Citat:
Ursprungligen postat av
Leif-o-billy
r du dum i huvudet p riktigt? Finns inget i mitt inlgg som r felaktigt. Jag ppekade att allt som kpts in fr gemensamt bruk ska delas upp nr sambofrhllandet avslutas allts kan han inte ta saker som tillhr det gemensamma bohaget som kpts in gemensamt. Det som inte tillhr gemensamma bohaget fr han ta med sig.
Det r just detta som r svrt i bodelning nr ena flyttar tidigare, polis kan inget gra, alla fr flytta sin saker nr man vill, sedan vems sakerna r kan inte polis avgra, samt dom har ingen rtt och avgr heller.
TS sambo vet exakt vad han gr, samt hur lagen fungerar vid dessa tillfllen.
Bodelningsman kan inte heller bevisa att saker blivit stulna trots att man har kvitton eller gvobrev, man kan inte bevisa vem som tog sakerna p enbart ord. Genom att det inte finns uppenbara tecken p inbrott eller likande, kanske drren varit olst, kanske ngon vn stulit osv.
Min syster fick sin avlidnes mans Rolex stulen vid just separation, denna klocka hade hgt vrde bde knslomssigt som en hg prislapp. Enda som knde till koder till kassaskp var hennes ex och hon.
Fanns inte en chans i hela vrlden hon fick tillbaka den, samt andra grejer som frsvann, hon bodde nd kvar i huset hon o ex byggt, sambo var bara inflyttad i ngra r fre separation.
Polis/rtten bertta det r hennes skyldighet o bevaka grejerna, faststlla det var ex som snott det, det gick inte.