Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-07-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Jag har förmodligen blivit blåst via en shopify-shop. Det rör sig bara om 199kr, men beloppet spelar ingen roll, det är principen.

Visst, jag borde ha varit mer kritisk, försiktig osv osv, men man orkar inte göra alla kontroller när man köper något litet.

Iaf, händelseförloppet var att jag scrollade på instagram, plötsligt kom det upp en annons från en butik som hade utförsäljning av NOCCO med kort datum. Jag har köpt godis och liknande med kort datum med bra rabatt tidigare, så det kändes ok. Sidan var på perfekt svenska och kändes legit. Så jag la en order på ett flak. Om jag inte minns fel så var det en .se adress också.

Det första jag reagerar på är att när jag får orderbekräftelsen så går butikslänken inte till den butik jag beställt från, utan till en shopify-butik som säljer någon hudvård. Dessutom är det en engelsk butik, och inte en svensk som jag fick intrycket att jag beställde från. Sen ser hela ordern skum ut, normalt brukar det ju stå explicit vad man beställt, men här står bara "24 pack". När jag kollar mitt bankutdrag så verkar mottagaren vara "www.dropships-master".
Jag har mailat två ggr, men får noll respons. Jag försökte även göra en anmälan till shopify, men deras kontaktformulär verkar inte fungera.

Det känns som att det bara är att gapa och svälja att man blivit blåst, eftersom butiken inte verkar bry sig, shopify bryr sig inte och svensk polis bryr sig säkert inte om vad någon i England gör.

Någon som varit med om liknande upplägg? Känns som den perfekta blåsningen, blåsa folk på små summor och sen göra sig totalt omöjlig att komma åt och gömma sig bakom tjänster som inte har någon support.

Ja du har blivit blåst. Låter de för bra för att va sant, är de ofta så. Försök få charge-back på köpet via banken och köp från beprövade sidor till realistiska priser.

Att bli blåst suger, handlar inte om pengarna.
Citera
2024-07-18, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Finns det några annonser på sociala medier som inte är scam?

Jag har i och för sig bara Facebook, men där tycker jag att de flesta annonser är skumma.

Använder bara Instagram, och har i stort sett bara seriösa annonser. Tex Ipren, Stadium och Trocadero.
Citera
2024-09-26, 12:06
Medlem
Mycket riktigt var det en blåsning, det dök aldrig upp något paket och jag har sett att de fortsätter köra samma scam.

Men jag tog till mig av råden i tråden och gjorde en kortreklamation, och fick tillbaka pengarna idag.
Citera
2024-10-19, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Det är nästa sak som var skum, att betalningen skedde via revolut.

Jag blev blåst på kort datum snus på en sida som såg ok ut, betalade med revolut = aldrig mer!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in