Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-10, 21:45
  #1
Medlem
KillenArCPs avatar
Har en del kläder som jag har vuxit ur. Kläderna är u fint skick och en del är märkeskläder. En kostym som är använd kanske tre gånger. Vart säljer man kläderna bäst?

Tradera?
Låter krångligt med frakt. Att hålla på att posta varje plagg och packa in känns lite tidskrävande.

Sellpy?
Hur stor andel av kläderna säljs egentligen? Höga avgifter för kläderna. Dock bra för köparen som bara behöver betala en frakt.

Facebook?
Kommer Ali Baba och hans 40 rövare och lägger skambud som 100 kr för en okej kostym som är i fint skick?

Vinted?
Är det någon som använder tjänsten?
Citera
2024-07-10, 21:51
  #2
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Har en del kläder som jag har vuxit ur. Kläderna är u fint skick och en del är märkeskläder. En kostym som är använd kanske tre gånger. Vart säljer man kläderna bäst?

Tradera?
Låter krångligt med frakt. Att hålla på att posta varje plagg och packa in känns lite tidskrävande.

Sellpy?
Hur stor andel av kläderna säljs egentligen? Höga avgifter för kläderna. Dock bra för köparen som bara behöver betala en frakt.

Facebook?
Kommer Ali Baba och hans 40 rövare och lägger skambud som 100 kr för en okej kostym som är i fint skick?

Vinted?
Är det någon som använder tjänsten?

Vinted, ALLA kör det nuförtiden, största trenden som existerar just nu utan tvekan
Citera
2024-07-10, 22:07
  #3
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Vinted, ALLA kör det nuförtiden, största trenden som existerar just nu utan tvekan
Fungerar det som MarketPlace där man sköter frakten själv?
Citera
2024-07-10, 23:36
  #4
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Ingen aning om hur marknaden för kläder är på tradera men du kan alltid välja hämtning så behöver du inte skicka något alls.
Tänk också på att man minskar möjliga människor som kan tänka sig bjuda på saker om det är avhämtning.
Citera
2024-07-11, 00:42
  #5
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
prova plick
Citera
2024-07-11, 00:48
  #6
Medlem
Sellpy är skräp. Tar 100 år på sig att sortera sen sorterar de bort majoriteten utan anledning och de som de kan sälja vill de ta underpris för. Sedan tar de stor del av kakan vid eventuell försäljning
Citera
2024-07-11, 01:32
  #7
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ingen aning om hur marknaden för kläder är på tradera men du kan alltid välja hämtning så behöver du inte skicka något alls.
Hämtning, då gäller det nog att man bor i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Jag säljer en jävla massa grejer på Tradera sedan över 15 år tillbaka. Har aldrig fått ett sälj där någon hämtat en vara. Staden jag bor i har ca 70.000 invånare. Kläder jag säljer är mest minkpälsar och kostymer.
Citera
2024-07-11, 06:22
  #8
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Hämtning, då gäller det nog att man bor i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

Jag säljer en jävla massa grejer på Tradera sedan över 15 år tillbaka. Har aldrig fått ett sälj där någon hämtat en vara. Staden jag bor i har ca 70.000 invånare. Kläder jag säljer är mest minkpälsar och kostymer.

Jag har sålt kanske 20 gånger och fått en hämtning så absolut inget som är vanligt och det gäller då också att räkna med många färre som budar.

Gissar att 80% av dina kunder är invandrare då det är väl bara de som köper minkpälsar i dagens sverige och själv skulle jag aldrig köpa en kostym på nätet då man behöver prova så allt sitter rätt men kul att det funkar för dig.
Citera
2024-07-11, 08:10
  #9
Medlem
Tradera är tveklöst det bästa alternativet. Inte säkert att du får några större summor för kläderna dock. Men sålda lär de bli förutsatt att de är hela, rena och inte är köpta på 80-talet. Vissa märken säljer dyrare begagnat än andra, såsom Our Legacy, Acne, Fjällräven med flera. En 15 år gammal Boomerang-skjorta får man bara ett tiotal kronor för, max. Skippa Sellpy, enligt tidigare råd. Att skicka själv är väldigt enkelt. Du köper frakt via appen och PostNord-ombudet skriver ut klisterlappen i butik genom att skanna din QR kod. Så inget krångel med skrivare som förr.
Citera
2024-07-11, 11:12
  #10
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Gissar att 80% av dina kunder är invandrare då det är väl bara de som köper minkpälsar i dagens sverige och själv skulle jag aldrig köpa en kostym på nätet då man behöver prova så allt sitter rätt men kul att det funkar för dig.
Ja, östeuropéerna är de som köper minkpälsarna förutom en svensk kvinna vid ett tillfälle.
Kostymerna är också babbar som handlar mest.
Citera
2024-07-11, 11:45
  #11
Medlem
Tradera funkar bra.
Gjorde en rejäl rensning förra året och lade upp grejerna på Tradera och Grailed.
Sålt för ca 100k på ett år. Ungefär 65k på Tradera och 35k på Grailed.
Snittpriset jag fått på Tradera är 1300:- medan snittpriset jag fått på Grailed är 4800:-
Kan sammanfattas som att mer exklusiva grejer som svensken inte känner till går bättre på internationella sidor. Har man svenssongrejer så är Tradera toppen.
Nackdelen med Grailed är att man torskar typ 15-20 % i olika skatter och avgifter.
Citera
2024-07-11, 21:42
  #12
Avstängd
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Ja, östeuropéerna är de som köper minkpälsarna förutom en svensk kvinna vid ett tillfälle.
Kostymerna är också babbar som handlar mest.

Ja, dom kvinnorna med minkpäls är extra sexiga. Mötte en sån i matbutiken, hon kolla in en och locka en till toaletten.. Ljuvliga minnen!

Det behövdes inget tradera eller tinder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in