• 5
  • 6
2024-07-20, 18:32
Medlem
Megadolmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuttasLidkrantz
Jag kan tnka mig att feminister inte r superfrtjusta i Bond-filmer, speciellt inte de ldre, och det med all rtt rligt talat. Tjejerna i de filmerna r i regel fullkomligt bombade i huvudet och lter sig (ibland spelat motvilligt) kontrolleras och utnyttjas av antingen Bond eller filmens superskurk. Nu var detta frsts tidens anda nd, men filmerna gr sitt allra bsta fr att cementera den uppfattningen att mannen r den verordnade, den som har koll, och kvinnan finns till enbart fr att behaga mannen. Och springa ivgen lite d och d fr extra komisk effekt.
Senaste Bondfilmen var mer PK, d agent 007 spelas av en svart kvinna.

Annars funderade jag ocks p hur Married, with children, eller Vra vrsta r, skulle ses p idag? Jag kom ihg att jag spelade in flera avsnitt o visade fr en kompis som inte hade kabel-TV, o han asgarvade t Al Bundys stil.

Hittade alla ssonger s jag brjade kolla p dem, de skulle inte f sndas idag. Men de vore kul om SVT kunde kpa in den (ngot som aldrig skulle ske).
Citera
2024-07-20, 21:45
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megadolme
Senaste Bondfilmen var mer PK, d agent 007 spelas av en svart kvinna.

Annars funderade jag ocks p hur Married, with children, eller Vra vrsta r, skulle ses p idag? Jag kom ihg att jag spelade in flera avsnitt o visade fr en kompis som inte hade kabel-TV, o han asgarvade t Al Bundys stil.

Hittade alla ssonger s jag brjade kolla p dem, de skulle inte f sndas idag. Men de vore kul om SVT kunde kpa in den (ngot som aldrig skulle ske).
Vra vrsta r:
Jag har tittat p den p Amazon Prime fr ngra r sen. De har den fortfarande men den gr inte att se med svenskt abonnemang, detta beror skert p att Viaplay har rttigheterna till serien i Sverige. Men jag tycker nstan det r frvnande att just Viaplay har serien, jag ser ju dem som rtt PK annars.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in