Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-09-28, 01:11
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
319 - 219
Nått i den stilen, ja. Sen kan säkert Trumps ålder och medfödda talanglöshet förvärra situationen ytterligare. Jag håller det som troligt i alla fall. I synnerhet då hans ekonomiska argumentation endast tilltalar en tredjedel av republikanerna. Om ens det.
Echelon Insights National Poll has Harris ahead of Trump on the economy

Trump's economic lead continues to shrink
2024-09-28, 08:36
Medlem
Ouelets avatar
OU-världens motsvarighet till Cyber Ninjas försöker med allt. De var visserligen redan klassade som korrupta losers...precis som Cyber Ninjas, som satte lågvattenmärket när det kom till hur partispecifika valsedlar ska granskas. Så det kommer inte direkt som en chock att den desperata clownen måste be dem att bryta mot lagen. Lagöverträdelser är ju hans specialitet.
Leaked emails reveal the truth about Rasmussen Reports—and the way the Trump campaign is breaking election law

On Thursday, American Muckrakers posted about emails it received detailing how the conservative-leaning Rasmussen Reports, which claims to be nonpartisan, shared polling results with Trump advisers and campaign officials like Dan Scavino, Susie Wiles, and John McLaughlin. The advisers, Rasmussen, and the nonprofit organizations that pay it for polling are violating tax and election laws, according to American Muckrakers.

https://newrepublic.com/post/186444/...ked-trump-team
Senast redigerad av Ouelet 2024-09-28 kl. 08:38.
2024-09-28, 11:10
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
OU-världens motsvarighet till Cyber Ninjas försöker med allt. De var visserligen redan klassade som korrupta losers...precis som Cyber Ninjas, som satte lågvattenmärket när det kom till hur partispecifika valsedlar ska granskas. Så det kommer inte direkt som en chock att den desperata clownen måste be dem att bryta mot lagen. Lagöverträdelser är ju hans specialitet.
Leaked emails reveal the truth about Rasmussen Reports—and the way the Trump campaign is breaking election law

On Thursday, American Muckrakers posted about emails it received detailing how the conservative-leaning Rasmussen Reports, which claims to be nonpartisan, shared polling results with Trump advisers and campaign officials like Dan Scavino, Susie Wiles, and John McLaughlin. The advisers, Rasmussen, and the nonprofit organizations that pay it for polling are violating tax and election laws, according to American Muckrakers.

https://newrepublic.com/post/186444/...ked-trump-team

Bra hittat. Det ska nog rätt mycket till för att bli helt droppad av 538, istället för att bara bli viktad. Den här artikel är bara ännu en indikation till att 538 gjorde rätt.
2024-09-28, 11:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag såg att den arga moroten försöker leda det i bevis genom att hänvisa till historien, men saker och ting förändras över tid. Jämför t ex med Sverigedemokraterna som länge underskattades i ou. I senaste riksdagsvalet gick partiet på pumpen eftersom de inte insåg att ou inte längre underskattade partiet utan faktiskt träffade ganska rätt.
Vad är det som säger att Trump "helt klart" underskattas i årets ou? Eller att Harris för den delen överskattas?
Även demokraterna och amerikanska journalister tror att OU underskattar Trump, men du har såklart bättre koll än de?
Citat:
OU överskattade Trump med 10-15-20% i primärvalet. Fler och fler undersökningar visar också att detta (röst)mönster upprepas i presidentvalet. Men lita du istället på din förträffliga magkänsla. Verkligheten är uppenbarligen för jobbig att processa. Åsna.
Mike Madrid: Donald Trump, in 46 out of the 50-plus primaries… none of his polling had him at less than 90% support levels among Republicans. But in 46 of them, he was losing between 17% and 21% of Republican voters. That's an enormous number number. It’s extremely important real data—it's not hypothetical. Something is not being reflected with Republican base voters. Now, are 20% of Republicans going to move over to Kamala Harris? No. But remember, when we first met four years ago, working on these projects, 6% of Republicans defected to Biden, and Biden won. We're talking levels two-and-a-half or three times that right now. It won't get that big, but it doesn't need to be. It just needs to grow by a couple or three percentage points, and if that happens, you might see a lot of other states come into play.

https://x.com/Acyn/status/1838308155039846856
Fel. Trump var bortdömd i primärvalet 2016, enda fram tills det bara var han och Ted Cruz kvar.
2024-09-28, 12:28
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Även demokraterna och amerikanska journalister tror att OU underskattar Trump, men du har såklart bättre koll än de?
Torka tårarna och läs vad jag skrev. Jag har inte påstått att Trump inte överskattas i ou. Naturligtvis kan jag omöjligt veta om Trump underskattas eller om Harris underskattas.

Den som är seriöst intresserad av ämnet och inte bara vill tjafsa kan med fördel lyssna på vad Mike Madrid har att säga om ou i årets race. Han menar att det verkligt intressanta är "leaners", dvs de som inte bestämt sig ännu och försöka förstå hur de rör sig. En annan viktig fråga är om republikaner som inte är MAGA stödjer Trump eller om kommer att rösta på Harris. Så vitt jag vet är det ingen som säkert kan säga något utan svaren kommet i eftervalsanalysen.

https://greattransformation.substack...dRedirect=true
2024-09-28, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Bra hittat. Det ska nog rätt mycket till för att bli helt droppad av 538, istället för att bara bli viktad. Den här artikel är bara ännu en indikation till att 538 gjorde rätt.

Tyvärr har jag inte hittat någon sida på 538 som omsätter OU till elektorsröster. Finns det någon sådan?
2024-09-28, 13:47
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Fel. Trump var bortdömd i primärvalet 2016, enda fram tills det bara var han och Ted Cruz kvar.
Din vana att svara på saker som du inte har en susning om börjar bli tröttsamt. Varför tror du att jag (och Mike Madrid) talade om 2016? När det sedan mellanårsvalet är vida känt att Trump och hans utvalda har underpresterat?
2024-09-28, 13:47
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:

Fast nu var det nog primärvalet 2024 som avsågs.

Tidigare val underskattades Trump och Maga, men självfallet försöker opinionsinstitut förbättra sina algoritmer, och det ledde till att MAGA överskattades både i mellanårsvalet och republikanernas primärval. Antar att man efter det justerade algoritmerna ytterligare, men om man hamnat i balans nu får vi se. Inte omöjligt att det är en viss underskattning av MAGA om pendeln dragit åt detta håll.
2024-09-28, 14:01
Medlem
Ouelets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Fast nu var det nog primärvalet 2024 som avsågs.
Visst var det, och jag kan lite hastigt nämna valet i South Carolina; där vann visserligen Trump mot Nikki Haley...men hon kammade nästan hem 40% (!) av rösterna. Aptiten för kvinnor som är starkt kritiska mot Orange Daddy är tvivelsutan stor bland republikaner. Det är odiskutabelt.
2024-09-28, 14:15
Medlem
Ouelets avatar
Ohio hade jag aldrig trott på om det inte var för att transan Vance är lika populär som gonorré i mätningarna.
New York Times poll (A+), Sep 21-26

Wisconsin President 🔵 Harris +2
Michigan President 🔵 Harris +1
Ohio President 🔴 Trump +6
Nebraska 2nd President 🔵 Harris +9

Wisconsin US Senate 🔵 Baldwin +7
Michigan US Senate 🔵 Slotkin +4
Ohio US Senate 🔵 Brown +4

https://x.com/SienaResearch/status/1839953193066770794
Senast redigerad av Ouelet 2024-09-28 kl. 14:21.
2024-09-28, 14:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Torka tårarna och läs vad jag skrev. Jag har inte påstått att Trump inte överskattas i ou. Naturligtvis kan jag omöjligt veta om Trump underskattas eller om Harris underskattas.

Den som är seriöst intresserad av ämnet och inte bara vill tjafsa kan med fördel lyssna på vad Mike Madrid har att säga om ou i årets race. Han menar att det verkligt intressanta är "leaners", dvs de som inte bestämt sig ännu och försöka förstå hur de rör sig. En annan viktig fråga är om republikaner som inte är MAGA stödjer Trump eller om kommer att rösta på Harris. Så vitt jag vet är det ingen som säkert kan säga något utan svaren kommet i eftervalsanalysen.

https://greattransformation.substack...dRedirect=true
Det är helt uppenbart att Trump underskattas, och att Kamala överskattas i OU.

Förövrigt så tog OU mer fel i 2020 än vad de gjorde i 2016.
Citat:
Din vana att svara på saker som du inte har en susning om börjar bli tröttsamt. Varför tror du att jag (och Mike Madrid) talade om 2016? När det sedan mellanårsvalet är vida känt att Trump och hans utvalda har underpresterat?
Haha. Det kommer ju ifrån rätt käft

Och mellanvalen handlar inte om presidenten, grabben.
2024-09-28, 17:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Som jag nämnde förut leder Kamala Harris t ex i swingstaterna Pennsylvania, Michigan och Wisconsin. Hennes hårfina ledning är ungefär den samma som Bidens hårfina seger över Trump 2020. stater. Det verkar vara så att stödet för Trump I ou sjunker över tiden Om man tittar på trenden ser det ut som att kurvorna divergerar, dvs gapet mellan Harris och Trump ökar till Harris favör. Återstår att se om det är en "synvilla" eller inte. Jag förstår inte riktigt hur du menar att opinionssiffrorna visar att Trump lyckats mobilisera soffliggarna i dessa stater. Ou verkar ju ge det motsatta vid handen.

Helt enig med dig om att popular vote bara är ett tröstpris.

Mja, kollar du på t.ex Pennsylvania i RCP så leder Kamala Harris med 0,4% men det är endast tack vare Bloombergs sagolika mätning som gav henne 5%, jämför med åtta andra som har antingen oavgjort eller en Trumpledning, tror du att alla åtta är fel och Bloombergs är rått?

https://www.realclearpolling.com/pol...rump-vs-harris

Som sagt, antingen har Bloomberg träffat rätt och alla andra har missat men jag tror att det är Bloomberg som har fått en kraftig överskattning på Kamala Harris.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in