Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Hur länge skulle ni säga att ni får en påtaglig förhöjd känsla av lycka som härrör enbart till köpet av den nya klockan?
Nog tusan är det fler saker som drar i min uppmärksamhet, så ca 30 sekunder kanske. Plus att den återkommer flera gånger de första två-tre dagarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Kan man se en bestående förhöjd lyckokänsla eller klingar den tids nog alltid av för att helt återgå till nivån innan köpet?
Berätta gärna om det är något viss fabrikat eller en viss modell som förlängt respektive förkortat lyckokänslan i förhållande till förväntningar och tidigare inköpta klockor.
Jag och min man har varsin klocklåda, och roar oss ibland med att titta på och jämföra klockorna samt matcha dem till olika kläder. Varje ny klocka är ett nytt verktyg för denna hobby.
Min man har ett mer sofistikerat klockintresse än jag och föredrar t.ex. klockor för tusentals kronor framför klockor för hundratals kronor, medan jag ser snygga billiga klockor som kap.
Eftersom jag är synnerligen utseendefixerad när det kommer till armbandsur, ser jag på en klocka om jag gillar den. Om jag har valt den efter min smak, lär jag gilla den, och har aldrig blivit besviken på den punkten. När jag köpt en åt min man som han har fått vara med och välja, känns det däremot mer som en vanlig julklapp än som en
så fin klocka som jag är
så nöjd med.