2024-07-28, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paintmastern
Kokainet är en så otroligt lömsk drog och kommer i så många olika namn. Den ka va poppis och glamorös eller den kan vara rena rama misären.

Jag har levt med kärlek till kokainet sen jag va 20 år. Nu 10 år senare snyter jag ut blod och kakor som e oklart vad det ena är. Näsan e helt vit innuti. Ser ut som att huden dött. Jag väljer kokainet framför mat, framför sex, framför kärlek. Hur fan slutar ni med ladd????.

Familjen går i kras. Ekonomin går i kras. Inte ens den parallella grinden får skiten att gå runt. Nu går en femma på 12 timmar. Och då e den dunder ska ni veta. Men annars får jag inte den där fly away känslan. Jag inser att det är sjukt och jag vill komma ur detta asap så dela med er av alla metoder som funka för er. Pz!

För att prata om det ekonomiska som ma drömde om som grabb. Den där ekonomiskt oberoende livsstilen. Varenda jävla krona jag dragit in på diverse affärer har lagts på en tallrik för att åka sniffkana till mina slemhinnor. Lite ot. Hur fan bär folk sig åt för att lägga ner det glittriga mjölet.

För att lägga till mer relevant info så står man i för ännu en separation för att drogen går före. Vem fan behöver en tjej när man har en femma dunder?

Hjälp mig ur laddets klor! 🤧🤧🤧

Kort och gott du gör det av fel anledning för du är inte ”där” för att du nu ställs inför en situation , ett vägskäl som gör att du vill fly från något dåligt för att behålla vardagen med tjejen!

Super bra,men det valet skulle DU gjort innan någon annan ställer det kravet! Annars är detta bara onödigt! För det kommer sakta men säkert ifatt dej och det är då det rasar! Det är då man blir vek!

För i det långa loppet är du det enda verktyg som är av vikt! För har man bestämt sej, då ska inget kunna rucka det! För det kommer bli tufft, man blir förbannad, man får igen liksom!

Men det är ju nyckeln till ett tillfrisknande, för allt handlar ju om ditt mindset ,inget ska påverka dej så att du måste ha något du själv ifrågasätter, trycker ner dej själv med, tycker är fel!
Tycker du Så på riktigt är det enkelt!
Du straffar dej själv i att säga att det är fel din ambition att bli ekonomiskt oberoende som yngre känner du svek mot dej själv,men det kommer nu! För att du dina
pengar på ladd! Ja för att du valde det, och det var rätt då!
Du har ändå kört i 10 och ändå funkar!
Du kör fullt ut för att få det DU är ute efter! Jag vet exakt vad du menar, det är allt eller inget! Jag är av samma kaliber! Det är det som är grejen, att uppleva allt!
Straffa inte dej själv för det!

Du gör detta för dej! Det är något som ska gjorts för att det är det du velat, kunnat och behövt!

Alla har sitt, ingen ska säga hur fel och äckligt det är!

Men du måste va klar för att göra förändringar det ska komma inifrån! Det är inget som ska ta det ifrån dej då!

Och att ta bort det jobbiga i den resan genom att välja andra saker för att det är tufft, det köper inte jag! kan man knarka och dölja det, och känna skam då så ska man fasiken ta den rätta vägen ifrån med! För det ska va jobbigt, det ska kännas ! Det är
Ju det allt handlar om! Att inte låta något du ser som fel och väljer bort sen ska påverka dej så mycket att du måste Stänga av den delen med annat! Eller ta en utväg som gör det lätt för stunden!
För kom ihåg det var inte jobbigt att slajfa och vara hel bränd och njuta i det, vi ska utmana oss själva! Det är inget som dödar oss, det lär oss!!

Är du med? Vi tar utvägar för att slippā ta itu med grunden i problemet, det är roten du ska åt! För att förstå, acceptera och känna att det är okej! Du har gjort det, du får va besviken på det och sen går du vidare!

Man är ingen dålig människa för man gjort
Dåliga val! Det är hur man hanterar, växer och tar lärdom av det man gjort och går vidare! Det gör dej äkta mot dej själv

Det som är fel för andra är det inte för dej!
Du gillar vitt andra grönt🫣

Mår man dåligt över det man gör, lever i då gör man en förändring !

Man måste se sej själv, symbiosen av att välja saker som ger dej lugn,trygghet och välmående är din uppgift! Ditt liv!
Senast redigerad av Babbisbabbelina 2024-07-28 kl. 06:09.
Citera
2024-07-28, 10:55
Medlem
Citat:
Det går bra. Har inte rört varken alkohol eller laddet sen jag åkte ut till stugan. Är hemma nu igen. Har kontakt med min mottagning nu och ska börja träffa en alkohol och drogterapeut. Sedan är planen att börja tolvstegsbehandling i öppenvård. Halvdagar fem dagar i veckan.

Börjar få lite förtroende tillbaka av tjejen också.

Har börjat snegla på moutainbikes, är riktigt sugen på en el-mtb att dundra runt på i skogarna. Finns mängder av mtb spår här i min kommun. Cyklade mycket förut när jag hade min längre drogfria period.

Vill passa på tacka alla för era inlägg som har hjälpt mig med motivation och att börja använda mitt sunda förnuft igen!

Tycker absolut att du ska investera i en cykel/din hälsa. Tänk så mycket pengar du sparar på att inte köpa en massa Kokain, dessa pengar kan nu användas till inköp av diverse saker/aktiviteter som du mår bra av!

Du har verkligen tagit stora kliv framåt på kort tid och kan känna dig stolt tycker jag! 😀
Citera
2024-08-29, 23:54
Medlem
Hur går det för dig Paintmaster? Hur mår du? Har du lyckats hålla dig borta från kokainet? Vill ha update!
Citera
2024-08-30, 00:21
Medlem
zugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellans
Hur går det för dig Paintmaster? Hur mår du? Har du lyckats hålla dig borta från kokainet? Vill ha update!
Samma här, hoppas det går bra
Citera
2024-08-31, 16:42
Medlem
Tja, va roligt att ni vill ha en update, det värmer.

Har lyckats hålla mig drogfri och nykter sedan jag åkte ut till sommarstugan i början av trådstarten. Har snöat in i lite nya hobbys som jag aldrig hållt på med tidigare som exempelvis svamp (matsvamp) och datorspel. Som beroende man är så lägger man lite för mycket tid på dessa intressen men vad gör det så länge jag e drogfri tänker jag! Märker dock att jag väldigt snabbt blir uttråkad och hittar nya intressen. Gjort massa inköp till dator, svampplockning och skaffat en cykel och inget av det tilltalar mig just i denna stund. Jag är dessutom ensam denna lördag och fightas mot mina tankar på att snedda ner till kvarterskrogen och hämta en femma. Det är ständigt kamp hela tiden och jag måste ifrågasätta mina egna tankar. I övrigt mår jag bra och sover gott om nätterna. Första veckorna hade jag så mycket skeva drömmar och vaknade kallsvettig nästan varje natt. Drömde om ladd, pratade i sömnen om ladd (enligt sambo). Men nu har det blivit riktigt bra. Går i samtal på beroendemottagningen och lämnar piss varje vecka och även peth varannan vecka. Till hösten påbörjas ett öppenvårdsprogram med inriktning tolvsteg fem dagar i veckan.

Ha en fin helg alla som läser detta och tack för stödet jag fick!
Senast redigerad av Paintmastern 2024-08-31 kl. 16:47.
Citera
2024-10-03, 21:19
Medlem
Kaffekrigs avatar
Citat:
Tja, va roligt att ni vill ha en update, det värmer.

Har lyckats hålla mig drogfri och nykter sedan jag åkte ut till sommarstugan i början av trådstarten. Har snöat in i lite nya hobbys som jag aldrig hållt på med tidigare som exempelvis svamp (matsvamp) och datorspel. Som beroende man är så lägger man lite för mycket tid på dessa intressen men vad gör det så länge jag e drogfri tänker jag! Märker dock att jag väldigt snabbt blir uttråkad och hittar nya intressen. Gjort massa inköp till dator, svampplockning och skaffat en cykel och inget av det tilltalar mig just i denna stund. Jag är dessutom ensam denna lördag och fightas mot mina tankar på att snedda ner till kvarterskrogen och hämta en femma. Det är ständigt kamp hela tiden och jag måste ifrågasätta mina egna tankar. I övrigt mår jag bra och sover gott om nätterna. Första veckorna hade jag så mycket skeva drömmar och vaknade kallsvettig nästan varje natt. Drömde om ladd, pratade i sömnen om ladd (enligt sambo). Men nu har det blivit riktigt bra. Går i samtal på beroendemottagningen och lämnar piss varje vecka och även peth varannan vecka. Till hösten påbörjas ett öppenvårdsprogram med inriktning tolvsteg fem dagar i veckan.

Ha en fin helg alla som läser detta och tack för stödet jag fick!

Hur går det för dig Paintmaster?
Håller tummarna för att det går bra för dig än
Citera
2024-10-04, 01:38
Medlem
Att inte folk förstår att detta är en troll-tråd, TS hävdar att han har 10 års kokainmissbruk i bagaget, 5 gram på 12 timmar, kom igen. "Dunderkvalitet" också.

Är TS miljonär? En annan tråd tillbaka frågar han om Postnord levererar innan klockan 18 och när posten brukar komma fram haha.

TS har nog annorlunda problem än kokainmissbruk, han njuter av uppmärksamheten han får i tråden.
Jag skulle tippa på att TS nog kör en del kokain, det beställer han på internet, till sin lilla håla där han bor.

Några trådar tillbaka frågar han om det behövs nedtrappning efter att ha ätit lågdos Oxy i 2 veckor.
Citera
2024-10-07, 18:39
Medlem
Förstår hur jävla svårt det är att sluta.
Älskar kokain. Alla problem försvinner och jordens självförtroende.
Frågan är hur du mår psykiskt? Är det psykiskt dåligt mående du vill dämpa med kokainet?
Tycker du har fått jättebra tips här i tråden.
Önskar dig stort lycka till.
En dag i taget. Ibland 1 timme i taget.
Citera
2024-10-10, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombah
Att inte folk förstår att detta är en troll-tråd, TS hävdar att han har 10 års kokainmissbruk i bagaget, 5 gram på 12 timmar, kom igen. "Dunderkvalitet" också.

Är TS miljonär? En annan tråd tillbaka frågar han om Postnord levererar innan klockan 18 och när posten brukar komma fram haha.

TS har nog annorlunda problem än kokainmissbruk, han njuter av uppmärksamheten han får i tråden.
Jag skulle tippa på att TS nog kör en del kokain, det beställer han på internet, till sin lilla håla där han bor.

Några trådar tillbaka frågar han om det behövs nedtrappning efter att ha ätit lågdos Oxy i 2 veckor.

Exakt min tanke, pengarna börjar sina efter 10 år osv.
Citera
2024-10-15, 22:40
Medlem
Ond.hickas avatar
Hoppas allt fortsätter att gå bra, TS. Fan vad roligt att se hur snabbt du gick från blodiga händer och blodigt ansikte med köttbitar dinglande ur nosen, till lugnet i att plocka matsvamp, prata, älska sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in