Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-07-23, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Större saker än Ukraina står på spel i detta val. Här avgörs vem som vinner det västerländska kulturkriget.

Ja, att du ska få börja säga ”negerboll” i fikarummet igen är så klart viktigare än att demokratin segrar i Europa.
2024-07-23, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad fan är woke?

OJ!?

Googla eller kolla Youtube.
Väldigt kort sammanfattat är det vänsterextremism kombinerat med tokerier från MP om man ska jämföra med Sverige.

Men det kan vara saker som att man får inte anställa den som är bäst för yrket för att man har för många män hos brandkåren utan blir tvingade att anställa kvinnor som gör sämre på proven än män eller att man ska kvotera företagsstyrelser till att vara 50/50 män och kvinnor bara för sakens skull, inte för att man ska välja de bästa osv osv. Finns tusen andra saker.

Men för att ta det senaste jag nämnde. Om jag hade haft ett företag och jag hade 80% män och 20% kvinnor, kanske för att det är ett IT-företag och det är mest män som söker, så är det inget konstigt för mig. Att då någon jävla politiker ska gå in och säga att du måste anställa mer kvinnor även om de är sämre kandidater, det är bara puckat och woke.

Jag säger inte att man inte kan ha 80% kvinnor. Det kan man absolut ha, men världen ser inte ut så. Det är tyvärr så att de flesta kompetenta personer som söker IT-jobb är män.

På samma sätt är det så inom klädindustrin. Kollar du på HM eller andra klädbutiker så är det nog majoriteten kvinnor. Varför? Jo för att mest kvinnor söker och de passar bäst för tjänsten. Varför då försöka anställa män när det finns bättre kvinnor att välja?

En annan sak som är Woke är att försöka styra hur familker tar ut sina föräldradagar.
Woke försöker få det till att kvinnor måste ta ut mindre dagar och män måste ta ut mer, men varför? De flesta familjer vill att kvinnorna tar mer dagar just för att kvinnan tjänar mindre så det blir mindre inkomstbortfall än om mannen tar det mesta. Varför då tvinga mannen att ta mycket mer när det förstör deras ekonomi?
2024-07-24, 00:01
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Det är väl hans bästa kort egentligen, att även fortsättningsvis satsa på Amerika First. Välstånd och arbetstillfällen till hemlandet istället för fortsatt fattigdom och segregation, där pengarna går till krig i andra länder. Förståeligt om många skulle rösta på det budskapet. Det var bättre förr, ja det kan jag också nästan köpa 😀
Trumps " politik" ,det är som att pissa i sängen vilket alla med insikt och förstånd vet.

Sant att USA lägger mycket pengar internationellt men det har historiskt gett dom 10 falt tillbaka.
2024-07-24, 00:02
Medlem
CapsLock99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
VIlket är idiotiskt och gör alla fattigare. Tyvärr har ju både Biden och Trump drivit mer eller mindre isolationistiska linjer, vilket triggar andra länder/block att öka på sin egen isolationism. Detta missgynnar i synnerhet Sverige, men missgynnar alla länder mer eller mindre. Min förhoppningar på att Harris har någon annan linje än Biden är begränsade.

PS. Man behöver inte ha fri migration för att man har fri handel.

Fri marknad det är ju just det Globalisterna inte vill ha. Oligopol på alla viktiga marknader, där man delar ut dessa likt tårtbitar till de som redan placerat sig i toppen och i det närmaste omöjligt för små spelare att konkurrera. Skillnad på frihandel och globalism herr "Enterprise".

Forbes senaste opionsundersökning
Toppsiffran i undersökningen är Trump +8 procentenheter över Harris.

Trump har:
40% av svarta män
61% av latinska män
Den latinska röstningen är en statistisk jämn kamp när man slår samman män och kvinnor.

Trump vinner vita kvinnors röster.

Harris vinner kvinnor som helhet med 8%, Trump vinner män med 22%

Trump vinner förorterna med 8%

Dessa är häpnadsväckande siffror och i linje med vad jag tror är verkligheten.
2024-07-24, 00:04
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapsLock99
Fri marknad det är ju just det Globalisterna inte vill ha. Oligopol på alla viktiga marknader, där man delar ut dessa likt tårtbitar till de som redan placerat sig i toppen och i det närmaste omöjligt för små spelare att konkurrera. Skillnad på frihandel och globalism herr "Enterprise".

Forbes senaste opionsundersökning
Toppsiffran i undersökningen är Trump +8 procentenheter över Harris.

Trump har:
40% av svarta män
61% av latinska män
Den latinska röstningen är en statistisk jämn kamp när man slår samman män och kvinnor.

Trump vinner vita kvinnors röster.

Harris vinner kvinnor som helhet med 8%, Trump vinner män med 22%

Trump vinner förorterna med 8%

Dessa är häpnadsväckande siffror och i linje med vad jag tror är verkligheten.
Jag är för frihandel och Biden och Trump är emot. Sedan skiter jag i “globalister”, hit och dit.
Men den enda trådrelevanta frågan är om Harris är mer frihandelsvänlig än Biden och Trump samt i så fall om detta påverkar hennes OU.
2024-07-24, 00:06
Medlem
Varför har vänstern inte Soros direkt som president istället? USA har aldrig haft en judisk president innan trots att de är stora donatorer. De skulle representera vänstern bra och har ett högt intellekt.
https://pbs.twimg.com/media/GTCPSbKaQAAiOp4.jpg:large
2024-07-24, 00:07
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
VIlket är idiotiskt och gör alla fattigare. Tyvärr har ju både Biden och Trump drivit mer eller mindre isolationistiska linjer, vilket triggar andra länder/block att öka på sin egen isolationism. Detta missgynnar i synnerhet Sverige, men missgynnar alla länder mer eller mindre. Min förhoppningar på att Harris har någon annan linje än Biden är begränsade.

PS. Man behöver inte ha fri migration för att man har fri handel.
Så har det blivit och mycket talar för att det kommer bli ännu mer om USA lämnar vissa områden militärt. Exempelvis mellanöstern.

Hade kunnat stödja demokraterna mer om de inte öppnade gränserna så mycket som de gjort. Det väller in latinos över gränsen från Meixko. De går mer och mer mot socialdemokratin.
2024-07-24, 00:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagserdigmed
Varför har vänstern inte Soros direkt som president istället? USA har aldrig haft en judisk president innan trots att de är stora donatorer. De skulle representera vänstern bra och har ett högt intellekt.
https://pbs.twimg.com/media/GTCPSbKaQAAiOp4.jpg:large
Soros är över 90 år och född i Ungern. Typ därför.

Edit: Du menar någon av Soros söner?
Senast redigerad av Enterprise 2024-07-24 kl. 00:11.
2024-07-24, 00:25
Bannlyst
Kamala Harris är körd, vad är det vänsterpatrasket här inne har svårt att greppa? Demokraterna siktar in sig på platser i senaten och kongressen. Korkade simps

Den mest hatade vpn någonsin har knappast en chans i rostbältet eller Georgia.
2024-07-24, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta kommer bli en storseger för Harris. Pronenad.

Amerikanerna har äntligen ett realistiskt fräscht mittenalternativ. En presidentkandidat som inte är galen, halvdöd eller dömd brottsling.
Sparar detta så att vi kan skratta åt det i höst. Kamala Harris är ju helt chanslös i swingstates??
2024-07-24, 00:27
Avstängd
KarriarFeminismens avatar
Bernie kommenterar Harris. Han kommer "endorse her" om hon bryr sig om människor som lever "paycheck to paycheck". Fina Bernie pekar mot verkliga påfrestningar istället för att fulspela med identitetspolitik som så många andra.
https://www.youtube.com/watch?v=RVtX9ri5V7I
2024-07-24, 00:33
Medlem
mickenyqvist123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shitlibs
Kamala Harris är körd, vad är det vänsterpatrasket här inne har svårt att greppa? Demokraterna siktar in sig på platser i senaten och kongressen. Korkade simps

Den mest hatade vpn någonsin har knappast en chans i rostbältet eller Georgia.

Börja inte snacka Georgia, ert starkaste kort därifrån heter Marjorie Taylor Greene.

Republikanerna blev slaktade i Georgia år 2020, det var väl därför Trump hängde på låset och ville så gärna "hitta" de 12.000 rösterna som skiljde honom och Biden, buhu!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in