Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-20, 10:01
  #1
Medlem
Behöver förslag och tips på märken eller butiker som har ett sortiment på kläder för tränade kroppar.

Är inte direkt stor egentligen men svårt att hitta kläder som passar bra. Fungerar oftast med tröjor som är slim fit och har bra elastiskt material. Men ändå oftast tajt vid rygg och bröst och alldeles för stor vid magen.

Sen det med byxor är att dem blir för tajta vid låren. Fungerar om det är stretch material men är inte alltid så nice med tajta byxor. Blir oftast oavsett för stora vid midjan och ser ganska fult ut hur byxorna böjs/viks ihop vid midjan och skrevet.

Så alla tips är välkomna!
Citera
2024-07-21, 00:20
  #2
Medlem
Pungsvings avatar
Kolla upp skräddare i staden. Alternativt lär dig sy på maskin. Lägg in remsor utmed benen nedanför midjan. Eller sätt in annons om detta. Många är duktiga på symaskin.
Citera
2024-07-22, 00:19
  #3
Avstängd
Congelados avatar
Hugo Boss sitter så jävla bra allt ifrån hoodie till vad du vill dom säljer.
Citera
2024-07-22, 00:30
  #4
Medlem
Gymgrossisten säljer ju kläder för tränade kroppar annars. Det är väl modernt nu att haffsa runt i mjukisar och tighta tshirts och tröjor verkar dom ha.
Citera
2024-07-22, 04:39
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Kolla upp skräddare i staden. Alternativt lär dig sy på maskin. Lägg in remsor utmed benen nedanför midjan. Eller sätt in annons om detta. Många är duktiga på symaskin.

Det är inte ett dåligt tips men försöker egentligen undvika det.

Är du själv duktig på att sy så att du fixar till dina kläder, eller tagit hjälp?
Har du även detta problem med kläder?
Citera
2024-07-22, 04:45
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Hugo Boss sitter så jävla bra allt ifrån hoodie till vad du vill dom säljer.

De kläder jag har från HB är väldigt olika i passformen. Tex T-shirts i samma storlek kan vara för liten eller för stor. På jeansen (samma problem med flesta märken) är de för tajta i låren och sen för stora i midjan.

Så kan inte hålla med att HB är bättre än något annat märke till passform för tränade kroppar.
Citera
2024-07-22, 04:50
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinwalker
Gymgrossisten säljer ju kläder för tränade kroppar annars. Det är väl modernt nu att haffsa runt i mjukisar och tighta tshirts och tröjor verkar dom ha.

Jo sant. Men det är väl mer att jag vill ha vanliga kläder och någorlunda kvalite som passar bra och inte bara träningskläder.

Just det med tajta t-shirts är väl mest för att det ser ut som en klänning annars på en.
Citera
2024-07-22, 05:51
  #8
Medlem
Pungsvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sklee
Det är inte ett dåligt tips men försöker egentligen undvika det.

Är du själv duktig på att sy så att du fixar till dina kläder, eller tagit hjälp?
Har du även detta problem med kläder?

Jag är inte vältränad men förstår ditt problem. Enklare än att lägga till remsor utmed byxbenen är nog att ta bort en kil av byxmateial i svanken. Men det kräver också skicklighet på symaskin.

Du har nog blivit onödigt muskulös. Skifta träningen mot uthållighet med mindre vikter. Löpträna mer så kroppen förstår att den måste komma ner i vikt.
Citera
2024-07-22, 06:59
  #9
Medlem
När det gäller jackor och skjortor så titta på märket Kühl. Deras största storlekar kanske funkar. Riktigt bra kvalitet också.

Det finns ju Dressmann XXL, men deras kläder är gjorda för feta personer.
Citera
2024-07-22, 09:04
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
Jag är inte vältränad men förstår ditt problem. Enklare än att lägga till remsor utmed byxbenen är nog att ta bort en kil av byxmateial i svanken. Men det kräver också skicklighet på symaskin.

Du har nog blivit onödigt muskulös. Skifta träningen mot uthållighet med mindre vikter. Löpträna mer så kroppen förstår att den måste komma ner i vikt.

Bra tips, Tack!

Problemet uppstår mer när jag går ner i vikt, behöver vara överviktig för att kläderna ska sitta bättre. Och cardio kör jag året om oavsett.

Men ja jag är kanske för tränad för vanliga kläder men jag vill ju se ut så.
Citera
2024-07-22, 09:06
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shiivaa
När det gäller jackor och skjortor så titta på märket Kühl. Deras största storlekar kanske funkar. Riktigt bra kvalitet också.

Det finns ju Dressmann XXL, men deras kläder är gjorda för feta personer.


Tack ska kolla. Är inte alls stor men har bara problem ibland att köpa kläder som sitter bra när man har lite atletisk kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in