Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-17, 21:14
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToHell4711
Andelen utrikesfödda i Hjo var 8,93% år 2023 (4,78% tjugo år tidigare). Det betyder att kommunen hamnar på 270:e plats vad gäller hemvist för utrikesfödda - bara 20 kommuner är sämre. Botten fem:
Piteå, 7,25% (3,61% 2003)
Söderköping 7,24% (4,74%)
Lekeberg 7,15% (3,85%)
Gagnef 6,81% (5,16%)
Öckerö 6,75% (3,88%)

Topp 5:
Botkyrka 43,99% (33,19%)
Södertälje 43,86% (25,00%)
Haparanda 40,50% (39,34%)
Sigtuna 38,36% (19,63%)
Malmö 35,88% (24,78%)

Dorotea ligger f.ö. på plats 283 med 7,52% (5,83%)
Nacka (Annie Lööfs bostadsort) 59:e plats med 20,01% (16,15%)
Täby (Fredrik Reinfeldt) 58:e plats med 20,05% (13,33%)
Örnsköldsvik (Stefan Löfven) 254:e plats med 9,51% (4,43%)

Varför flyttar vi inte alla till Öckerö då?
Citera
2024-07-17, 23:36
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Najs, fritt från neger-as, ziggisar och äckliga muslimer. En vacker plats som likt Åland påminner om ett Sverige innan invasionen.

Många mindre samhällen är fortfarande relativt osmittade men det sprider sig tyvärr även inåt landet.

Kan man få tips på småländska mindre samhällen som är och har förutsättningar för att klara sig från negerinvasionen under vår livstid? Jag söker en ny plats för mig och min familj då vår närvarande ort blivit helt förstörd av negrer och blattar.

Jag bor gärna bonnigt, det brukar vara en mentalitet som negersvinen undviker.

Letar också frenetiskt- hör av dig om du hittar något!
Citera
2024-07-18, 17:28
  #171
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Hjo är knappast en kommun där inga brott har begåtts. Undrar om det endast brott begångna av invandrare som gör en kommun mindre attraktiv?

Brott sker völ i de flesta städer men jag gissar att det våld som sker utanför hemmen eller mellan bekanta blir vanligare ju större ort man bor på. Oavsett vilken demografi brottslingarna tillhör .

Ett annat vis att se hur mycket brott dey är på ett ställe är att göra sig en uppfattning om det finns mycket narkomaner där. Vissa orter blir av en slump en samlingsplats för narkomaner i regionen. Och då är det större risk för inbrott, rån , vandalism osv .

jag upplever att orter med järnvägsknutar ofta har mer narkomaner
Citera
2024-07-20, 10:35
  #172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Jodå, den drogen finns. Men eftersom den finns att köpa på ett lagligt sätt till bra pris så finns väldigt liten marknad för svartsprit.
Däremot droger finns det pengar i.

Och vem bestämmer lagarna ?

Väldigt liten marknad finns det ju inte för svartarbete heller. Trots allt önsketänkande om
det motsatta.

Varför skall egentligen staten bestämma vilka droger som den enskilde får använda ?
S k alkoholliberaler vill ju bara att frihet skall gälla alkohol, bruk och köp. Men någon
annan drog är det inte tal om. Utom möjligen snus som ju också staten står för.
Citera
2024-07-20, 18:14
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Läste nånstans att kommuner med största antal etniska svenskar i % ligger i....Finland!


Helt rätt, och den staden ligger i Österbotten.
__________________
Senast redigerad av ruter 2024-07-20 kl. 18:17.
Citera
2024-07-20, 18:59
  #174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InomTull
Och vem bestämmer lagarna ?

Väldigt liten marknad finns det ju inte för svartarbete heller. Trots allt önsketänkande om
det motsatta.

Varför skall egentligen staten bestämma vilka droger som den enskilde får använda ?
S k alkoholliberaler vill ju bara att frihet skall gälla alkohol, bruk och köp. Men någon
annan drog är det inte tal om. Utom möjligen snus som ju också staten står för.
Svartarbete är ju nästan utrotat.
Det finns för många människor som inte kan hantera droger (knark) så det är bra att det är förbjudet.
Citera
2024-07-20, 20:46
  #175
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Vill du bo tryggt och säkert så sök dig till en ort som bara har bostadsrätter och villor.
En ort som har 1-2 mil till närmsta stad.

Existerar det tätorter som inte är städer , som har 1-2 mil till närmaste stad och där det inte finns hyresrätter utan bara bostadsrätter och/eller villor ?

vetefan. Men om man tar med byar med 100-200 invånare som ligger 5-15 mil från närmsta stad kanske. Eller räknar med villastäder i stil med Djursholm där alla som bor är rika.
Citera
2024-07-21, 08:57
  #176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Existerar det tätorter som inte är städer , som har 1-2 mil till närmaste stad och där det inte finns hyresrätter utan bara bostadsrätter och/eller villor ?

vetefan. Men om man tar med byar med 100-200 invånare som ligger 5-15 mil från närmsta stad kanske. Eller räknar med villastäder i stil med Djursholm där alla som bor är rika.

Jo då, de finns.
Jag bor själv i en sådan.
Tätort med strax under 1000 invånare
1,2 mil till närmsta stad.
Bra bussförbindelser.
Här finns det skola, dock ingen affär.
Bara villor och radhus.
Inga hyresrätter.
Inga invandrare.
Kan ha cykeln olåst i trädgården. Trevliga grannar.
Citera
2024-08-11, 10:11
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Svartarbete är ju nästan utrotat.

Källa på det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in