2024-07-28, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
lill@n583

Byt ut snabela mot vanligt A

Lär dig maska rätt om du ska maska. När man maskar byter man ut en bokstav mot * och om alla på FB gör på samma sätt så behöver man inte fundera på vad som menas.
Så här maskar man
Emili* K*ld*r*s
*=a
Citera
2024-07-28, 13:34
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Kan du berätta, om den tredje misstänkta personen är nära anhörig till M@lek eller nära anhörig till R*faell* E (*=a)?

Citat:
Ursprungligen postat av Vevaro
De har suttit på samma SiS. Ett tjejgäng som är allt annat än snälla.

"De"? Vilka "de"?

Syftar du på de tre misstänkta eller på BO plus de två misstänkta, som det nu finns ett namn på.
Citera
2024-07-28, 13:34
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Förlåt men enda anledningen att du skulle tänka så är om du själv lider av psykisk ohälsa likt mamman och identifierar dig med henne. Personer som lider av psykisk ohälsa ska inte vara föräldrar. Det kommer skada barnet förr eller senare. Det har emilias mamma bevisat nu. Jag menar vem är så jävla blåst att de tror att en 14-åring ska på pyjamasparty? Men det är ju så psykiskt instabila föräldrar brukar fungera. De orkar inte säga nej och intalar sig att allt är bra. Det visade f.ö mamman prov på när hon tyckte att de ansvariga inte borde straffas. Dvs hon orkade helt enkelt inte så det blev enklare så. Sen kan det ju såklart ha att göra med att hon själv känner ansvar för att hon släppte iväg sin 14-åring genom halva skåne

Jag är så långt från BO:s mamma och hennes bakgrund man kan komma och tycker ändå inte att LVU var det bästa för barnet i deras fall. Psykopat-Melak = jo, där var det lämpligt däremot.
I BO:s mammas fall skulle hon istället fått en stödperson på socialtjänsten, en socionom och sen en föräldragrupp med obligatorisk närvaro hon kunnat träffa en gång per vecka, samt obligatorisk terapi. Så borde hon ha fått en chans att ”sköta” dessa tre olika träffar under ett år, vilket jag är övertygad om att hon hade gjort när man läser om henne.
Du tänker inte på barnens bästa utan har någon pervers projicering på gång mot kvinnor med så kallad psykisk ohälsa. Kanske tänker du på din egen mamma eller så är du bara empatistörd.
Det är inte i närheten så svartvitt som du försöker få det till, det finns många föräldrar med BO:s mammas bakgrund som har full koll, orkar och är framgångsrika.
Citera
2024-07-28, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
"De"? Vilka "de"?

Syftar du på de tre misstänkta eller på BO plus de två misstänkta, som det nu finns ett namn på.
Jag menar bo plus 2 mgm. Är jag inte helt felinformerad så har Maja på TikTok också bott med dom.
Citera
2024-07-28, 13:37
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Nu räcket det med dumheter!

Mördartrions föräldrar har misslyckats! Hade de fostrat sina döttrar till bra människor så hade Emilia levt idag! Jag är så otroligt nyfiken på dessa misslyckade föräldrar som fostrar sina döttrar till iskalla missfoster och mördare. Nu tycker jag att vi talar om de skyldiga istället för att göra livet ändå värre för folk som är drabbade av deras ondska!

Fram med uppgifter om dessa misslyckade monster som ni tydligen vill skydda till varje pris . Jag får hoppas att ni inte har barn som umgås med dessa. Skyll er själva då om ert barn blir mördat. Då är det er fel.

Bra då har du förstått - varför har du i spaltmeter, efter spaltmeter ondgjort dig över oss som sagt samma sak angående BO och hennes mamma/föräldrar?
Citera
2024-07-28, 13:39
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vevaro
Jag menar bo plus 2 mgm. Är jag inte helt felinformerad så har Maja på TikTok också bott med dom.

Tack för info. Vet du vem den tredje misstänkta är?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Näää, lika lite som Rafael Nadal eller Rafael Edholm är romer…

Romer heter ofta italienska namn som tex Rafaella. -son namn är också vanliga för romer och resande, som tex Eliasson, Nilsson, Fredriksson, Karlsson osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är inget konstigt att anhöriga framträder eller att media intervjuar dem. Att de befinner sig i ett tidigt stadie av sorg är riktigt, men det ändrar inte på det. Det är varken fel av mamman att vilja tala om sin döda dotter eller media att låta henne göra det.

Ditt och andras behov av att ge er på och fördöma detta beror på behovet av att rikta kritik mot någon för att kunna rikta den vanmäktiga ilska som uppkommer vid hemska brott mot någon syndabock och har inte alls med god moral eller något sådant att göra. Kravet på att anhöriga måste sörja i tysthet och privat och bli lämnade ifred är missriktat och fel. Det är naturligt att alla bearbetar dessa saker offentligt och att den mördande flickan inte bara blir ett anonymt offer vars öde det skall talas så tyst om som möjligt.

Jo, det är oetiskt. Inte alla media ”ger sig på” personer som precis drabbats av plötslig sorg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSomAllaAndra
Lär dig maska rätt om du ska maska. När man maskar byter man ut en bokstav mot * och om alla på FB gör på samma sätt så behöver man inte fundera på vad som menas.
Så här maskar man
Emili* K*ld*r*s
*=a
Jag maskar hur fan jag vill. Anledningen till att man maskar är för att det inte ska vara sökbart, inget annat. Personen jag skrev till begrep vad jag menade, alltså fungerade det.

Om du inte fattar, får du fråga eller leva med det.

Jag maskar naturligtvis för- och efternamn med asterisk, men ett alias är inte någons juridiska namn.
Citera
2024-07-28, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
Tack för info. Vet du vem den tredje misstänkta är?
Nej, tyvärr inte ännu.
Citera
2024-07-28, 13:43
Medlem
Heter Raffes föräldra *ssam och S*lv*a?

*=i
Citera
2024-07-28, 13:52
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Jag är så långt från BO:s mamma och hennes bakgrund man kan komma och tycker ändå inte att LVU var det bästa för barnet i deras fall. Psykopat-Melak = jo, där var det lämpligt däremot.
I BO:s mammas fall skulle hon istället fått en stödperson på socialtjänsten, en socionom och sen en föräldragrupp med obligatorisk närvaro hon kunnat träffa en gång per vecka, samt obligatorisk terapi. Så borde hon ha fått en chans att ”sköta” dessa tre olika träffar under ett år, vilket jag är övertygad om att hon hade gjort när man läser om henne.
Du tänker inte på barnens bästa utan har någon pervers projicering på gång mot kvinnor med så kallad psykisk ohälsa. Kanske tänker du på din egen mamma eller så är du bara empatistörd.
Det är inte i närheten så svartvitt som du försöker få det till, det finns många föräldrar med BO:s mammas bakgrund som har full koll, orkar och är framgångsrika.
Din överprövning av myndigheternas skyldighet att ingripa, ofta när det är försent är stötande. Mamman och pappan skulle fängslas för underlåten att ge sin dotter den omsorg ett barn kräver. Nya lagar behövs för att statuera att barn inte är ägodelar som man gör som man vill med. Den nya lagen är otillräcklig.

Sedan 1 juli 2021 är det straffbart att låta barn bevittna exempelvis våld, hot eller sexuella övergrepp mellan närstående, eftersom det enligt forskning innebär ökad risk att drabbas av både psykisk och fysisk ohälsa.

https://www.aklagare.se/nyheter-pres...den-nya-lagen/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in