så gott det går.
__________________
Senast redigerad av SamDumpty 2024-07-01 kl. 11:06.
Citera
2024-07-01, 13:14
  #4
Medlem
GregerMedeltids avatar
The lady doth protest too much, methinks.

Om du känner dig bögig för att du bär en klocka med grundarens efternamn på, så har det nog mest med din egna osäkerhet att göra. En normal man reflekterar inte över saken, och bryr sig inte. Är det kanske så att du inte kan höra ett mansnamn (eller ens ett efternamn som burits av en man) utan att tänka på deras ådriga pålar i din mun?
Citera
2024-07-01, 13:20
  #5
Medlem
Deskjockeys avatar
Cartier låter faktiskt rätt bögigt, det får jag hålla med om.

Ser framför mog hur hårdhomo-Breitling står och pumpar lilla bi-gender Cartier i arslet. Båda är håmå men den ena är en manligare håmå.
Citera
2024-07-01, 23:39
  #6
Medlem
Vad hette Omega och Rolex i förnamn?
Citera
2024-07-02, 08:06
  #7
Medlem
Aldrig reflekterat över det och vad gäller typ Cartier är ju inte det ett tydligt mansnamn heller, det är ju dessutom ett efternamn. Men kan inte säga att jag har ett problem med det oavsett, tror din manlighet bör få sig en push på annat sätt så du slipper oroa dig för dessa triviala ting och känna dig osäker över.
Citera
2024-07-24, 22:38
  #8
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamDumpty
Är det andra som stör sig på manliga märkesnamn på klockan?

Exempel frederique Constant som är mitt favoritmärke men känns smått bögigt att ha en annan mans namn på handleden. Andra exempel är pateke Philippe, Cartier, Breitling etx

Exempel på namn som känns som ett företagsbrand och inte ett parfymerat bög-namn från Monaco.

Rolex, Casio, citizen, Orient, Tudor omega etc

Detta slutar störa dig när du kommer ut ur garderoben och inte längre behöver tvivla på din egen sexuella identitet.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2024-07-24 kl. 22:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in