2024-07-24, 00:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yazid21
Du svarade för en stund sedan profilen ”sjukassan” - som påstår att det är dennas kusin och även skrev att offret är under 15

Ja precis. Vi får se hur det ligger till med den saken. Jag kan inte bedöma användarens trovärdighet, men det vore lite konstigt att ett barn under 15 år av polisen bedöms som 25-35 år.
Citera
2024-07-24, 00:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Det enda som spontant dyker upp i huvudet är nåt sorts hedersrelaterat våld. Mordet kan ju ha begåtts av andra personer/släktingar på annan plats och så får underårig bror/kusin dumpa kroppen på enslig plats? Skulle förklara varför de inte kan identifiera henne, släkten kanske inte anmält henne försvunnen och kvinnan kanske inte blivit saknad av utomstående än såhär mitt i sommaren, i semestertider.

Vad skulle i så fall lett fram till att man tagit in den underårige?
Citera
2024-07-24, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad skulle i så fall lett fram till att man tagit in den underårige?

Vet inte. Masttömning i området? Ett tips från någon?
Citera
2024-07-24, 01:04
Medlem
Mikaelias avatar
Det verkar var många kvinnor som försvinner eller mördas i Landskrona. Jäkla otur att snuten inte råkade åka förbi några minuter tidigare.
Citera
2024-07-24, 01:44
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Det verkar var många kvinnor som försvinner eller mördas i Landskrona. Jäkla otur att snuten inte råkade åka förbi några minuter tidigare.

Vad lutar du åt dig för märklig statistik? Hur många kvinnor har mördats i Landskrona eller försvunnit där den senaste 10-årsperioden?

Män utgör väl dessutom 73 procent av alla offer för dödligt våld så det rimmar illa att som du hävda att det är många kvinnor som mördas i Landskrona.
Citera
2024-07-24, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Vad lutar du åt dig för märklig statistik? Hur många kvinnor har mördats i Landskrona eller försvunnit där den senaste 10-årsperioden?

Män utgör väl dessutom 73 procent av alla offer för dödligt våld så det rimmar illa att som du hävda att det är många kvinnor som mördas i Landskrona.
Hur rimmar det illa med hur många kvinnor som mördas. Andelen av män som mördas är helt orelevant till huruvida till det stämmer (båda påståendena kan vara sanna...)
Citera
2024-07-24, 02:51
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Ja män mördas mycket mer än kvinnor.

När jag gick igenom och sökte på mord på kvinnor i Landskrona fann jag bara fyra stycken och två försvinnanden.
Inte speciellt många egentligen så är antagligen att det varit uppmärksammat i media vilket gjorde att jag fick för mig att det var många fler. Fast och andra sidan är Landskrona en ganska liten stad.

Februari 2022 mord på kvinna
Maj 2020 mord på kvinna
December 2017 mord på kvinna
Augusti 2016 mord på kvinna

December 2021 försvann Malin antagligen inte brott.
December 2019 en norska försvann men hittades senare i vattnet,antagligen inget brott.
Citera
2024-07-24, 03:44
Medlem
Man har inte identitet eller meddelat anhöriga, men man har meddelat en kusin? Låter som utlänningar eller trash
Citera
2024-07-24, 04:35
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Ja män mördas mycket mer än kvinnor.

När jag gick igenom och sökte på mord på kvinnor i Landskrona fann jag bara fyra stycken och två försvinnanden.
Inte speciellt många egentligen så är antagligen att det varit uppmärksammat i media vilket gjorde att jag fick för mig att det var många fler. Fast och andra sidan är Landskrona en ganska liten stad.

Februari 2022 mord på kvinna
Maj 2020 mord på kvinna
December 2017 mord på kvinna
Augusti 2016 mord på kvinna

December 2021 försvann Malin antagligen inte brott.
December 2019 en norska försvann men hittades senare i vattnet,antagligen inget brott.

Eller så var det brott? Och någon har kommit undan och har fortsatt mörda kvinnor i Landskrona.
Citera
2024-07-24, 04:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Ensam minderårig GM förbort och dödar kvinna i 25-33 års åldern.
Vad kan detta handla om?

En mamma som mördats av sitt barn? En misshandel som gått för långt?
Citera
2024-07-24, 05:03
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Oavsett, det luktar hedersmord. Man får hoppas de skyldiga åker in på livstid x 3.
Citera
2024-07-24, 05:10
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Om hon var runt 25-30 hur gammalt är då barnet son tagit livet av henne, 10 år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in