Citat:
Ursprungligen postat av
KaninSlejpner
Okej, synd om det är så. Skulle vara härligt att få någonting från USA där industrin är riktigt igång och produkterna är av högre kvalité. Kan ju nästan tycka att det borde finnas rena återförsäljare av Amerikanska produkter här men de verkar ju knappt finnas... Allt verkar komma från Tjeckien. Kanske inte ens importeras något från USA överhuvudtaget?
Jag har faktiskt för mig att inom EU ska vara helt okej. Vet att folk ofta får saker från Holland beslagtagna på Posten men de paketen kanske kommer på ett separat rullband. Jag har aldrig blivit visiterad eller haft några "väsk-checkar" när jag rest på marken inom EU.
Kanske skillnad på att resa personligen VS beställa, men jag stötte på samma sak när jag researchade Kava beställning från Polen. Det får inte säljas i Sverige, men alla försändelser går igenom ändå. Beställde Mimosa Hostilis (DMT bark) från Holland för några år sedan och det gick ju utan problem. Problemen kanske börjar när det står "THC" på paketet och doftar starkt av Cannabis? Haha.
Allt thca som säljs här kommer från Nederländerna förutom tts som kommer från usa.
Och med resten av cannabinoiderna, de bästa produkterna kommer från de länderna också enligt min erfarenhet. Resten de du nämner är skräp för det mesta. Euphoria "duger". Det är inte rent skräp. En okej produkt men inget mot det bästa. Om man vill ha hhcpo - enda valet enligt mig.
Jag har fått klä av mig på Arlanda jag, och så hade dom sönder min laptop i röntgenapparaten för dom trodde att jag hade gömt nåt i den. Liksom dom försökte röntga den med skärmen öppen så den bändes sönder. Ja jag luktade väl lite cannabis men herregud. Det var så märkligt. Jag hade gått förbi hunden som väntade utanför planet (det gör dom förresten ALLTID när det är någon "ung" eller annars misstänksam ombord) när hundföraren liksom knäppte med fingrarna åt den, då gick den tillbaka till mig och var typ ointresserad...
En annan gång när jag reste hade jag satt ett rött klistermärke på min resväska så att jag skulle känna igen den snabbt. Brukar bara ha cabinväska annars. Sen på Arlanda så ser jag en väska som min men utan klistermärket. Står där ett tag och väntar på en med klistermärke. Sen kommer någon som jag känner igen från planet och knackar mig på axeln och säger "hörrudu, det där är din väska, ta den nu". Och den var ju igenomrotad. Eh.
Började flyga en omväg efter det bara för att jag inte pallade med. Och sen dess vågar jag inte ta med nån dyrbar elektronik
En annan gång hade jag bara glömt lite smulor från grey area i myntfickan.. gud asså. Gick bra. Puh.