Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-04, 15:48
Medlem
Hej! Jag har fått mottaga en Dell Latitude E7440 i begagnat skick, problemet som dessvärre har varit ända sedan dagen jag tog emot den, är att den inte startar finns ingen volt/elektricitet som flödar igenom kretsen. (jag misstänker att det kan röra sig om ett kretskorts fel) Min fråga är då, finns det något jag kan göra, och vad bör jag göra för att avlösa problemet? Vad skulle det ta i tid uppskattningsvis och vad skulle priset för reservdelar att vara?

DELL EXPRESS SERVICE CODE
24616574030

Tacksam för alla hjälp och råd för vad jag kan göra och hur jag bör göra.
Alla som svarar får en varsinn chockladkaka
Citera
2024-07-04, 16:07
Medlem
A-apollons avatar
Hoppas du inte betalat pengar för datorn.
Citera
2024-07-04, 17:13
Medlem
elektronikfreaks avatar
Latitude E7440 kom väl ut på marknaden ca 2014 så den är väl cirka sådär 10 år gammal. En bra början är väl att kostatera om det verkligen är rätt laddare/strömförsörjning du fått med datorn? Och att verkligen laddaren FUNGERAR?

Att lämna in en 10 år gammal dator till ett företag som reparerar, med tanke på vad de debiterar i timman, är nog knappast ekonomiskt försvarbart.
Senast redigerad av elektronikfreak 2024-07-04 kl. 17:17.
Citera
2024-07-04, 18:36
Medlem
Som ovan, kolla laddaren.
Och här vill jag lägga till att moderna Dell vägrar ladda med en icke-originalladdare. (Min erfarenhet, har nån lyckats, good for you, min erfarenhet står fast.)
Nu kanske en 2014-Dell inte räknas in i detta oskick, så ta det som en info. Kan också lägga till att dessa Dell brukar iaf starta med en icke-original, så det kanske inte problemet i detta fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in