Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-17, 22:40
  #145
Medlem
Pungsvings avatar
Jag använder schampoo eller tvål en gång i månaden. Allt annat är en paranoia.
Citera
2024-07-17, 23:04
  #146
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Här ska ni få ett klockrent antisvett-tips.
Först och främst, använd Axe. Absolut inget annat sekunda varumärke.

Kör först Axe roll-on under armarna. Efter det sprutar ni på med Axe deo-spray. Två korta, distinkta sprut blir perfekt. Detta geniala drag att köra BÅDE roll-on och spray är tamejfan häpnadsväckande effektivt. Man är garanterat svett- och svettluktsfri i 24 timmar. Jag är ett levande bevis, har inte luktat svett på åratal.

När min fru ska tvätta tror hon ofta att mina t-shirts och pikéer är rena och hamnat i tvättkorgen av misstag. De luktar nämligen inte ett spår av svett när hon snusar in doften.

Eller kör Nivea deo+antiperspirant (den är allt i ett) så att vi slipper få astma.
Citera
2024-07-17, 23:12
  #147
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Jag använder schampoo eller tvål en gång i månaden. Allt annat är en paranoia.
En gång i månaden?

Ja jo dom som luktar illa känner det ju inte själva
Citera
2024-07-18, 00:02
  #148
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Just det, skulle därför passa dig alldeles utmärkt.

Vill man nu inte raka sig så kan man åtminstone lägga på deodorant efter att man har duschat. Det håller svettlukten borta och luktar inte genom kläderna som parfym gör.

Bara bögar som rakar sig, är du sann eller?
Citera
2024-07-18, 00:04
  #149
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Känner ingen som rakar bort sitt kroppshår. Fan hur gammal är du? 18 år? En riktig man har hår på bröstet.

Bara pojkar som är hårlösa.

Han kanske är en hen?
Citera
2024-07-18, 21:01
  #150
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Fast det är rätt fräscht att tvätta sig under armarna och byta kläder precis som man sköter de intima delarnas hygien dagligen.

Självklart ska man tvätta sig och byta till rena kläder men nu pratade vi om deodorant och dess användningsområde. Deodorant är ett förebyggande medel och kan både neutralisera samt förebygga diverse odörer och/eller överdriven svettning.

Jag förstår dock att mitt svar inte var så tydligt. Menade att lägga till att man ska slippa dusch och ombyte så fort man känner minsta lukt på ingång då det inte är en realistisk vardag under arbetstid etc.
__________________
Senast redigerad av Spelmissbruket 2024-07-18 kl. 21:04.
Citera
2024-07-18, 21:19
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
Självklart ska man tvätta sig och byta till rena kläder men nu pratade vi om deodorant och dess användningsområde. Deodorant är ett förebyggande medel och kan både neutralisera samt förebygga diverse odörer och/eller överdriven svettning.

Jag förstår dock att mitt svar inte var så tydligt. Menade att lägga till att man ska slippa dusch och ombyte så fort man känner minsta lukt på ingång då det inte är en realistisk vardag under arbetstid etc.
Jag tycker inte att jag svettas mindre av deo.

Skölja av sig under armarna kan man göra på vilken toalett som helst och jag rekommenderar människor som inte gör det men svettas en del, att börja. Sällan man har kläder som skrynklas för mycket av att man drar upp plagget på överkroppen och ur armen.

Går snabbt och är inte konstigare än att tvätta händerna. Du måste såklart luta dig över handfatet.

Jag tvättar mig förebyggande för att inte börja lukta illa så. Oavsett om jag kommer hem och ingen är här med mig eller inte. Man behöver inte gå runt och lukta om man sköter det lite mer ordentligt. Samma sak för människor som luktar svett att de använder handsprit under armarna ibland.

Det är inte så mysigt när man råkar möta på folk som luktar och saken är att de aldrig hade behövt göra det om de gjorde de två sakerna. Visst, mat, mediciner och hormoner etc påverkar men gör de som jag skrivit är deras problem generellt löst. De flesta luktar pga bakterier.

Med de rutinerna märker jag ingen skillnad med deo.
Citera
2024-07-19, 13:13
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Jag tycker inte att jag svettas mindre av deo.

Skölja av sig under armarna kan man göra på vilken toalett som helst och jag rekommenderar människor som inte gör det men svettas en del, att börja. Sällan man har kläder som skrynklas för mycket av att man drar upp plagget på överkroppen och ur armen.

Går snabbt och är inte konstigare än att tvätta händerna. Du måste såklart luta dig över handfatet.

Jag tvättar mig förebyggande för att inte börja lukta illa så. Oavsett om jag kommer hem och ingen är här med mig eller inte. Man behöver inte gå runt och lukta om man sköter det lite mer ordentligt. Samma sak för människor som luktar svett att de använder handsprit under armarna ibland.

Det är inte så mysigt när man råkar möta på folk som luktar och saken är att de aldrig hade behövt göra det om de gjorde de två sakerna. Visst, mat, mediciner och hormoner etc påverkar men gör de som jag skrivit är deras problem generellt löst. De flesta luktar pga bakterier.

Med de rutinerna märker jag ingen skillnad med deo.

Ja såklart man kan använda andra metoder men enligt mig är det smidigast att duscha regelbundet, raka armhålorna i duschen, lägga på deo efter dusch och ta på sig en ren tröja.
Citera
2024-07-19, 15:59
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Ja såklart man kan använda andra metoder men enligt mig är det smidigast att duscha regelbundet, raka armhålorna i duschen, lägga på deo efter dusch och ta på sig en ren tröja.
Vem påstod att jag inte gör det?

Deo behövs inte om du istället använder tväl och tvättar av dig då och då när du svettats också. Deo gör dig inte renare, men det gör tvål och vatten.
Citera
2024-07-22, 21:13
  #154
Medlem
Finns inget värre än illaluktande människor. Svettlukt i andra miljöer än träningsmiljöer borde vara förbjudet.
Citera
2024-07-23, 11:34
  #155
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Finns inget värre än illaluktande människor. Svettlukt i andra miljöer än träningsmiljöer borde vara förbjudet.

En del svettas ju mer än andra, det är ju inte mycket man kan göra så spelar då ingen roll om man sköter sin hygien.
Citera
2024-07-23, 11:50
  #156
Medlem
semizones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusSchlauch
Man duschar var eller varannan dag, rakar sig under armarna (det gäller både män och kvinnor), och lägger därefter på deodorant under armarna. Hur svårt kan det vara att inte gå omkring och lukta skit när man rör sig bland folk?

Ähh va fjantigt, finns väl viktigare saker och problem som är viktigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in