Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-07-05, 17:09
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Nu vet jag inte om de dras till de märkena, men om de gör det: kan det (utöver att signalera framgång) handla om genuin uppskattning av märkenas stil? I vissa MENA-hem verkar det vara mer glas, glans, glimmer, beige färg, sandfärgat och guldfärgat i inredningen jämfört med nordbors inredning. Lite mer pråligt, om man så vill. Har inte LV och än mer Gucci en hel del i de färgtonerna?

Jo, men det förklarar i inte direkt fenomenet eftersom man kan köpa en beige väska med guldmedaljer även för 500 kronor. Det finns en uppsjö av glammiga prylar online som inte kostar skjortan.
Citera
2024-07-05, 17:47
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reddead2
Varför dras Mena till dessa märken? Varför är det så svårt för mena att ha en egen stil? Varför är dom så konformistiska och gör precis som alla andra mena? Förstår dom inte att svensson som tjänar bra inte köper märken som dessa pga att dom är så populära, främst bland mena.

Jag skulle kunna skriva ned kläder och märken som föredras av svensson men undviker detta då en menablatte kanske sitter och läser detta.

Vad vill jag ha sagt? Ja, hela tanken med mode är att man skall klä sig kreativt och vara intresserad av design. Det handlar om skapande! När alla andra går i samma kläder har det då gått ur mode. Mena skulle aldrig kunna tänka så, mena är rädd för att sticka ut. Mena gör endast det som resten av mena gör. Ser Mena någon som faktiskt är kreativ så möts dessa oftast av hånskratt, mobbning och förolämpningar.

Mode för mena är att göra exakt det som alla andra gör. Dom stirrar på märket med uppspärrade ögon och ju tydligare det handlar om en lyxprodukt desto bättre. Märket skall skrika "jag har pengar"! Trots att det motsatta är fallet.

Det är ganska många som bär märkeskläder enbart för att visa att de har råd med sådant som är dyrt. Inte enbart invandrare.

Skillnaden är väl att gangsters från orten gör det på ett vulgärt och barnsligt sätt.

En svensk höginkomsttagare föredrar att skryta på ett mer diskret sätt. Blondinen han hittar på innekrogen ser att hans skjorta är jättedyr utan att det står ett märkesnamn med gigantiska bokstäver på den.

Att Ortenkaozarna dessutom köper sina kläder för blodspengar gör det dubbelt smaklöst.

Att vara beredd att döda en annan människa för att ha råd med en tröja där det står GUCCI med jättebokstäver. Som man sedan fotograferar sig i och lägger upp på Instagram eller liknande.

Det är så patetiskt och samtidigt motbjudande.

Medan de hederliga överklassmänniskornas skrytande med märken i jämförelse är harmlöst. Det är inget som imponerar på mig, men det skadar mig inte heller.

(Just Gucci är ju ett märke jag tycker har totalt körts i botten på senare år. På 90-talet associerade jag det till brats som var med i MUF, vaskade champagne och liknande. Nu däremot associerar jag det mer till en kriminell analfabet som förpestat omgivningen han haft runt omkring sig sedan han var barn, som troligen inte vet vad 3 x 7 är. Och som skulle mörda sin barndomsvän för några tusenlappar.)
Citera
2024-07-06, 00:36
  #15
Medlem
Mode är inte att vara kreativ, det är att försöka vara just som alla andra. Svenskar klär sig svennigt och blattar vill inte betraktas som svenniga, så vf skulle dom klä sig i björn Borg, peak performance och gant?
Citera
2024-07-14, 19:56
  #16
Medlem
Pungsvings avatar
De är lättlurade.
Citera
2024-07-14, 20:03
  #17
Medlem
Ungdomar kopierar andra ungdomar som alltid och nej tror inte de bryr sig vad svennsson tänker om de faktiskt 😃
Citera
2024-07-14, 20:06
  #18
Avstängd
Ser det ut som bazarkläder med stora guldiga initial-loggor, då kan de bara inte hålla sig. Spelar nästan ingen roll vad det är. ARABERNA blir till sig som gollums….
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in