Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-07-21, 14:58
Medlem
Eeeemiiiils avatar
S ddftt, vill du tjna lite svart r det vl den lokala pizzerian eller till ngn du knner, och fr den delen s som mnga skriver fixar nog de flesta det p 5 min i wordpress eller ngt annat enkelt dr de bara klickar sig fram utan behov av ngra kunskaper alls, de som behver ngt extra som att bestlla hemkrning eller annat s har vl foodora och andra redan frdiga lsningar till dem.
2024-07-21, 18:36
Medlem
ValkPaddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Jo jag frstr dessa grejer, problemet r att jag vet inte nr, hur, varfr jag ska anvnda detta. Jag vet inte hur jag ska implementera det i praktiken och vart jag ska skriva vilken kod.

Kr lite kurser p typ brilliant.org eller ngot. Sen kr du lite egna projekt.

AI-verktyg br anvndas fr att ka effektiviteten, inte fr att man inte kan lsa problemet sjlv. Man mste kunna bedma och frst lsningarna man fr av AI, annars kommer man snart ha stora problem.
2024-07-21, 23:32
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValkPadda
Kr lite kurser p typ brilliant.org eller ngot. Sen kr du lite egna projekt.

AI-verktyg br anvndas fr att ka effektiviteten, inte fr att man inte kan lsa problemet sjlv. Man mste kunna bedma och frst lsningarna man fr av AI, annars kommer man snart ha stora problem.
Jag har frskt f chatgpt att frklara sina lsningar, men jag frstr aldrig frklaringen hur mnga gnger jag n lser den.
2024-07-22, 00:04
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Jag har frskt f chatgpt att frklara sina lsningar, men jag frstr aldrig frklaringen hur mnga gnger jag n lser den.
Du kommer nog inte att f den hjlp du behver i ett teknikforum
2024-07-22, 04:32
Medlem
ValkPaddas avatar
Kan det helt enkelt vara s att systemutveckling inte r ngot fr dig?
2024-07-22, 12:12
Medlem
Citat:
Har inte gtt universitet, men annan utbildning...

Ja, det r problemlsningsfrmgan och tnkandet som fattas fr mig. Jag har aldrig varit bra p att lsa problem och tnka logiskt osv

Utan att radera de hr bristerna kommer du f vldigt svrt att f jobb som utvecklare. Baserat p vad du skrivit i trden skulle jag fresl branschbyte.
2024-07-22, 12:28
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Jag kan inte tnka helt enkelt, str bara stilla i huvvet nr jag frsker tnka.

Bror, k hem och bli kamelherde. Bde fr din egen och alla andras skull.

Eller s kan du ju bara sluta trolla frsts.
2024-07-22, 15:33
Medlem
PissBusss avatar
Citat:

Erbjud dina frisrer att du kommer och stdar fr en svartpeng, och pizzeriorna att du vrig tid springer med disk.

LLM-skrpet du hller p med klkar upp teknisk dokumentation, du behver hlla p i ngra r fr att lra dig terminologi och relevant mjukvara innan det blir begripligt och d behver du det inte lngre.
2024-07-23, 08:24
Moderator
vhes avatar
Den hr trden har sedan rtt lnge slutat handla om att arbeta svart som mjukvaruutvecklare, och brjat handla om TS svrigheter att frst programmering.

Det lr nog inte bli ngot svartjobb, s vi lser hr.

/Moderator
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in