2024-07-27, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur konstaterade du det?

Också?
Borde inte det vara det primära om man inte bara vill slaska ?

Som jag skrev genom att läsa hennes egna poster på fb… och om du läser hela meningen som du fetat har den en fortsättning. Inte punkt efter också. Jag vill nämligen förstå eller få nån slags förklaring till både offer och mördares livssituation och vad som lett till detta hemska. De var ju inte ett slumpmord, utan de hade ju sett ut henne specifikt. Då blir ju även BO intressant. Jag tror också att många människor behöver ”hitta förklaringar” i såna här extremt hemska situationer för att helt enkelt hantera dem. Det är nog något mänskligt att försöka förklara och förstå. Det är fortfarande de som utsatt henne för brottet vi anklagar och-element ska ställas till svars. Inte tu tal om annat.
Citera
2024-07-27, 23:07
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ja, där står också - ganska tydligt tycker jag - att det är styvpappan och hans missbruk som är problemet - inte mamman.

Det enda jag har sagt är att barnets beteende med bråk och konflikter kan vara inlärt då hon bevittnat det under sin tidiga barndom. Fram till 5 års ålder hinner man formas väldigt mycket av sin omgivning. Mamman var också ett offer i förhållandet med styvpappan.
Citera
2024-07-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Finns inga sis hem i landskrona. Klippen på BO tiktok från ett boenderum i våras har taggen hässleholm, så mest troligt sis där. Annars är det råby som ligger närmst landskrona
Hässleholm stämmer bra det. Tack för du hjälpte mig att räta ut den förvirringen.
Citera
2024-07-27, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Det enda jag har sagt är att barnets beteende med bråk och konflikter kan vara inlärt då hon bevittnat det under sin tidiga barndom. Fram till 5 års ålder hinner man formas väldigt mycket av sin omgivning. Mamman var också ett offer i förhållandet med styvpappan.

Mmm fast hon var vuxen och hade ett val att lämna. Ett barn har inte det valet.
Citera
2024-07-27, 23:10
Medlem
Citat:
Det är viktigt för dig att hon är skulden till mordet på hennes barn eller?

Nej, så lätt som du försöker göra det ovan är det inte.
Hon har inte skuld till att hennes barn har blivit mördad, men det är rätt naivt att tro att mammans bristande föräldraförmåga inte har haft en bidragande roll i situationen. Tog dina argument slut?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Eller bara autism. Hon behövde ordentligt med stöd och ”undervisning”, terapi och en kontakt på soc, tror inte det är säkert att hon rymt då. SIS är ingen vård öht utan som ett hemskt tortyrföngelse där personalen själv misshandlar och våldtar flickorna. T.o.m. psykologerna gör det, finns en i Skåne som blev dömd för just våldtäkt på sina klienter på SIS.

Autism har inget med destruktivt beteende att göra..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspastill
Ärligt talat. Hur kan intresset för offrets hemförhållanden och familj vara av större intresse än för tjejerna som faktiskt är helt empatilösa och misshandlar en ”vän” till döds?
Att E kom från en familj med en barndom som lett till att hon placerats på olika hvb hem kan bero på mycket.
Ja hennes mamma kanske inte hade förutsättningar just då? Oavsett orsak har hennes barn nu blivit bragd om livet. Är det verkligen så att man ska lägga mer skam och skuld på offer? Det är ett barn som dött. Är man 14 är man ett barn.
Lägg av!
Gräv istället i MGM familj där det förekommit uppenbart våld, där barnet vuxit upp och sett våld. Blivit placerad och ändå blivit våldsam. Men hela denna tråd är så rörig. Folk läser inte, blandar ihop fakta. Svarar på fel saker.

Tror att intresset är betydligt större för MGM, men vi saknar information om dessa. Bidra gärna om du har kunskap om detta så vi kan rikta mer fokus ditåt.
Citera
2024-07-27, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Undrar lite hur man känner till ”vagnområdet” ifall ingen av tjejerna har koppling till Landskrona?

Sen en annan sak: dansklippet (där BO och MGM dansar) var är det filmad? Var det från E sista kväll eller hade hon och MGM umgåtts tidigare och i närtid? I Landskrona eller någon annanstans?

Ingen aning hur de kände till vagnområdet, tror fortfarande att någon med bil är inblandad, och att hon levde när hon lämnades där, för det är ett rätt dumt ställe att dumpa ett lik på.

De har känt varandra sedan tidigare, finns väl minst två klipp på dem tillsammans på hennes tiktok, men vet inte var de är tagna
Citera
2024-07-27, 23:12
Medlem
När började tjejer slå varandra? Var det gangster rappen som drog ner dem i moralens träsk?
Vilket fall så ska man inte uppfostra till ”jag tar ingen skit” mm idag och lära dem slåss och kaxa sig. Det är där det gått fel
På 80 talet gillade alla tjejer Madonna hon var kaxig men slogs aldrig (eller mördade!)
Citera
2024-07-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Autism har inget med destruktivt beteende att göra..
Tvärtom skulle jag säga ! Autister är livrädda för våld och allt mörkt
Citera
2024-07-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Tror att intresset är betydligt större för MGM, men vi saknar information om dessa. Bidra gärna om du har kunskap om detta så vi kan rikta mer fokus ditåt.

Aldrig varit med om så mycket smutskastning på ett offer och dess familj som i denna tråd. Fokusförflyttning behövs.
Hade jag haft info hade jag bidragit.
Jag stör mig nog bara på tonen och hur man skriver om BO mamma bla. Lägger skuld på att dottern fick åka hemifrån osv. Fokus ska vara varför MGM gjorde som hon gjorde!
Citera
2024-07-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ja, det säger allt. Det har inte bara med ålder att göra, utan om hennes personlighet. Vidrigt, speciellt när hon själv kallar BO ”världens bästa storasyster”.

Eller hur. Det var väl boomers och gen X som blev släppta vind för våg först. Och se på hur illa det var med tonåringar på 60, 70 och 80-talet i Sverige. Jag säger bara Modstriologin.
Även ungdomar som bodde i villa och var lägre medelklass var helt utan uppsikt, söp, rökte, råkade illa ut och utvecklade alkoholism.

Men det var mjukare. Man slogs lite främst killar och tjejer kunde såklart vara elaka och mobba men absolut inte så här! Skyller på gangsterrappen i kombo med TikTok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in