Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-20, 11:58
Medlem
DaEzzs avatar
Kamala Harris s.k favorable ratings fortsätter uppåt, fortfarande negativt spann med - 2,4% men det är de bästa siffror Harris haft på 3 år, och jämfört med Trump vars siffror vänt nedåt senaste veckan och nu ligger på - 9,4% så är det klar fördel Harris även i denna löpande OU.

Källa: https://projects.fivethirtyeight.com...kamala-harris/

Källa: https://projects.fivethirtyeight.com.../donald-trump/
2024-08-20, 12:17
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Harris och Walys har ett budskap om framtidstro medan Trump ocn Vance fokuserar på allt negativt som jag tror att alltfler amerikaner tröttnat på.
Barck Obama hade "Yes We Can" som budskap och det väckte hoppet om den bättre framtid hos väljarna i USA och jag tror att Kamalas positiva budskap kan väcka hoppet hos många amerikaner.

Att angripa Kamalas skratt och hudfärg skulle kanske funka 2016 mem nu går hon mot seger.

Trump verkar också oförmögen att skifta sin hatiska retorik från Biden till Kamala så han framstaår bara som en fördetting fast i det förgågna.
2024-08-20, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Harris och Walys har ett budskap om framtidstro medan Trump ocn Vance fokuserar på allt negativt som jag tror att alltfler amerikaner tröttnat på.
Barck Obama hade "Yes We Can" som budskap och det väckte hoppet om den bättre framtid hos väljarna i USA och jag tror att Kamalas positiva budskap kan väcka hoppet hos många amerikaner.

Att angripa Kamalas skratt och hudfärg skulle kanske funka 2016 mem nu går hon mot seger.

Trump verkar också oförmögen att skifta sin hatiska retorik från Biden till Kamala så han framstaår bara som en fördetting fast i det förgågna.

Trump har kört från början att hetsa fram väljare till sig genom att sprida skräckscenarior. Men inga människor orkar vara rädd varje dag i flera års tid. Naturligtvis måste man prata om sånt som är dåligt och värre än så, men inte hela tiden och helt utan att kandidaten har en plan för att göra något bättre. Som vanligt tycker jag att det var otroligt grymt av Trump att säga att han redan första veckan skulle skapa en bättre och billigare sjukvård för ALLA och sen inte lägga två sekunder på att hitta alternativ till det han vill ta bort. Och kanske folk som hört det alla tio femton gånger han lovat det har tröttnat.

Så därför sjunkar hans siffror, för till skillnad mot Harris som har börjat tala om vad hon vill göra och förmodligen efter denna vecka förklara hur man skulle kunna gå till väga för att hjälpa folk och hennes siffror kan bara gå uppåt.

Trump tror ju dement som han är att han tävlar mot Biden fortfarande. Förutom när han vill ha röster för att han är en snyggare person än Harris. Karln är ju spritt språngande galen.
2024-08-20, 12:44
Medlem
Citat:

Åtta år med "Yes we can" och amerikanen valde Trump. Obama lät också relativt ekonomiskt progressiv i kampanjen och lutade sig mot en del dito ekonomer, när han var vald fick typ Golfman Sachs hand om finansen.

Trump har som vanligt svag verklighetskontakt och yrar nonsens om hur förträfflig han är samt håller på med billiga låga personangrepp.
Det som talar för Harris är nog att folk är trötta på gaggiga gamla gubbar. Kanske mest det som ger genomslag i hennes framgångar i OU.
2024-08-20, 13:05
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Det som talar för Harris är nog att folk är trötta på gaggiga gamla gubbar. Kanske mest det som ger genomslag i hennes framgångar i OU.
Jag håller helt med. Jag tror många väljare egentligen har små förhoppningar till att det blir någon större skillnad med Harris vid rodret, men man är trött på Trumps pajaserier. Om Trump hade varit strategisk hade han omedelbart upphört med dessa (då menar jag att han hade vunnit, han hade chansen när han blev skjuten att anta en mer försonlig och presidentlik ton), men han är sig själv (på gott och ont) och därför fortsätter han med sin självmordsstrategi. Det är detta som syns i OU, enligt vad jag tror.
2024-08-20, 13:08
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Harris och Walys har ett budskap om framtidstro medan Trump ocn Vance fokuserar på allt negativt som jag tror att alltfler amerikaner tröttnat på..
Harris/Walz främsta paroll är dock We Are Not Going Back, vilket per definition är negativt laddat. De kanske tyckte att det blev för mycket floskler att använda den positiva parollen Let's move forward eller liknande. Låt oss vara ärliga med att den främsta drivkraften att rösta på D fortfarande är att man inte gillar Trump.

Som jag skrev tidigare tror jag det är andra saker som påverkar OU, nämligen Trumps oavbrutna pajaserier.
2024-08-20, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Harris/Walz främsta paroll är dock We Are Not Going Back, vilket per definition är negativt laddat. De kanske tyckte att det blev för mycket floskler att använda den positiva parollen Let's move forward eller liknande. Låt oss vara ärliga med att den främsta drivkraften att rösta på D fortfarande är att man inte gillar Trump.

Som jag skrev tidigare tror jag det är andra saker som påverkar OU, nämligen Trumps oavbrutna pajaserier.

Ja det innehåller ett inte vilken man bör undvika, men Trump pratar ofta om tillbaka till den goda tiden, tillbaka till och tillbaka till ditten och datten. Så därför funkar det hyfsat i alla fall.

Självklart är Trump den effektivaste valarbetaren för D. Samma som 2020. Och han fattar inte för han kan inte tänka att han gjort något som var inneffektivt utan det är fusk. Han sa ju att det skulle vara fusk ett par veckor innan valet 2016 men han vann så då var det inte fusk, förutom att det var fusk för the popular vote. Han är verkligen enkel i sina tankebanor. Men sen är han ju också sinnesjuk så då säger han och gör sinnessjuka saker.
2024-08-20, 13:22
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Att Kamala fick en enorm boost av att demente Biden hoppade av är är ju självklart, Biden drog ju ner DNC som ett sänke medan Kamala trots att hon varit ganska anonym som VP har lyckats få dom demokratiska väljarna hoppfulla om en bättre framtid.

Samtidigt tror jag att Trumps mordförsök har påverkat honom betydligt mer än han låtsas om och han verkar orkeslös och sakna initiativförmåga sedan dess.
2024-08-20, 13:28
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
Som vanligt tycker jag att det var otroligt grymt av Trump att säga att han redan första veckan skulle skapa en bättre och billigare sjukvård för ALLA och sen inte lägga två sekunder på att hitta alternativ till det han vill ta bort. Och kanske folk som hört det alla tio femton gånger han lovat det har tröttnat.
Jag är ganska säker på att Trump trodde att det skulle vara lätt att skapa en ny bättre sjukvård men att han snabbt insåg att han inte har den mentala kapaciteten att ens sätta in sig i hur USAs sjukvård fungerar , just därför satsar han på att det amerikanska folket glömt bort det misslyckandet till nästa val genom att satsa på substanslösa personangrepp.
2024-08-20, 13:54
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Att Kamala fick en enorm boost av att demente Biden hoppade av är är ju självklart, Biden drog ju ner DNC som ett sänke medan Kamala trots att hon varit ganska anonym som VP har lyckats få dom demokratiska väljarna hoppfulla om en bättre framtid.

Samtidigt tror jag att Trumps mordförsök har påverkat honom betydligt mer än han låtsas om och han verkar orkeslös och sakna initiativförmåga sedan dess.
Kanske mordförsöket har påverkat honom.

Jag tänker mer att han är trött. Han är ju äldst nu... Opinionsundersökningarna går emot honom.

Han kanske inte tror på sig själv längre. Han tjatar t ex inte längre om Drain the Swamp, Build the Wall
och Gina. Och han vågar inte ställa sig bakom Project 25.

Blek skåpmat och invektiv som inte fastnar verkar vara vad han förmår nu.

Men det är ett par månader kvar. Snart är DNC över och de ska väl bli åtminstone en debatt. Kanske gubben vaknar till liv.
Senast redigerad av Madagascar 2024-08-20 kl. 13:57.
2024-08-20, 14:23
Medlem
Citat:
Jag är ganska säker på att Trump trodde att det skulle vara lätt att skapa en ny bättre sjukvård men att han snabbt insåg att han inte har den mentala kapaciteten att ens sätta in sig i hur USAs sjukvård fungerar , just därför satsar han på att det amerikanska folket glömt bort det misslyckandet till nästa val genom att satsa på substanslösa personangrepp.

Så är det, han förstår sig inte på hur man jobbar med en sån fråga. Inte ens the best people kunde hjälpa honom. Det sägs ju att han klarar av att läsa ett A4 med förstorad text på cirka 5 rader innan han börjar med något annat. Han är inte intresserad nog. Självklart kan han läsa mer men han är inte intresserad av presidentjobbet.

Sen lovade han han att fixa sjukvården cirka tio gånger till under sin period när han försökte få bort något negativt om honom. Och även sen 2020 har han tagit upp det ett par gånger till. Så just det att är ett bete han slänger ut då och då till MAGA, då det är de som tror på honom.

När man ska ändra på något så stort kommer det alltid att finnas fel. Som man får försöka ändra på efter hand.

Men jag undrar hur många MAGA i dag som insett att det är inte något han tänker göra något åt och därför inte vill rösta eller rent av röstar på KH som talar om det och räknar upp olika saker hon tänkt ändra på?

En sån sak ligger äldre generationen varmt om hjärtat och KH ska minska priser på medicin som kan vrida pollarna åt hennes håll.
2024-08-20, 14:49
Medlem
CapsLock99s avatar
Det är ett evigt sorl i denna tråd kring en mängd Kamala repitioner, detta kan ju dock aldrig ändra på faktum. Väljarna tycker som Trump.

...Mitt i vänsterns Eufori kring att Kamala är det bästa sedan konserverad gröt kan vi iskallt konstatera att inom alla FRÅGOR som amerikaner tycker är viktiga leder Trump solklart dessutom. Kamala är inte bättre än Trump på en enda fråga.

Kamala "Allt till alla", "stoppa prisökningar" och den bästa: "stjäl alla patent"
Detta får i vartfall mig att oavkortat konstatera att när röken lagt sig vinner Trump. Demokraterna är just nu i något slags upplösningstillstånd. Allt till alla, stoppa prisökningar genom statliga dekret och Kamala skall visst lägga beslag på alla patent i USA också.
Se vad Kamal säger kring att stjäla de patent hon önskar:
https://youtube.com/shorts/l0EuQFLVNfo?feature=shared

Viktigaste frågorna för USAs väljare. Vem av kandidaterna gör ett bättre jobb:

På att säkra USAs gräns
Harris 39%. Trump 58%

Immigration
Harris 42%. Trump 56%

Utrikespolitik
Harris 45%. Trump 52%

Ekonomi
Harris 46%. Trump 52%

Brottslighet