Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-10-23, 05:57
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det finns orsak att tro att opinionsundersökningarna visar för lågt stöd åt Trump om dom följer samma mönster som tidigare val. Underskattar man Trump lika mycket som förut så blir det en landslide åt Trump där delstater som Minnesota och New Hampshire kan bli röda.

Men OU kan såklart vara korrekta denna gång eller underskatta Harris. Det är bara inte speciellt troligt.
Varför skulle det inte vara troligt att OU är som RCP tror och ge Trump segern med 312 mot 226!? (Bagdad Bobs i det Demokratiska lägret tror ju att även det är överdrifter).

Jag bara påpekade det historielösa att gapa om att Kamala kommer göra 'brakförlust' genom att försöka lära tråden något om valen 1984 och 1972.
2024-10-23, 06:10
Medlem
X3treams avatar
Många vågar inte säga att de röstar på Kamala, speciellt vita och svarta män, de kan trakasseras av Maga rörelsen om det kommer fram, så Kamala har ett mycket större stöd än vad som visas.
2024-10-23, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Varför skulle det inte vara troligt att OU är som RCP tror och ge Trump segern med 312 mot 226!? (Bagdad Bobs i det Demokratiska lägret tror ju att även det är överdrifter).

Jag bara påpekade det historielösa att gapa om att Kamala kommer göra 'brakförlust' genom att försöka lära tråden något om valen 1984 och 1972.
Men du kan inte jämföra med 1984 och 1972. En brakförlust i dagens bemärkelse är att förlora alla swing states, plus att förlora ytterligare stater. Även om Kamala vinner New York med bara 15% måste det anses som en stor förlust.

FDR vann också alla stater utom två 1936.

Det finns ändå vissa likheter med situationen 1936 och dagens USA då man idag i princip avskaffat USA pga open borders. Skulle säga läget är värre nu än under great depression. En ekonomisk kris kan man återhämta sig från, det går inte återhämta sig från ett folkutbyte. Då är man något annat. De flesta amerikaner som levde 1936 hade förstått detta men det gör inte dagens amerikaner då de blivit hjärntvättade i decennier av media.
2024-10-23, 06:29
Medlem
Enligt uppgifter från Pew Research Center så vann Trump majoriteten av rösterna från vita amerikaner utan högskoleutbildning både 2016 och 2020 och hans stöd är som starkast i mer landsbygdsområden där den ekonomiska utvecklingen har gått långsammare än i stads- och förortsområden.
2024-10-23, 06:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Enligt uppgifter från Pew Research Center så vann Trump majoriteten av rösterna från vita amerikaner utan högskoleutbildning både 2016 och 2020 och hans stöd är som starkast i mer landsbygdsområden där den ekonomiska utvecklingen har gått långsammare än i stads- och förortsområden.

Och i år får han stöd av hela befolkningen.
2024-10-23, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Och i år får han stöd av hela befolkningen.

Det finns en uppfattning om att Trump framstår som mer "äkta" eftersom han inte är lika granskad av förståsigpåare och politiska rådgivare som de demokratiska kandidaterna. Många väljare kan uppfatta hans spontanitet och direkta sätt som ett tecken på äkthet, även om hans uttalanden ibland är kontroversiella.
2024-10-23, 07:02
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Jag tror att att Trump vinner flera elektorer än 312, det är vad jag tror. Harris är inte populär alls. Oberoende vad Demokraterna intalar sig och oberoende hur många Hollywood kändisar dom försöker använda för att promota henne.
2024-10-23, 07:10
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Det finns orsak att tro att opinionsundersökningarna visar för lågt stöd åt Trump om dom följer samma mönster som tidigare val. Underskattar man Trump lika mycket som förut så blir det en landslide åt Trump där delstater som Minnesota och New Hampshire kan bli röda.

Men OU kan såklart vara korrekta denna gång eller underskatta Harris. Det är bara inte speciellt troligt.

Du menar att OU går från propaganda till verklighet?
Sannolikheten är obefintlig. Detta är styrmedel för att kontrollera "pöbeln" likt MSM.

Trump (som Biden igår ville låsa in) är kraftigt undervärderad, frågan är om det 3,5 eller 7 procentenheter.
2024-10-23, 07:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Många vågar inte säga att de röstar på Kamala, speciellt vita och svarta män, de kan trakasseras av Maga rörelsen om det kommer fram, så Kamala har ett mycket större stöd än vad som visas.
Intressant. Men jag kan verkligen inte se varför skulle folk som tänker rösta på Kamala inte skulle våga säga att det? Det är snarare "hysch, hysch" att säga att man tänker rösta på Trump. Dock så är det fullt möjligt att Demokraterna är underrepresenterade i de senaste mätningarna.
2024-10-23, 07:19
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Jag tror att att Trump vinner flera elektorer än 312, det är vad jag tror. Harris är inte populär alls. Oberoende vad Demokraterna intalar sig och oberoende hur många Hollywood kändisar dom försöker använda för att promota henne.
Inte omöjligt. Det skulle i så fall krävas att Trump förutom att vinna i alla 7 svängstater även vinner i MN, NH eller OR.
2024-10-23, 07:22
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Det enda som gör Kamala "poppis" är att hon inte är Donald Trump. Men tyvärr, så kommer 10tals miljoner av amerikaner att rösta på henne, och jag tror faktiskt att hon har rätt goda chanser till att vinna presidentvalet.

Men egentligen så borde presidentracet redan ha varit över, för Kamala är en urusel kandidat.
2024-10-23, 07:24
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Intressant. Men jag kan verkligen inte se varför skulle folk som tänker rösta på Kamala inte skulle våga säga att det? Det är snarare "hysch, hysch" att säga att man tänker rösta på Trump. Dock så är det fullt möjligt att Demokraterna är underrepresenterade i de senaste mätningarna.

Det har förklarats tidigare men tåls att nämna igen.

Folk vågar inte visa att de tänker rösta på Harris eller att de inte tänker rösta på Trump just för att de är rädda för att någon/några inom Maga rörelsen skulle ge dig på dem.

Det har redan varit poliser som har sagt att de kartlägger vilka som har Harris skyltar på sina tomter osv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in