2024-07-23, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...misstankt-mord

Det var ju synd.

Frågan är om mördaren hade koll på det
Citera
2024-07-23, 14:46
Medlem
Googleroids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Lite fler foton:

https://at-foto.se/bildextra-misstan...vid-bangarden/

Nu är ju jag inte från Landskrona, men jag hängde med lite när M försvann och återfanns vid tågrälsen, bildlänken går ju också till vad som ser ut som tågräls, är det alltså samma område som två (kanske 3 (norskan har jag inte koll på) har återfunnits döda?
Citera
2024-07-23, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasfun
https://imgur.com/a/lIjVksI

Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Nu är ju jag inte från Landskrona, men jag hängde med lite när M försvann och återfanns vid tågrälsen, bildlänken går ju också till vad som ser ut som tågräls, är det alltså samma område som två (kanske 3 (norskan har jag inte koll på) har återfunnits döda?

I inlägget jag citerar ovanför ditt syns ett streck över de andra försvinnanden. M är längst bort. Platsen där norskan försvann och nattens offer är inom några hundra meter ifrån varandra.
Det finns 2 tågräls i Landskrona. Ett gammalt och ett nytt. M hittdes på det nya som ligger på andra sidan stan.
Citera
2024-07-23, 14:53
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Tycker man hakar upp sig för mycket på att BO kan ha varit prostituerad och ej från landet eller missbrukare. Är väl inget ovanligt för en vanlig svensson att gå runt utan id-handlingar? Är man dessutom ute och låt oss säga motionerar kanske man inte ens har en telefon med sig. Det enda jag tycker är lite märkligt är väl i så fall att ingen verkar sakna tjejen eller att inga anmälda saknade verkar stämma in på henne. Men man får ändå tänka sig att det som sagt inte är något konstigt med att gå ut utan id eller telefon. Kanske finns inga anhöriga i närheten som kan ha reagerat? Kanske inga nära vänner finns? Finns många frågor att tänka på. Har såklart i åtanke att hon kan vara en person från något annat land, men var hon ensam här i Sverige då? Förbryllande!
Senast redigerad av Soffpotatis1357 2024-07-23 kl. 14:55.
Citera
2024-07-23, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Tycker man hakar upp sig för mycket på att BO kan ha varit prostituerad och ej från landet eller missbrukare. Är väl inget ovanligt för en vanlig svensson att gå runt utan id-handlingar? Är man dessutom ute och låt oss säga motionerar kanske man inte ens har en telefon med sig. Det enda jag tycker är lite märkligt är väl i så fall att ingen verkar sakna tjejen eller att inga anmälda saknade verkar stämma in på henne. Men man får ändå tänka sig att det som sagt inte är något konstigt med att gå ut utan id eller telefon. Kanske finns inga anhöriga i närheten som kan ha reagerat? Kanske inga nära vänner finns? Finns många frågor att tänka på. Har såklart i åtanke att hon kan vara en person från något annat land, men var hon ensam här i Sverige då? Förbryllande!

Har de gått ut med ålder ?
Citera
2024-07-23, 14:57
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Har de gått ut med ålder ?

Bara ett intervall mellan 25 och 35.
Citera
2024-07-23, 15:05
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filuren80
Jag har aldrig id på mig... mobilen bara. Så den dagen jag blir mördad blir det svårt att identifiera mig om dom tagit mobilen.

Samma!

Om man ska ut och motionera t.ex så har jag inte med mig legitimation, någonsin. Så vet inte varför många drar slutsatsen att det måste vara en missbrukare eller prostituerad.

Visst, mobil däremot så jag kan lyssna på musik.

Men när något dygn tickat på bör ju åtminstone en eventuell arbetsplats undra vart man tagit vägen (om man inte är sambo eller så)

Alla pratar ju inte med familj dagligen heller. Så behöver inte vara några konstigheter att man inte direkt blir saknad.

... har man ingen arbetsplats så kan det såklart ta ett tag.
Citera
2024-07-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Samma!

Om man ska ut och motionera t.ex så har jag inte med mig legitimation, någonsin. Så vet inte varför många drar slutsatsen att det måste vara en missbrukare eller prostituerad.

Visst, mobil däremot så jag kan lyssna på musik.

Men när något dygn tickat på bör ju åtminstone en eventuell arbetsplats undra vart man tagit vägen (om man inte är sambo eller så)

Alla pratar ju inte med familj dagligen heller. Så behöver inte vara några konstigheter att man inte direkt blir saknad.

... har man ingen arbetsplats så kan det såklart ta ett tag.

Hon kanske har några veckors semester och kanske inte är saknad på arbetsplatsen än
Citera
2024-07-23, 15:11
Medlem
Ja, det här blir nog svårlöst, dessutom är brottsutredarna i NV-skåne sisådär, milt uttryckt (personlig åsikt).

https://at-foto.se/polisen-vadjar-om-tips/

Citat:
Vet du vem kvinnan är?
Har du annan information om händelsen?
Har du sett något som avviker i Landskrona innerstad mellan klockan 23.30-01.30?
ALLA observationer är välkomna, låt oss avgöra om det är relevant eller inte
.
Citera
2024-07-23, 15:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karoline76
Lås o larm bolag, Great Security
I så fall är det nästan ironiskt att det inte finns någon kameraövervakning på området.
Citera
2024-07-23, 15:42
Medlem
Ett Facebook-inlägg som delas mycket just nu beskriver en 14-åring som avvikit från sitt HVB-hem i Västmanland den 21 juli. Mamman är den som skrivit inlägget. Visserligen sa polisen att den omkomna kvinnan var äldre än så, men de vet väl inte exakt och på bilden i inlägget ser tjejen äldre ut än 14 år. Enligt kommentarer på inlägget ska hon ha synts på en tiktok-live där hon och en väninna liftar med en bil.
Senast redigerad av eemiliah 2024-07-23 kl. 15:46.
Citera
2024-07-23, 16:08
Medlem
Knutaknuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eemiliah
Ett Facebook-inlägg som delas mycket just nu beskriver en 14-åring som avvikit från sitt HVB-hem i Västmanland den 21 juli. Mamman är den som skrivit inlägget. Visserligen sa polisen att den omkomna kvinnan var äldre än så, men de vet väl inte exakt och på bilden i inlägget ser tjejen äldre ut än 14 år. Enligt kommentarer på inlägget ska hon ha synts på en tiktok-live där hon och en väninna liftar med en bil.

Länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in