Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-10, 14:28
Medlem
Undrar om tips på drömmar till lucid dreaming jag har svårt att fantisera vad som skulle kunna vara bra och intressanta drömmar
Citera
2024-07-10, 14:33
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeked
Undrar om tips på drömmar till lucid dreaming jag har svårt att fantisera vad som skulle kunna vara bra och intressanta drömmar

Möte med en gud är väl en klassiker?

Annars är väl de saker du drömde om som barn något att sträva efter. Om du sätter dig ned och försöker minnas vad du önskade som barn.
Citera
2024-07-10, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeked

De kommer av sig självt. Sen tar det lång tid att lära sig styra dem. Börja med att undersöka den värld du kommit till. Exempelvis, känn på vatten. Prova tänd en lampa. Försök flyg! Hoppa ner i en brunn. Prata med andra folk eller djur om det finns några. Och så vidare...

Du kan också råka ut för "falska uppvaknanden". Du har haft din klardröm och vaknar i din säng. Hux flux står en demon i dörren och glor ilsket på dig. Eller så vaknar du och kan inte röra dig. Helt förlamad. Men ta det lugnt, bara klardrömen som fortsätter.

Men för att komma igång krävs hårt jobb, tur eller talang. Börja med att lära dig meditera och låt tiden ha sin gång. Ett bra knep är att visualisera när du hamnat i ett fint meditativt tillstånd. Föreställ dig en plats du gillar eller känner till.

Är du exempelvis på en äng, känn t ex gräset under dina fötter, vinden i ditt ansikte. Dofter och ljud. sem tar ditt medvetande över och det börjar hända saker.

Jag och en kompis på Irland gör dessa "astral trips" varje fullmåne. Vi väljer en historisk eller mytologisk plats och visualiserar efter det. Kan vara t ex Stone henge, pyramiderna, Atlantis etc. Sen skriver vi ner vad som hänt och mailar varandra för att sen jämföra upplevelser.

Både spännande och utvecklande.

Lycka till!
Citera
2024-07-10, 15:09
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Romantik och kärlek. Poetiska drömmar. Jag brukar ha lucida drömmar där jag målar. Kommer alltid ihåg detaljer och färgskalor. Och fått bra resultat när jag sen efteråt målat. Även poesi brukar jag skriva i såna drömmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in