Citat:
Ursprungligen postat av
Virvla00
Också boende i Sala i stort sett hela mitt liv.
Är man ute efter en mindre ort med lugn så är Sala ett bra val. Sala är också väldigt fint.
Matbutiker som finns är Ica åkrahallen, Willys, Coop och Lidl. Sen finns några små livsmedelsbutiker i stan med mat från olika kulturer.
Du har även väldigt nära till strömspacka som en populär och stor secondhandbutik😊.
Jag upplever inte att folk här är konstigare än någon annanstans.
Strömsbacka, som det heter, ja där finns mycket intressant. Har under mitt korta boende här hunnit skänka rätt mycket dit. Några mattor t.ex i utomhusbåset en kväll när det var stängt. De såg jag slängda på en förfallen villas uppfart några veckor senare, uppenbarligen stulna och övergivna då S-backa inte sett dem vid öppnandet.
Man borde måla muren runt Salberga, fängelset, grön och brun då den är omgiven av natur, då skulle denna betonggråa mur "försvinna". Som det är nu är det trist att den ska vara så iögonfallande och därmed förstöra området runtikring estetiskt.
Sala är lugnt och skönt och har mycken natur, men framför allt ett lugnare och behagligare tempo och därmed miljö, bilarna kör som i slow motion jämfört med Sthlm. Härligt! Ska ta mig till Måns ols nån dag för att ta mig en titt. Vart rekommenderat det av en kvinna jag mötte vid en promenad vid mellandammen.
Här ska jag bo tills jag dör, om jag inte flyttar till än mer lugn längre norröver. Eller stanna här och starta ett meditationscenter i buddhistisk anda. Framtiden får utvisa.