Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-11, 01:44
  #1
Medlem
OceanDeeps avatar
Betyder "Karens" flin något och är dem alla kanske sociopater?

Karen är ett namn som fått stå för galningars beteenden där de varit väldigt envisa trots att alla veta att dem har fel förutom dem själva.

Jag kollar ofta runt på videosnuttar och nu i natten tycker jag ser ett mönster där äldre putar med läpparna med ett flin som kan tänkas vara deras egentliga önskan. Orsaken till att de agerar som de gör förutom att de tror sig ha rätt i alla dessa meningsskiljaktigheter och situationer. Sociopater gillar reaktioner. Det gör jag också. Men ärligt talat så finns det en gräns och kanske är det detta som är skillnaden på en normal och genomsnittsmänniska och kanske en Karen, sociopaten?

Har ni sett detta flin och är det egentligen så lätt att så fort man märker någon som gillar denna galenskap, att ha rätt, och lägg där på en klick flin, så har man rett ut det hela att man har med en Karen att göra?

Jag funderar också över orsaken till att vilja "mucka" med andra och vilja visa att man själv har rätt på så sätt att man nekar andra tillgång till deras rättigheter. Från en utomstående har alltid Karen fel och Karen agerar ofta helt dumt och korkat. Jag tror inte att dem ångrar sig efteråt och har inte kunnat fråga någon Karen i ämnet. Just avsaknaden av förståelse för andra är vad jag tror gör att de aldrig kan förstå andras perspektiv och att de lever i en värld som de själva befinner sig och försöker kontrollera.
Citera
2024-07-11, 02:06
  #2
Medlem
zombie-nations avatar
Amerikanskt kroppsspråk är väldigt annorlunda vårt svenska.
Citera
2024-07-11, 02:13
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Betyder "Karens" flin något och är dem alla kanske sociopater?

Karen är ett namn som fått stå för galningars beteenden där de varit väldigt envisa trots att alla veta att dem har fel förutom dem själva.

Jag kollar ofta runt på videosnuttar och nu i natten tycker jag ser ett mönster där äldre putar med läpparna med ett flin som kan tänkas vara deras egentliga önskan. Orsaken till att de agerar som de gör förutom att de tror sig ha rätt i alla dessa meningsskiljaktigheter och situationer. Sociopater gillar reaktioner. Det gör jag också. Men ärligt talat så finns det en gräns och kanske är det detta som är skillnaden på en normal och genomsnittsmänniska och kanske en Karen, sociopaten?

Har ni sett detta flin och är det egentligen så lätt att så fort man märker någon som gillar denna galenskap, att ha rätt, och lägg där på en klick flin, så har man rett ut det hela att man har med en Karen att göra?

Jag funderar också över orsaken till att vilja "mucka" med andra och vilja visa att man själv har rätt på så sätt att man nekar andra tillgång till deras rättigheter. Från en utomstående har alltid Karen fel och Karen agerar ofta helt dumt och korkat. Jag tror inte att dem ångrar sig efteråt och har inte kunnat fråga någon Karen i ämnet. Just avsaknaden av förståelse för andra är vad jag tror gör att de aldrig kan förstå andras perspektiv och att de lever i en värld som de själva befinner sig och försöker kontrollera.
Det där är lite gulligull. Skulle du träffa en psykopat så är en "Karen" rätt okej. Sen är psykopaterna oftast rätt snygga.

Det kan grumla ens omdöme en smula. 🤗
Citera
2024-07-11, 10:33
  #4
Avstängd
Jag har aldrig sett nåt klipp med Karen, men generellt vad gäller klipp på internet får man försöka fylla i. Vem står bredvid? Vad har hänt innan? Vad hände efter?
Hela grejen med Karen är samma Lilla Fridolfhat som mot Selma. Fattar verkligen inte vad det är för fel på kvinnor. Först är de unga eller i yngre medelåldern och hatar på Karen. Sen blir de Karen och tycker sig ha rätt till det, bara att omgivningen inte är så förlåtande mot Karen som de var mot lilla Karenita på den tiden läppar och tuttar pekade i luften. Hela Karenhatet bygger på förakt mot vrede. Ingen gör Karenvideos med nån ortenkille som skjuter vilt mot en Karen som säger ifrån mot ett gäng. Undrar varför...
Citera
2024-07-11, 10:36
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Det där är lite gulligull. Skulle du träffa en psykopat så är en "Karen" rätt okej. Sen är psykopaterna oftast rätt snygga.

Det kan grumla ens omdöme en smula. 🤗

Mycket som grumlar omdömet. Våldskapital, sexuellt kapital, Houellebecqsvärmerier...
Men att hata Karen är aldrig OT.
Citera
2024-07-13, 17:33
  #6
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Amerikanskt kroppsspråk är väldigt annorlunda vårt svenska.
Svenskar är betydligt bättre på att gömma det eller har "högre utbildning" som per automatik kanske inte göder Karen och Kevins lika snabbt...

Skapar curlande föräldrar "hatare" som sedan själva blir Karens, enligt en annan skribent i tråden? Man skulle då kunna säga att ett agerande kan vara "Karenlikt" även om personen inte nödvändigtvis är en Karen utan en hjälte som då blir attackerad av Karens?

Jag är mest fascinerad av tankarna som går runt i deras huvuden. Skulle man kunna anta och dra slutsatsen att dessa har "tråkiga", jobbiga och dåliga liv eller är det tvärtom att de inte märker av det nämnvärt utan lever gott och har det bra utifrån deras egen synvinkel.

Att alla andra gör fel skapar ju dilemmat att de blir förvuxna bebisar eller för att skriva det mildare: De kommer aldrig att lära sig något då själva orsaken till lärandet bygger på att man inser att man gjort "ett" fel.
Citera
2024-07-13, 17:47
  #7
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Svenskar är betydligt bättre på att gömma det eller har "högre utbildning" som per automatik kanske inte göder Karen och Kevins lika snabbt...

Tror du menar Kens. Men skitsamma. Man undrar vad vi har för beteenden som är en svensk Karen. Jag tror att det finns färre för att vi lär oss att uppföra oss och jantelagen. Vi tror inte att vi står över en kassörska. Det saknas vissa maktstrukturer för att det ska finnas vissa typer av Karens. Vi har lärt oss att lägga band på både negativa och positiva känslor. Vi står inte lika hetsade mot varandra. Vi är inte uppfostrade att vårt land är världens mitt. Vi har inte samma problem med obehandlade psykproblem och droger. Så med detta nämnt vad blir kvar och är en svensk Karen bara en som sätter upp en arg lapp?
Citera
2024-07-13, 18:18
  #8
Medlem
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Tror du menar Kens. Men skitsamma. Man undrar vad vi har för beteenden som är en svensk Karen. Jag tror att det finns färre för att vi lär oss att uppföra oss och jantelagen. Vi tror inte att vi står över en kassörska. Det saknas vissa maktstrukturer för att det ska finnas vissa typer av Karens. Vi har lärt oss att lägga band på både negativa och positiva känslor. Vi står inte lika hetsade mot varandra. Vi är inte uppfostrade att vårt land är världens mitt. Vi har inte samma problem med obehandlade psykproblem och droger. Så med detta nämnt vad blir kvar och är en svensk Karen bara en som sätter upp en arg lapp?
Ja, skillnaden finns ju där mellan länderna och kulturen. Så delvis skapar samhället Karens och vissa samhällen skapar och göder fler Karens. hehe. Galet!

Hahaha. Ja, där satt den! Lappen!

Man undrar ju över vem som skriver lappen alltid när man ser någon sådan lapp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in