Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-21, 19:50
Medlem
För 20-30 år sen hade i princip alla bra basketskor höga skaft. Tanken var väl att stabilisera anklarna och de var jäkligt nice tyckte jag.
När man ser på moderna basketskor så är de numer väldigt låga i stil med handbollsskor. Finns det något syfte med detta eller är det enbart av estetiska skäl?
Citera
2024-07-21, 20:05
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av contains
För 20-30 år sen hade i princip alla bra basketskor höga skaft. Tanken var väl att stabilisera anklarna och de var jäkligt nice tyckte jag.
När man ser på moderna basketskor så är de numer väldigt låga i stil med handbollsskor. Finns det något syfte med detta eller är det enbart av estetiska skäl?

De är väl lite lättare och lämpar sig för dagens snabbare basket. Som gammal basketspelare kan jag intyga att högre skor inte gör någon nytta alls för stabiliteten, hade så varit fallet hade jag haft funktionella ledband idag.
Citera
2024-07-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
De är väl lite lättare och lämpar sig för dagens snabbare basket. Som gammal basketspelare kan jag intyga att högre skor inte gör någon nytta alls för stabiliteten, hade så varit fallet hade jag haft funktionella ledband idag.

Så kan det nog vara. Jag upplevde dock att basketskor med ankelstöd gjorde mig snabbare på planen. Dämpningen verkar också vara sämre, men det kanske bara ser så ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in