Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-25, 11:03
Medlem
Galejans avatar
Svensken är en kulturellt fattig och lite bakom figur som tycker om att inte sticka ut. Man vill ingå i flocken och gömma sig i mitten. Man ömsom idoliserar och ömsom hatar folk som sticker ut. Svensken tycker att amerikanarna är så himla häftiga. Men inte alla amerikanare. Sådana som Donald Trump tycker man inte om, han är för färgstark. Man tycker heller inte om Ryssland. Rysskräcken kommer med modersmjölken och förädlas med ishockeyn. Sverige får i stort sett alltid däng av Ryssland i allting. Ryssland har dessutom riktig kultur. Författare, kompositörer, konstnärer. Sveriges motsvarigheter är Abba, Strindberg och Anders Zorn. Dansband, vänsterpolitiska agitatorer och hötorgskluddare som målade porr. Dostojevski och Camilla Läckberg är inte riktigt på samma nivå. Sånt föder naturligtvis avundsjuka. Och Ryssland tar dussintals medaljer i alla OS. Sverige kanske har någon som är bra på pingpong eller ror ganska fort i en kanot.

- But we had Olof Palme. Ål the leaders of the cåntries listened to him. Kuba. Nicaragua. Jodåsåatte…

Citera
2024-10-13, 09:52
Medlem
iDiot5s avatar
Ryssar i farten igen.

Efter ett inbrott i vattentornet i Bollnäs uppmanas boende Bollnäs tätort och Freluga att koka vattnet före förtäring.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/in...9-568842cd5bbe
Citera
2024-11-20, 18:42
Medlem
Personligen så gillar inte jag ryssar av flera anledningar. Lättare att dra alla över en kam. Diktatur med totalitär regim. Kommunism-mentaliteten lever kvar och alla är hjärntvättade.

Alltid kritisk om jag hör att någon är ryss oavsett om innan jag ens haft möjlighet att avgöra.

Ja, jag har fördomar. Men det är så det är. Fiende i alla våra tider och kommer nog alltid vara.
Citera
2024-11-22, 13:29
Medlem
GertBennys avatar
Jag har aldrig någonsin hört någon säga något negativt om Ryssar innan kriget. De enda jag kan dra mig till minnes är väl att man säger att Ryssar är maffia eller att de super som svin, men detta har mer varit i skämtsamma ordalag och inget som vederbörande går runt och tror benhårt på. Så att svenskar skulle ha ett hat mot ryssar tror jag inte på alls. Det kanske har ändrats i och med kriget men jag tror gemene svensk är så pass sansad att han ser skillnaden på vad Putins regim gör och vad den enskilde ryssen är för någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in