2024-07-26, 11:07
Avstängd
TantRossins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Jag är övertygad om att dagens ungdomar som lever i den miljön är medvetna om att dom i stort sätt inte får nåt straff för grov misshandel lr mord.
Dags att SD infriar sina vallöften och bygger ungdomsfängelsen och höjer straffen för ungdomar som begår grova brott.

Man kunde också välja göra preventiva åtgärder, till exempel ID kontroller av minderåriga i kollektivtrafiken? Men det kräver ju samhället kan bli eniga om att minderåriga inte ska åka på "pyjamas party" flera mil borta.
Citera
2024-07-26, 11:08
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Hon heter inte Kaldaras.
Detta är pappans efternamn, och dom var aldrig gifta.

Enligt folkbokföringen heter mamman Anna Diana Margareta Sjöberg, ingenting annat…
Båda föräldrarana är ju fullblodszigenare, så varför har man tagit namnet Sjöberg?
Citera
2024-07-26, 11:08
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukassan
De är minst 4-5 stycken som är inblandade.

Tack. Möjligtvis anser polisen att de andra inblandade varit mer passiva och mer av vittnen till vad som hänt?
Citera
2024-07-26, 11:10
Medlem
Citat:
Jag tycker ni är rätt äckliga utan empati. Ni har fastnat på varför Emilia gjorde så varför klädde hos sig så? Inget snack om mördarna 😡 ni kommenterar ursprung och utseende, så låt mig förstå er rätt om Anna ser ut som hon gör får man rätt att mörda hennes dotter då? Ni är så vidriga. Och du horungen som säger att om familjen är så folkkär varför tog vi inte hand om Anna och Emilia är du beng på riktigt. Tror du på fullaste allvar att socialen lät oss? Ditt efterblivna smutsiga avkomma.

Håller fullständigt med dig ❤️
Älskade rara Emilia🕊️❤️
Citera
2024-07-26, 11:10
Citat:
Jag tycker ni är rätt äckliga utan empati. Ni har fastnat på varför Emilia gjorde så varför klädde hos sig så? Inget snack om mördarna 😡 ni kommenterar ursprung och utseende, så låt mig förstå er rätt om Anna ser ut som hon gör får man rätt att mörda hennes dotter då? Ni är så vidriga. Och du horungen som säger att om familjen är så folkkär varför tog vi inte hand om Anna och Emilia är du beng på riktigt. Tror du på fullaste allvar att socialen lät oss? Ditt efterblivna smutsiga avkomma.

Nej det har man förstås inte. Mördarna är naturligtvis huvudsakligen skyldiga, och det är en bra fråga varför de inte diskuteras mer i tråden.

Varför tillät inte socialen er att ta hand om dem?
Citera
2024-07-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Vet inte om det tagits upp tidigare men vill fråga L-A-bor om industriområdet, fyndplatsen specifikt.
Finns det något som talar för att ungdomar hänger/hängt där?
Brukar det röra sig folk/ungdomar där alls på kvällarna?
Det är ju väldigt nära stationen och en enkel gångbro dit så undrar bara.
Lustgasfynd? (https://imgur.com/a/kcdHnze bild som exempel, inte från platsen)

Minns när man var i den åldern själv och inte hade någonstans att "festa", man tog sig till avsides områden och gjorde upp en eld och hade roligt.
Som jag skrivit tidigare så känns mordet mer som något infall än något väldigt planerat, trots tejp.
Just "pyjamasparty" känns som en vit lögn för att supa/boffa och slippa komma hem full/hög.

Klart är att polisen inte berättar mer, fynd som t.ex ölburkar eller ampuller lär inte bli allmän information, varför jag undrar om platsen är känd bland ungdomar i L-A som en plats där man kan vara relativt ifred.

edit: och som sagt igen, vi lär inte få en FUP i detta fall pga MGM och BO's låga ålder. Trots att en nu häktad är 15.

Tillägger: Jag får vibbar av ett fall i USA på 90-talet som det nyligen gjorts en serie av:
https://en.wikipedia.org/wiki/Murder_of_Reena_Virk

Jag kanske är biased pga serien, men vibbarna är ihållande.
https://www.imdb.com/title/tt1640719/ <- serien, rekommenderas.
Citera
2024-07-26, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Båda föräldrarana är ju fullblodszigenare, så varför har man tagit namnet Sjöberg?
Hon va tillsammans med en @lex S för något år sedan.
Citera
2024-07-26, 11:15
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Hon va tillsammans med en @lex S för något år sedan.
Ok, då är jag med.
Citera
2024-07-26, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Dizzy-
Frågan är ju då, varför skaffar man barn om man inte kan ta hand om dem... Detta är såklart helt mammans / pappans fel, inget annat. Dom skall ha 100% skuld i detta, inget jävla daltande.

Såklart att det är 100% föräldrarnas ansvar att E redan blev omhändertagen vid 5års ålder.
Vissa ska inte ha barn så enkelt är det, kan man inte ta hand om barn skaffar man inga.
Men varför bodde E sen 2-3 v tillbaka hos en olämpliga vårdnadshavare utan erfarenhet?

Men nu är frågorna:
Vilka är de 3 misstänkta och var alla 3 även de SIS placerade, vilket jag faktiskt misstänker.
Hur kan polisen annars prata om förhör de närmaste veckorna om de inte redan är omhändertagna.
Varför band, misshandlades och dödades E egentligen, vilket var motivet?
Varifrån kommer de 3, vilka är deras föräldrar och orsaken till de 3s MGM SIS placeringar?
Citera
2024-07-26, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klor65
Hur vet du att hon hade de bra? För jag skulle vilja påstå att hon inte alls hade de bra i fosterhemmet i klippan.
Det hade hon absolut! Vi träffade Emilia väldigt mycket och vet väl hur hon hade det där
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Häktningsframställan:

Lunds Tingsrätt: Målnr: B 4490-24

Misstänkt: Mohamme* Mela * ( * = d,k )

Anhållningsbeslut verkställt: 2024-07-24 kl 15:11

Anhållen i frånvaro: 2024-07-24 kl 13:38

Häktningsframställan, sannolika skäl
Mord gemensamt och i samförstånd med annan den 22-23 juli 2024 på eller i närheten av Bangårdsgatan i Landskrona.

https://delafil.se/402f302232d08f72/..._-_Melak_M.pdf

Dagboksbladet: 2024-07-26

https://delafil.se/28507a3285e0c3d3/...2024-07-26.pdf

Tack.
Så vem är flickan som är under 15 och som togs först är ju frågan nu.
M är ju hon i videon och alltså inte den som togs först utan tvåa och nu är en till anhållen.
Fler att vänta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snarka
Är du helt pantad, en 12-åring ute mitt i natten en lördag kväll OCH i ett farligt område!!
12? 14 väl?
https://www.expressen.se/nyheter/sve...ligare-gripen/

Det är stor skillnad på 12 och 14, 14isar hänger ute väldigt mycket och iom att hon sagt att hon skulle på "pyjamasparty" så är det inte direkt märkligt att de hänger ute. Därav min frågeställning några inlägg ovan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in