2024-07-06, 21:33
Medlem
Undrar om någon här minns enmanspjäsen Rockpojken. Det verkar bara finnas en kort tråd på Flashback från 2008 efter en incident på ett fängelse. Själv såg jag Rockpojken två gånger i början av nittiotalet. Då var det en rätt grov historia. Skådespelaren höll sig inte på scenen utan agerade hela tiden mot publiken. Han verkade ha ett upplägg där någon i publiken fick bli en slags tyst motspelare. Han rökte, svinade omkring i största allmänhet och förolämpade publiken.

Andra gången jag såg pjäsen (Rockpojken och slaget vid Poltava) kallades jag Turken pjäsen igenom och vid ett tillfälle slet han upp mig i kragen. En stor del av pjäsen gick han och viftade med en flaska av harts och det var bara en tidsfråga innan någon mycket riktigt fick den krossad mot skallen. Jag har lite svårt att tro att en pjäs av det slaget skulle gå hem bland tonåringarna idag. Den verkar dock finnas kvar i en uppdaterad tappning som ska spegla vår tid. Någon som sett den senare versionen eller som har någon historia från åttio och nittiotalet? Skulle vara intressant att höra ifall han lyckades traumatisera några ungdomar eller om pjäsen någon gång spårade ur på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in