Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
När jag hade min utredning för Aspergers för 13 år sedan så gjorde jag ett officiellt IQ-test, och fick resultatet runt 124 IQ.
Idag gjorde jag ett logiktest som var väldigt likt, då det numera är del av rekryteringfirmors rutiner numera.
Jag fick... "något under medel"
![Skamsen](https://static.flashback.org/img/smilies2/skamsen.gif)
. Skäms som bara den. Inte för att jag har något storhetskomplex, utan för att resultatet känns som att jag har gått och fått betydligt mindre logisk förmåga och ligger under medel i IQ-kurvan.
Är det möjligt att tappa så många IQ-poäng på 10 år? Nu lär det leda till att jag inte får någon intervju, vilket var det jag hade hoppats på
Ska sägas att jag var lite småtrött när jag gjorde testet, men jag tyckte ändå att jag var pigg nog för att utföra det.
Det beror också mycket på dagsformen. Vissa livsmedel kan få oss mer okoncentrerade, förutom blodsockret förstås. Jag är också helt övertygad om att vi har vissa tider, alltså klockslag, där vi presterar bättre än andra klockslag på dagen. Dessa varierar från person till person. Sömn påverkar också.
Sedan kan ju faktiskt testet vara ganska opålitligt. De testerna som görs vid neuropsykiatriska utredningar är förstås mer pålitliga än ett rekryteringstest.