Citat:
Ursprungligen postat av
Varningar.utdelade
Du har helt fel igen. Det var två stora män mot en liten kvinna (max 50kg). Dessa två stora män var alltså rädd för en liten späd kvinna, därav betedde de sig som små flickor / pojkar. Att du drar fram ur röven att det är sexistiskt, du kan inte vara helt frisk. Det är bara dina snedvridna åsikter som tycker att "Oh, I rebuke you in the name of Jesus" är att kalla hotfullt. Att dödshota (brott som är fängelse på straffskalan) samt dra fram pistolen anser du inte som hotfullt och oprofessionellt beteende tydligen. Som sagt Sean Grayson betedde sig som en idiot. Om polisen misstänker psykisk ohälsa så ska man gå varsamt fram och inte dödshota, vara extremt aggressiv och bete sig överlägset. En polis / tjänsteman som dödshotar och skriker "You better fucking not I swear to God I'll shoot you right in your fucking face" hör hemma i en fängelsecell.
Den späda kvinnan är ofarlig utan saker i händerna;
När hon håller i något av följande;
Kokande vatten.
Ak-47.
Kärnvapen.
Kniv.
Eller allehanda hälsovådliga föremål, så är hon INTE ofarlig. Det händer titt som tätt att kids skjuter ner sina syskon av misstag i USA, är de ofarliga för att de är barn? Nej de är farliga för att de håller i vapen. Mannen som tog skott på DT är inte en farlig person, han hade nog kunnat få på käften av nästan vem som helst, men med ett gevär i handen är han livsfarlig.
Sen är frågan ärligt om ni är papegojor.
Hon säger "I REPENT you in the name of jesus", jag tror ärligt inte att någon av er kollat på klippet eller kan engelska.
I repent you betyder typ "Jag är ledsen för något du gjort", oklart om hon åsyftar rasistkortet och att han skulle ha backat pga hennes hudfärg eller om det var något annat. Han backade för att hon höll kokande vatten, kokande vatten är ett livsfarligt vapen på nära håll och rätt så värdelöst på avstånd.
DOCK! och detta är ett stort dock, så begriper jag inte överhuvudtaget hur situationen kan spåra ur på det viset den gör. Det är ett absolut mysterium hur polismannen som går mot tänker när vi får utgå från att det han är rädd för är just "att få kokande vatten kastat på sig".
Korrekt drag i denna situationen är troligen (ej insatsutbildad) att backa ut genom dörren, vi vet inte om hon har vapen i lådan framför sig, ringa förstärkning och under tiden skrika att hon ska visa sina händer och backa ut med händerna knäppta över huvudet.
Så hur fan han kommer på genidraget att gå mot personen som han för närvarande tror behöver "close proximity" för att bruka sitt vapen mot honom och hans kollega är ett fullständigt mysterium.
Sen fattar jag att man inte vill ha en standoff eftersom dessa också är skitfarliga, men typ en, två tårgasgranater och sen kommer hon krypande ut, istället för att dubbel tappa nudeln.
EDIT: ang repent you så får ni pass over på denna, jag har kollat kommentarerna och de hör fel också, fattar ej hur ni alla har hört rebuke när det är såååå tydligt att det är repent. Till och med den treanslittereraren tycker det är "rep".