Citat:
Mja, presidenter och vicepresidenter behöver inte alltid gilla varandra, det har vi många exempel av. Reagan och Bush avskydde varandra. Obama och Bidens relation var väldigt problematisk och Obama behandlade Biden som skit. Trump och Pence har nog inte mycket gott att säga om varandra.Bra argumentation. Men jag saknar en parameter som jag tror är oerhört viktig: att den manliga VP måste acceptera Kamala och tycka hon är en bra politiker med et bra program och prata om abort abort abort t.ex. Det gör att man inte som du kan räkna ut vem som är bäst, för jag tror många tackar Nej. En astronaut som är mycket intresserad av abortfrågan? Kan vara svårt...
Det enda som krävs är att man håller "god min i elakt spel" som det heter. Kan faktiskt vara en fördel att ha en Vice som brinner för andra frågor än de Kamala torgför, så länge han inte så pass opponerad mot dem att han inte kan vara med i en admnistration som driver de frågorna, men det är ytterst sällan vi ser sådana politiker eller får sådana frågor. Politiker är i nästan 99% av fallen opportunister vars värderingar är lika flexibla som modellera, om det gynnar dem själva. Se bara på hur Kamala sågade Biden längst fotknölarna för dennes "rasism" under primärdebatterna, för att sedan vända på en femöring och hoppa upp i famnen på honom när han erbjöd henne Viceposten. När hon konfronterades om detta på tv-nyheterna gapskrattade hon bara och sa "det var bara en debatt". Tydligare kan bluffen knappast bli. Politiker är i själva verket som skådespelare. Ge dem ett nytt uppdrag och de blir helt förbytta.