Citat:
Ursprungligen postat av
Doosing
Förlåt men enda anledningen att du skulle tänka så är om du själv lider av psykisk ohälsa likt mamman och identifierar dig med henne. Personer som lider av psykisk ohälsa ska inte vara föräldrar. Det kommer skada barnet förr eller senare. Det har emilias mamma bevisat nu. Jag menar vem är så jävla blåst att de tror att en 14-åring ska på pyjamasparty? Men det är ju så psykiskt instabila föräldrar brukar fungera. De orkar inte säga nej och intalar sig att allt är bra. Det visade f.ö mamman prov på när hon tyckte att de ansvariga inte borde straffas. Dvs hon orkade helt enkelt inte så det blev enklare så. Sen kan det ju såklart ha att göra med att hon själv känner ansvar för att hon släppte iväg sin 14-åring genom halva skåne
Jag är så långt från BO:s mamma och hennes bakgrund man kan komma och tycker ändå inte att LVU var det bästa för barnet i deras fall. Psykopat-Melak = jo, där var det lämpligt däremot.
I BO:s mammas fall skulle hon istället fått en stödperson på socialtjänsten, en socionom och sen en föräldragrupp med obligatorisk närvaro hon kunnat träffa en gång per vecka, samt obligatorisk terapi. Så borde hon ha fått en chans att ”sköta” dessa tre olika träffar under ett år, vilket jag är övertygad om att hon hade gjort när man läser om henne.
Du tänker inte på barnens bästa utan har någon pervers projicering på gång mot kvinnor med så kallad psykisk ohälsa. Kanske tänker du på din egen mamma eller så är du bara empatistörd.
Det är inte i närheten så svartvitt som du försöker få det till, det finns många föräldrar med BO:s mammas bakgrund som har full koll, orkar och är framgångsrika.