Citat:
Ursprungligen postat av
Snobird
Det du skriver är vettigt... Visst är kvinnor också mer flexibla. Åtminstone för i tiden kunde många unga flickor hjula vilket var svårare för pojkar. Idag vet jag inte hur det är då skicklighet gällande fysisk utövande verkar ha gått ner hos barn...
Nja, det finns väl kvinnor som gillar sport? Kolla hur mycket mer populärt damfotboll har blivit...
Ja, det kan jag fortfarande som 35+. Kan göra flera rodnader på raken på samma fläck på marken. Inte för att det ser så graciöst ut…eller något, är inte precis smal. Men själva vigheten och rörligheten har jag precis som när jag var barn.
Killar har slltid sagt ”ah, men visst! Bevisa det då!” när jag bara har nämnt något jag kan göra med kroppen. Ok, sure. Jag tycker inte alls det är svårt att stå på raka ben och sätta ned båda händerna i golvet. Eller gå från sittandes i skräddarställning till stående på båda ben utan att behöva häva mig upp med hjälp av händerna. Detta var bara några exempel på var killar jag har känt inte har klarat av, men jag gör det med lätthet utan övning. Ska vi inte prata om hur överlägsna vi är män i det utförandet också 😎