Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2024-07-02, 02:52
Medlem
Det finns en mängd situationer du kan bara fantisera där man hamnar i fejd med en annan människa och motiven kan vara många där våld kan uppstå. Är det inte då jävligt omanligt på den nivån att man knappt kan se sig själv i spegeln sen om man springer till polisen istället för att göra upp på gatan med nävarna som riktiga män? Oavsett om man delar ut storstryk eller får en käkskada själv kanske man går aldrig till polisen eller vad säger ni?

Ser ner på män som går till polisen för saker såvida det inte handlar om typ ens bil har blivit stulen så du måste anmäla för att få några försäkringspengar tillbaks liknande spörsmål ni fattar.

Men i personkonflikter man ringer aldrig polisen det är ett omanligt beteende "beta" kanske ni kallar det en äkta man han tar konflikten aldrig blandar in polisen i den som skydd pga feghet. Följer ingen G-code nödvändigtvis utan heder och instinkter.

Är vi eniga om att det är ett omanligt beteende att ringa snuten istället för att själv ta på sig hårdhandskarna och möta sina problem om folk vill skada en?
Citera
2024-07-02, 03:01
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Att slåss är lika barnsligt som att ringa polisen i sådana situationer. Det förstnämnda är som ett bråk mellan två barn på skolgården, det sistnämnda är som att hämta fröken. Vad är det för livsbeslut du tagit som gör att du hamnar i slagsmål ute på gatan med alfahanar? Har du inget bättre för dig?
Citera
2024-07-02, 03:03
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Är vi eniga om att det är ett omanligt beteende att ringa snuten istället för att själv ta på sig hårdhandskarna och möta sina problem om folk vill skada en?

I verkligheten ringer man polisen av den anledningen att de ska bli ord mot ord så det läggs ner.
Har svårt att tro du tagit på dig hårdhandskarna i verkligheten för då skulle du veta om detta.
Citera
2024-07-02, 03:03
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Det finns en mängd situationer du kan bara fantisera där man hamnar i fejd med en annan människa och motiven kan vara många där våld kan uppstå. Är det inte då jävligt omanligt på den nivån att man knappt kan se sig själv i spegeln sen om man springer till polisen istället för att göra upp på gatan med nävarna som riktiga män? Oavsett om man delar ut storstryk eller får en käkskada själv kanske man går aldrig till polisen eller vad säger ni?

Ser ner på män som går till polisen för saker såvida det inte handlar om typ ens bil har blivit stulen så du måste anmäla för att få några försäkringspengar tillbaks liknande spörsmål ni fattar.

Men i personkonflikter man ringer aldrig polisen det är ett omanligt beteende "beta" kanske ni kallar det en äkta man han tar konflikten aldrig blandar in polisen i den som skydd pga feghet. Följer ingen G-code nödvändigtvis utan heder och instinkter.

Gemene man har väldigt liten möjlighet att få fatt i kriminella som åsamkar honom, hans familj eller gods skada. Sällan någon ensam som rånar en ensam, de brukar uppträda i grupp och då är man till 99% chanslös även om man kan slåss. Inte sällan står det 12 bruchsor och kollar så deras bror inte får stryk. Varför skulle det vara fel att anmäla brott?

Polisen finns där för att plocka bort skräpet från gatorna, tyvärr bli skräpet ofta släppta av åklagare innan den gripande polisen ens hunnit gå av sitt pass.

Tjuvar har INGEN heder!
Citera
2024-07-02, 03:27
Medlem
Vi - åtminstone du och jag - är inte alls eniga. Jag ringer och gör polisanmälan för alla brott som angår mig. Resten är andras sak att hysa s.k. maskulina åsikter om.
Citera
2024-07-02, 03:28
Medlem
Trams, tar man lagen i egna händer är risken stor att mongot man prylar går till polisen och att man då förlorar både jobb och åker i finkan. Jag tex har boxats och tränat kampsport i 20 år men har ett jobb inom kommun. Hade jag prylar upp någon störig i krogkön eller råkat ha ihjäl en rånare så är jag garanterat arbetslös, jag har befattning inom krisberedskap om det skulle vi krig eller annan katastrof. Mitt liv hade raderats så jag går hellre till el poliso än att ta saken i egna händer.
Citera
2024-07-02, 03:40
Medlem
Har inga problem med att ringa polisen, även om jag inte vill ringa i onödan. Så det kanske har blivit 5, 6 ggr på ett halvt liv.

Möjligen att folk som stup i kvarten ringer olika myndigheter(inkl polisen), och ger "tips" och annat, som myndigheterna(inkl polisen) tycker är skit och inget för dom eller som går att göra något av, är, om inte omanliga, så iaf bakom flötet eller neurotiska.
Citera
2024-07-02, 04:37
Medlem
BarbaDonkeys avatar
Nä du ser en A-traktor köra i 70 kmh så RING POLISEN !

Föraren kan köra ihjäl en oskyldig. Har inget med manlighet att göra,
Citera
2024-07-02, 04:57
Citat:

Det är omanligt att vara så osäker att du försöker få konsensus från alla män att något är manligt eller omanligt innan du vågar ta beslut. Som ett barn fortfarande. Bara gör det du vill själv.
Citera
2024-07-02, 05:45
Medlem
Citat:

Det vi kan vara eniga om, är att om man tillhör lågstatus-kategorin alltså botten av människor där ekonomin främst kommer från socialbidrag, narkotika, inbrott, prostitution och så vidare så är det förmodligen "töntigt" att ringa polisen.
Citera
2024-07-02, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det är omanligt att vara så osäker att du försöker få konsensus från alla män att något är manligt eller omanligt innan du vågar ta beslut. Som ett barn fortfarande. Bara gör det du vill själv.
+1

Hur skulle t ex TS göra med den 72åriga grannen som är mer än hanterligt envis, verbalt aggressiv samt har en hund som skäller och skiter ohejdat på alla tomter.
Hans son, bodybilder, kommer förbi varannan helg och tror på allt fadern säger om den knäppa grannen Cingelado.
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg 2024-07-02 kl. 07:16.
Citera
2024-07-02, 06:55
Medlem
kalkryggars avatar
Jag skulle säga att TS är definitionenomanlig.

Givetvis ringer en vuxen man på polisen eftersom en riktig man inte vill röja runt med patrask.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in