Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-07-14, 18:33
  #13
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Känslig fråga med tanke på hur en fullt legitm trådstart (i rätt delforum dessutom) har massrapporterats. TDS är på riktigt och det finns krafter som inte önskar att det ska pratas om som den psykiska störning det faktiskt är.

För det ÄR en psykiskt störning som gör att människor som är fullt normala och rimliga i andra frågor plötsligt blir alldeles svarta i ögonen när Trump kommer på tal. De finns överallt och jag känner flera stycken IRL. Det här är utbildade rimliga svenskar som agerar som om en switch har slagit av i huvudet när ämnet handlar om Trump. Som om det ligger någon Pavlovsk betingning bakom. Skäll när den röda lampan lyser, typ.

Det är intressant och något jag aldrig stött på tidigare i något sammanhang.

Jo, det blir extremt tydligt när man läser "Trump skjuten" tråden. Det liknar närmast något religiöst betingat, påminner en del om Israel/Palestina konflikten, man väljer sida, inte logiskt utan känslomässigt, sen försvarar man sitt val närmast religiöst. Vet också flera rimliga personer som agerar som om en switch har slagit av i huvudet när ämnet handlar om Israel/Palestina.

Precis som med Israel/Palestina konflikten och allt judehat som uppdagades från demokraterna, kan nog också TDS kulten bli en rejäl belastning för demokraterna nu.

Alla bidensupporters med TDS som nu sprider konspirationsteorier om att Trump icensatte skjutningen eller uttrycker sin stora sorg att skotten missade Trump, ser verkligen extremt dåligt ut för demokraterna.

Det är ju republikanerna som ska vara det hatiska partiet fyllt med foliehattar som förespråkar politiskt våld.
__________________
Senast redigerad av doncroce 2024-07-14 kl. 18:42.
2024-07-14, 18:42
  #14
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homogubben
Tja.. Kanske "trump worse than Hitler"?? Inte fan vet jag. Använd din hjärna, om du har nån.

Men jösses, du skrev något som inte är sant, jag korrigerade dig. Gå o kamma dig

Edit här har du en av dessa härliga einstens
https://youtube.com/shorts/JEoXQG4BHzs
En person som har den åsikten? Oj då. Varför bryr du dig så mycket? Vi har åsiktsfrihet ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Åh herregud, ett klappmongo. Demokratin är alltid hotad av sådana som är emot etablissemanget, hur kan ni gå på det gång på gång? Bilda dig människa.

Demokraterna har pratat om 30-talet om Trump vinner valet i flera år, du får väl googla om du nu vet hur man gör?
Nej, demokratin är hotad av sådana som hotar demokratin. Trump, Putin, Hitler, Stalin, Homelander osv. Alla påstår sig vara "emot etablissemanget". Men man kan vara det utan att för dem sakens skull vara emot demokratin.

Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Duger det med kända tidskrifter? Det här är från senaste veckan:

https://newrepublic.com/series/37/tr...fascism-series
Har du läst artiklarna du länkar till? Var står att han är värre än Hitler?
2024-07-14, 18:53
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
En person som har den åsikten? Oj då. Varför bryr du dig så mycket? Vi har åsiktsfrihet ändå.


Men ditt stolpskott. Du sa bokstavligen I ditt första inlägg att det är "ingen som säger att trump är värre än Hitler". Därefter påstår du att det är nåt som TS fabricerat ihop. Då skriver jag till dig att du har fel, samt med bevis. Är du helt tappad eller vad är det du inte förstår?
Men såklart medger du inte att du hade fel, ber om ursäkt, utan istället vänder du det mot mig. Klassiskt.
2024-07-14, 19:02
  #16
Medlem
kalkryggars avatar
Vem ser Trump som Hitler?
2024-07-14, 19:53
  #17
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av homogubben
Men ditt stolpskott. Du sa bokstavligen I ditt första inlägg att det är "ingen som säger att trump är värre än Hitler". Därefter påstår du att det är nåt som TS fabricerat ihop. Då skriver jag till dig att du har fel, samt med bevis. Är du helt tappad eller vad är det du inte förstår?
Men såklart medger du inte att du hade fel, ber om ursäkt, utan istället vänder du det mot mig. Klassiskt.
Det går att hitta folk som sagt vadsomhelst. Du agerar som du tror att halva planetens befolkning sagt det. Det blir lite jobbigt om man ska börja gråta bara för att man såg någon på internet säga något man inte håller med om.

Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Hur är de emot demokratin menar du? Ni vänsterextremister är ju störda.
Hur är diktatorerna jag tog upp emot demokrati? Fråga sin lärare i skolan, kanske han har tid för dig där.
2024-07-14, 20:30
  #18
Moderator
Maviels avatar
Fenomenet TDS och många av trådstartarens frågeställningar diskuteras redan i denna tråd.

(FB) Hur Trump Derangement Syndrome (TDS) påverkat den politiska debatten

Så denna tråd låses och diskussionen kan lämpligen fortsätta där.

/Moderator

  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in