En liten tröst i eländet har nått ut. En son lever vidare genom organdonation. Hans organ har räddat fyra andra barns liv.
Citat:
De tre syskonen och deras farmor omkom i lägenhetsbranden i Lyckeby i somras.
Storebror Ahmed, 8, vårdades på intensiven i två dagar innan han också dog av sina skador. Nu har familjen fått veta att pojkens organ räddat livet på fyra andra barn.
– Jag började gråta när jag fick veta att Ahmed har kunnat rädda andra barn. Andra föräldrar ska inte behöva lida så som vi har gjort, säger Ibrahim Nijim, som förlorade både sin mamma och sina brorsbarn i den våldsamma branden.
Enligt uppgift i Sydöstran har man inte kunnat hitta brandorsaken. Det är lite luddigt vem som är källan men morbrodern framstår som genuin i intervjuerna.
Nyheten om den positiva hjälpen med organdonationen har nått mig. Fast jag fattar inte hur de kunde brinna till döds egentligen. Var det någon som bar in 4 dammiga soffor på natten in till hallen när alla sov, hällde bensin på dem och sen tände på, gick ut sen och svetsade igen dörren och skrattade och stack?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!