2024-07-27, 06:58
Medlem
Det hela handlar om mammor som inte tagit ansvar och knullat runt, blivit på smällen, fött barn som de inte kunnat ta hand om. Dessa missanpassade individer har hamnat på SIS och sedan slutade det hela som det gjorde. Inför tvångssterilisering igen säger jag
Citera
2024-07-27, 07:05
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nu handlar tråden om ett brutalt tortyrmord orkestrerat av trasiga individer. Inte om hur man blir en bättre förälder.

Här är producenten av 50% av befruktningen , den andra hälften vågar jag inte mig ens på den verkar så svävande med tanke på omständigheterna!

https://www.expressen.se/tv/nyheter/...jarta-av-guld/

Lika barn leka bäst!
Senast redigerad av Erik Öst 2024-07-27 kl. 07:13.
Citera
2024-07-27, 07:12
Medlem
Ingenting kan rättfärdiga ett mord o det Emilia utsatts för, men hon är ingen ängel. Men generellt verkar detta vara barn med stora problem o otrygga hemförhållanden.. tragiskt
Citera
2024-07-27, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musta-Pekka
Fast var utsläppt från "Soc" och skulle vara hos mamman i 10 dagar, det hann inte gå en vecka så var ungen död. Vems är ansvaret om inte mammans?

Soc borde kanske inte låtit henne flytta hem till någon som dom tidigare tyckt varit så olämplig förälder att hon inte fått ha sina barn där.
Citera
2024-07-27, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mamil
Här är LVU för Mel@k, hon som benämns "Sekretess A":

https://easyupload.io/m/h3ltvr

Det här är LVU SIS domen för MGM Mel@k där benämnd sekretess A.
Men vad gjorde MGM i Landskrona under sin permission undrar man.
Skulle hon inte vara i Västerås hos sin mamma Hud@ @li H@di?
Vem släppte iväg henne till Landskrona under permissionen.
Här kan vi verkligen diskutera oansvarighet i föräldraskap.
Citera
2024-07-27, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Em Rosmarie Kaldaras har lagt ut ett dokument på sin sida gällande M_l_k där adressen Kullagatan 44 i Helsingborg står angiven.

Att en 60årig tant hänger ut ett barns o mördares adress. Vad friskt
Citera
2024-07-27, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det här är LVU SIS domen för MGM Mel@k där benämnd sekretess A.
Men vad gjorde MGM i Landskrona under sin permission undrar man.
Skulle hon inte vara i Västerås hos sin mamma Hud@ @li H@di?
Vem släppte iväg henne till Landskrona under permissionen.
Här kan vi verkligen diskutera oansvarighet i föräldraskap.

Är det hon som utsatts för övergrepp av sin mammas partner eller Emelie?
Citera
2024-07-27, 07:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Läs hennes LVU dom som finns i tråden så får man en rätt bra uppfattning om MGMs bakgrund o beteenden… riktig mardröm!
Ja, hon vet väl inget annat än våld.
Hur ska hon kunna bli en normalt fungerande vuxen.
Citera
2024-07-27, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Nej, vidare starka skäl krävs inte. Domstolen går på socialnämndens linje i 99% av fallen. Emili@ och C@spers LVU-placeringar visar ju detta tydligt, om du vill ha ett exempel.

Mördarnas föräldrar då? Om de hade haft kontakt med sina barn under hela dagen och kvällen så hade inte detta heller skett. Om de hade varit fina, kärleksfulla, stöttande föräldrar som engagerat sig i sina barn så skulle väl barnen inte planera att kidnappa och tortera en kompis pga ett fjortisbråk? Men du, som privatperson på Flashback, tycker kanske att ansvaret enbart ligger på BO:s familj?

Som jag skrivit tidigare; att redogöra för fakta innebär inte att man skuldbelägger bo eller dennes familj. Däremot ger det en förklaring till hur detta kunde drabba bo och vilka mekanismer som medfört att hon hamnat i den extremt utsatta situationen.

Förövarna bär hela skulden för det inträffade.
Senast redigerad av Mellanting 2024-07-27 kl. 08:17.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrgauten
Att en 60årig tant hänger ut ett barns o mördares adress. Vad friskt

Fast det står i häktningsframställan som har laddats ner av jättemånga varelser.. och ja.. mördare ska hängas ut
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Det hela handlar om mammor som inte tagit ansvar och knullat runt, blivit på smällen, fött barn som de inte kunnat ta hand om. Dessa missanpassade individer har hamnat på SIS och sedan slutade det hela som det gjorde. Inför tvångssterilisering igen säger jag

Absolut handlar det om det, men i lika hög grad eller högre om farsor som sjappat och lämnat skit och knullade liv efter sig. Att inte finnas kvar i bilden ska inte vara ett sätt att undslippa ansvar. Hur jävliga de här morsorna än varit har de ändå varit där och försökt.
Citera
2024-07-27, 08:03
Medlem
Lyckadmutations avatar
Mamman:

– Jag bryr mig inte jättemycket om vem som gjort det eller vilket straff de får för Emilia är ju redan borta.

Va?!?
Har aldrig någonsin hört talas om någon anhörig (föräldrar i synnerhet!) som INTE vill att förövaren ska få maxstraff. Fan vad SJUKT!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in