Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-20, 20:35
Medlem
Ouelets avatar
Alla högerlutande opinionsmätare är naturligtvis inte lika korrupta som Rasmussen och Trafalgar. Självfallet finns det seriösa aktörer, men oavsett hur man ser på världen i dag så är det oriktigt att kalla partiet och dess affilierade för republikanskt, eller för den delen påstå att det existerar något som "common sense conservatism", när högervingen inom GOP har gjort en extremt sjuk högergir.
NEW POLL IN NE02: A conservative pollster found VP Kamala Harris leading former President Donald Trump 50%-42% in blood-red Nebraska’s swing 2nd District. This matters because a stray Electoral College vote is up for grabs.

https://x.com/LarrySabato/status/1825911633488580641
2024-08-20, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Alla högerlutande opinionsmätare är naturligtvis inte lika korrupta som Rasmussen och Trafalgar. Självfallet finns det seriösa aktörer, men oavsett hur man ser på världen i dag så är det oriktigt att kalla partiet och dess affilierade för republikanskt, eller för den delen påstå att det existerar något som "common sense conservatism", när högervingen inom GOP har gjort en extremt sjuk högergir.
NEW POLL IN NE02: A conservative pollster found VP Kamala Harris leading former President Donald Trump 50%-42% in blood-red Nebraska’s swing 2nd District. This matters because a stray Electoral College vote is up for grabs.

https://x.com/LarrySabato/status/1825911633488580641
I blodröda Nebraska!
Jag antar att distrikt 2 är en tätort med högutbildningsgrad.
Tex en eller flera universitet med postdoc forskare eller ett universitetssjukhus
2024-08-20, 20:40
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Odds påverkas av allt. Inte bara polls. Jag trodde hallelujasändningar i tv och annan medial uppmärksamhet av DNC skulle direkt ha positiv påverkan på Harris odds.
Slappna av. Snart trillar datan in.
Here is the history related to convention bounces. There were only 3 polls taken during the GOP Convention and before Biden's withdrawal. NO CANDIDATE HAS EVER LED GOING INTO THE SECOND CONVENTION AND LOST SINCE 1952.

https://x.com/dcg1114/status/1825893464493478003
2024-08-20, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Ja, Trump har ju malt ned Biden, han tvingades avgå av sina partivänner som enhälligt och helt odemokratiskt valde en ny kandidat mot Presidentens egen vilja, historiskt. Nu får MAGA helt enkelt mala ned Harris. Men hon gör det ju ganska bra själv.

The Economist: Trump takes back the lead
https://www.economist.com/interactiv...del/president/

Ekonomiblaskan the Economist ger just nu Trump 270 elektorer och vinst i valet.
Du ljuger igen. Rubriken till din länk är

Kamala Harris has put the Democrats back in the race.

Jag har anmält ditt inlägg för vilsefarande uppgifter.
2024-08-20, 20:42
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Nu är det jämt skägg igen i odds mellan Trump och Harris. (Betfair)

Tidigare var Harris tydlig favorit.

Är det någon ny opinionsundersökning som viktar upp Trumps chanser?

Eller är det kommunistmärkningen av Harris som fått fäste?

Det är ju mitt under DNC jag hade förväntat mig tvärtom - att Harris än mer skulle stärka sin position som favorit.
Jag har kollat runt lite. Jag tror det är ny spekulation att RFK ska hoppa av och endorsa Trump som stärkt Trumps odds idag.

RFK:s VP-kandidat har tydligen (random twitter) sagt Idag att de internt diskuterar att hoppa av och endorsa Trump.
2024-08-20, 20:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Du har ju i princip alltid fel, så då är det garanterat jordskredsseger för Trump nu då ?
Nej, jag tippade knapp seger till Biden 2020. Det kommer inte bli någon jordskredsseger åt något håll, precis som det någonsin inte har varit det sedan Obama.

Hur går det med Elon Musk som minister för DOGE? Du som alltid har rätt, menar jag.
Senast redigerad av Enterprise 2024-08-20 kl. 20:52.
2024-08-20, 20:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Jag har kollat runt lite. Jag tror det är ny spekulation att RFK ska hoppa av och endorsa Trump som stärkt Trumps odds idag.

RFK:s VP-kandidat har tydligen (random twitter) sagt Idag att de internt diskuterar att hoppa av och endorsa Trump.
Spännande. Blir en foliehatt/anti-vax/MAGA-kampanj! Frågan är om det är bra eller dåligt för Trump i OU.
2024-08-20, 21:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Sett några polls?
Jag tänkte om det fanns några som kan ge en rättvis bild utifrån DNC - som startade igår...

Det säger sig självt att den effekten kommer efteråt.

Det är på tok för tidigt för att sådana mätningar ska ha kommit, de kommer som tidigast på fredag.
2024-08-20, 21:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Spännande. Blir en foliehatt/anti-vax/MAGA-kampanj! Frågan är om det är bra eller dåligt för Trump i OU.

Omöjligt att avgöra, de som kunde ha tänkt sig rösta på RFK lär inte göra det då de inte ville rösta på Trump.

Samtidigt så ville RFK endorssa Harris om hon tillät honom att få en ministerpost så frågan är väl vad Trump har lovat honom?

Kommer vi att få se RFK som hälsominister månntro?
2024-08-20, 21:22
Bannlyst
Citat:

Det får man hoppas. Det kommer att få RFKjrs väljare att stanna hemma på valdagen.

Hans väljare är foliehattar o röstar på honom för att de inte tänker rösta på Trump. OCh det är knappast demokraternas väljare han stjäl.
2024-08-20, 21:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ni snackpåsar. Hon sitter i en djuplodad intervju. RFK kommer till frihetsälskarnas undsättning. RFK likt sin far är demokrat, inte kommunist.

Forbes
https://www.forbes.com/sites/antonio...ing-mate-says/
Påminner om trådämnet: OU.
Hittills finns inget som helst stöd för någon RFK-effekt i OU. Däremot en liten effekt på bettingmarknaden. Från ett OU-perspektiv vore intressant att veta hur många som indikeras latenta RFK-väljare som samtidigt inte vill rösta för DJT. Känns som hemmasittare i så fall. Med dina djuplodande egna OU-studier Capsie, så sitter kanske du redan på svaret?
2024-08-21, 00:28
Moderator
farbror_barbros avatar
På förekommen anledning påminns om trådens ämne: opinionsundersökningar och odds Harris - Trump, inte era åsikter om kandidaterna eller varför ni tror att de bör eller kommer att vinna.

Det är trist att behöva radera välskrivna inlägg som hade passat utmärkt i flera andra trådar.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in