Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-01, 16:41
  #1
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Den 13. juni kom det italienske Carabinieri på uventet hjemme*besøk til den politisk ubekvemme nyhets*formidleren Radio Genoa. De beslagla alt av data*utstyr og blokkerte til*gangen til sosiale medier. Radio Genoa er en twitter*konto som postet videoer om ulovlige migranter.

https://www.document.no/2024/07/01/i...av-carabinieri

Låst artikel, och jag hittar inte mycket mer på internet om detta, då jag inte kan italienska.

Radio Genoa postade massa videor på invandringsrelaterat kaos runt om i Europa och USA, allt från muslimer som ber på Roms gator, till blatte/negergäng som kastar sten på brittisk polis.

Tydligen vad jag läser nu så är motiveringen att vissa av videona var "falska", det vill säga de visade nåt annat än vad kontot påstod. Det tror jag dock inte är anledningen till att italiensk polis gjorde dystopiskt hembesök hos kontoinnehavaren. Konton är dock fortfarande uppe.

Men på vems order gjorde italiensk polis detta?
Citera
2024-07-01, 17:03
  #2
Medlem
NollFemNollFems avatar
Med tanke på att många verkar säkra på att kontot är en rysk påverkansoperation är det inte lätt att veta vad som är sant.

Verkar vid en rätt ytlig sökning som att det inte verkar ha hänt öht, mest spekulationer och uttalanden från "Radio Genoa".
__________________
Senast redigerad av NollFemNollFem 2024-07-01 kl. 17:06.
Citera
2024-07-02, 14:38
  #3
Medlem
olasvenssons avatar
Varför använder inte folk VPN?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in