Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-11, 19:56
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Tja, Forbes skrev att vändningen för Trump kom samtidigt som en anonym användare höjde sitt bet på Trumpvinst till 4 miljoner dollar, vilket är småpengar för t ex Elon Musk eller andra mångmiljardärer. Som jämförelse gav Taylor Swift bort 5 miljoner dollar till orkandrabbade amerikaner. Så jag skulle säga att Polymarket är lätt och förhållandevis billigt att manipulera.
https://www.forbes.com/sites/dereksa...-betting-site/

Jag har ingen aning om hur väl Polymarket förutspådde valet 2020 eller om siten ens existerade då.
Det är så det är bettingsiterna är inte en måttstock och det är lätt manipulera genom lägga höga insatser på ena parten då droppar oddset, Då gör oddssättaren att MAGA ledaren ser ut som alla tror han vinner då stiger han till favorit!
2024-10-11, 20:00
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det är så det är bettingsiterna är inte en måttstock och det är lätt manipulera genom lägga höga insatser på ena parten då droppar oddset, Då gör oddssättaren att MAGA ledaren ser ut som alla tror han vinner då stiger han till favorit!
Jag la till att Peter Thiel är en av finansiärerna bakom Polymarket. Här har MAGA skapat ytterligare ett argument för att valet är riggat om Trump förlorar.
2024-10-11, 20:04
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Jag la till att Peter Thiel är en av finansiärerna bakom Polymarket. Här har MAGA skapat ytterligare ett argument för att valet är riggat om Trump förlorar.
Jag har aldrig litat på bettingsiterna men MAGA dwellers ser dem som att Donnie vinner, det är skevt likt RCP som stöds av republikanska pengar delvis men dyl ser inte MAGA rollen...
2024-10-11, 20:11
Medlem
Citat:
Tja, Forbes skrev att vändningen för Trump kom samtidigt som en anonym användare höjde sitt bet på Trumpvinst till 4 miljoner dollar, vilket är småpengar för t ex Elon Musk eller andra mångmiljardärer. Som jämförelse gav Taylor Swift bort 5 miljoner dollar till orkandrabbade amerikaner. Så jag skulle säga att Polymarket är lätt och förhållandevis billigt att manipulera.

Jag har ingen aning om hur väl Polymarket förutspådde valet 2020 eller om siten ens existerade då. En annan sak som gör mig tveksam till Polymarket är att en av finansiärerna är Peter Thiel. Peter Thiel har också finansierat JD Vance politiska kampanjer.
21 miljoner dollar satsade för tillfället. Dyrare att manipulera än en undersökning som jag ser det.
2024-10-11, 20:12
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
21 miljoner dollar satsade för tillfället. Dyrare att manipulera än en undersökning som jag ser det.
Inte om man heter Elon Musk för han är det en droppe i havet ska du veta!
2024-10-11, 20:14
Medlem
Citat:
Inte om man heter Elon Musk för han är det en droppe i havet ska du veta!
Men han har inget intresse av att sänka oddsen för Trump, plus att det skulle märkas.

Vad ni inte verkar förstå är också att om oddsen blir för felaktiga på en spelsite, kan man utnyttja det i kombination med en annan site och göra vinst med 100% säkerhet.
Senast redigerad av ManManne 2024-10-11 kl. 20:18.
2024-10-11, 20:23
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Men han har inget intresse av att sänka oddsen för Trump, plus att det skulle märkas.

Vad ni inte verkar förstå är också att om oddsen blir för felaktiga på en spelsite, kan man utnyttja det i kombination med en annan site och göra vinst med 100% säkerhet.
haha han har stort intresse tror du han är så inkompetent du vet väl ett stort bet och sänker oddsen gör att fler följer i tron ena part vinner, Odden är rörliga och beroende på av hur spelarna sätter insatsen på spelet och i detta fall droppade Donnie till favoriten!!
2024-10-11, 20:30
Medlem
Citat:
haha han har stort intresse tror du han är så inkompetent du vet väl ett stort bet och sänker oddsen gör att fler följer i tron ena part vinner, Odden är rörliga och beroende på av hur spelarna sätter insatsen på spelet och i detta fall droppade Donnie till favoriten!!
Polymarket förutsåg att Joe Biden skulle falla ur racet flera veckor i förväg.
Polymarket förutsåg också valet av JD Vance som Donald Trump's vice.

Du får lita mer på vad du vill för min del.
2024-10-11, 20:35
Medlem
Duerfs avatar
Citat:

Bettar man inte i bitcoins? Det säger en hel del om vad det är för personer som flockas dit. Musks pinsamma uppträdande med Trump entusiasmerar säkert dessa personer.
Senast redigerad av Duerf 2024-10-11 kl. 20:44.
2024-10-11, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Bettar man inte in bitcoins? Det säger en hel del om vad det är för personer som flockas dit. Musks pinsamma uppträdande med Trump entusiasmerar säkert dessa personer.

Människor som hänger med i samhällsutvecklingen?
2024-10-11, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Lite gulligt att TDS-dårarna på bara några gått från att konsumera opinionsundersökningar som knark till att säga att alla opinionsinstitut nu är köpta av MAGA. Ännu gulligare att de försöker rationalisera sin dårskap genom att sätta "betyg" på opinionsinstituten och då givetvis toppbetyg på demokraternas egna pollsters (som samtliga naturlitvis får A++). Well, well...

Tittar man lite mer objektivt på läget går det inte komma ifrån att det just nu trendar till Trumps fördel, men att det fortfarande tycks vara oerhört jämnt. Förutsatt att pollsters lärt sig fånga upp Trump-väljare bättre än de gjorde både 2016 och 2020, annars är det kanske inte fullt så jämnt som det ser ut.

På det stora hela nästan ett 50/50-läge skulle jag säga just nu, även om många bettingbolag nu dramatiskt sänker oddsen för en Trump-vinst.

Jag tillhör väl en av dem som du föraktfullt kallar ”TDS-dårar” men jag håller med dig om att det är jämt skägg mellan Harris och Trump. Däremot så har jag hela tiden sagt att opinionsmätningar får man ta för vad de är. Jag tror ni i MAGA övertolkar den här typen av information och missar de stora sakerna, några exempel, fler människor i USA röstar på demokraterna än på republikanerna detta har varit en trend sen tidigt 90-tal. Blir valdeltagandet högt vinner demokraterna, man behöver inte komplicera saker. MAGA refererar ofta till 2016 som ett argument för att Trump är underskattad idag och det är helt fel, i politiska sammanhang är 2016 en istid tillbaka och idag ligger det närmre till hands att tro att demokraterna underskattas i mätningar.

Många förutsättningar talar emot Kamala Harris->för mindre än en mansålder sedan hade personer med Harris’ hudfärg inte ens tillåtelse att sitta på vissa platser i bussen. USA har aldrig tidigare haft en kvinna som president så även där är motståndet dubbelt för henne. Det riktigt obehagliga är att det bland det här motståndet Trump fiskar röster, i brist på politiska förslag vill Trump omsätta fördomar för att vinna röster och tyvärr går det bra.

Trump har en stor fördel, sedan nästan tio år har han en varit en stor faktor i amerikansk politik och funnits i alla amerikaners vardagsrum dagligen, även om man inte gillar honom är han ett bekant ansikte och en viss saknad kan uppstå den dag han försvinner. En annan fördel Trump har är att ingen politiker blivit så milt behandlad av media som Trump, detta faktum kan MAGA aldrig prata bort även om de dagligen bölar om hur orättvist allting är.

Kan Trump vinna presidentvalet? Absolut.
Är det troligt att Trump vinner? Nja…..
2024-10-11, 20:50
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Jag har ingen aning om hur väl Polymarket förutspådde valet 2020 eller om siten ens existerade då. En annan sak som gör mig tveksam till Polymarket är att en av finansiärerna är Peter Thiel. Peter Thiel har också finansierat JD Vance politiska kampanjer.

Vet ej vad du läser för opionsundersökningar men Harris är ju i fritt fall just nu. Detta är extra intressant då folk just nu får sina röster utskickade.

Minoriteter för Trump
Latinos och svarta män går i led för att rösta Trump, aldrig tidigare noterad våg av minoriteter är (R) Trump väljare. Män generellt vill enligt alla undersökningar inte rösta Harris. Vill du då hävda Harris seger så får du vänligen förklara vilka grupper som trendar Harris jmf Biden 2020.

Sanningen är närmare att Harris aldrig haft någon framgång utan denna är skapad och genomförd av media och nu blottläggs denna. Tittar vi på opionsundersökningar 2016 och 2020 så ser vi att man närmare valet blir mer korrekt i alla opionsundersökningar givetvis med variation men pendeln svänger åt ett håll. Så även nu 2024 och det är Trump som har momentum, det är tydligt.

Trump har för övrigt just nu fler kampanjmöten inbokat än Harris och Waltz sammanslaget.

💪
Senast redigerad av Nixter 2024-10-11 kl. 20:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in